Gå til innhold

Tenåringer og penis bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette innlegget. Sønnen min forhalde nettopp at en i klassen hans har spurt etter bilder av kjønnsorganet hans, slik at han kan runke til bildene. Dette har denne klassekameraten spurt etter, til flere av guttene i klassen. Jeg har ikke snakket med de andre foreldrene i klassen enda. Noen tips eller råd til hva jeg bør gjøre?synes dette er veldig ekkelt å oppleve, og sønnen min liker overhodet ikke dette her 😕 

Anonymkode: df362...dca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guttene høres en smule homofobiske ut. Pipa hadde nok vært helt anderledes om det var en jente som spurte, og noen av guttene i klassen er nok skyldige i å ha sendt sånne bilder til jenter. 

Istedet for å tenke at det er uhørt og ekkelt fordi det er en gutt som spør, så lær heller sønnen til at uansett hvem som spør så skal han ikke trenge å svare eller sende sånt og at hvis han liker en jente eller for kjæreste så er det uansett dumt å sende eller be om sånt fordi bildene kan komme på avveie, og at å sende uten samtykke fra mottaker er ulovlig. Så han kan anmelde om han får det eller bli anmeldt om han sender det. 

Selvfølgelig er det uakseptabelt om en person i klassen går å spør flere om intime bilder, det bør sies fra til læreren om som kan snakke med klassen og gjeldende elev. Men du må også snakke med din egen sønn for dette er ikke første gangen dickpics den ene eller andre veien blir aktuelt i livet hans. 

Anonymkode: fed03...49a

• Liker 7
Skrevet

Som voksen har du en plikt til å ta dette på alvor. Gutten din må skjermes for dette, men også for at han skal vite at du tar ansvar. Ta kontakt med foreldrene til gutten som vil ha bildene, hvis ikke det hjelper har jeg tatt direkte kontakt med sykepleieren på skolen. Selv om det ikke skjer i skoletiden, kan heller ikke de fraskrive seg ansvaret for dette.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Guttene høres en smule homofobiske ut. Pipa hadde nok vært helt anderledes om det var en jente som spurte, og noen av guttene i klassen er nok skyldige i å ha sendt sånne bilder til jenter. 

Istedet for å tenke at det er uhørt og ekkelt fordi det er en gutt som spør, så lær heller sønnen til at uansett hvem som spør så skal han ikke trenge å svare eller sende sånt og at hvis han liker en jente eller for kjæreste så er det uansett dumt å sende eller be om sånt fordi bildene kan komme på avveie, og at å sende uten samtykke fra mottaker er ulovlig. Så han kan anmelde om han får det eller bli anmeldt om han sender det. 

Selvfølgelig er det uakseptabelt om en person i klassen går å spør flere om intime bilder, det bør sies fra til læreren om som kan snakke med klassen og gjeldende elev. Men du må også snakke med din egen sønn for dette er ikke første gangen dickpics den ene eller andre veien blir aktuelt i livet hans. 

Herregud for en verden barn vokser opp i. Normalisering av homoseksuell trakassering også skal de få kjeft for å være homofobe. Lol

Anonymkode: 14b7f...00f

• Liker 7
Skrevet

Har snakket om sex med barna mine. Og ingen av de, eller jeg har noen som helst problemer med homofili. Dette er heller ikke saken her. Jeg ønsker å snakke med foreldrene til denne gutten, siden jeg synes de bør vite om hva sønnen deres har gjort.  Jeg hadde selv ønsket å vite om noen av mine barn hadde gjorde noe sånt. Det er bare en ubehagelig situasjon å komme i. Sønnen min liker ikke dette. Han fikk bl.a spm om han kunne sende en runke video og bilder :(  Ts

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er han? Hvis han er veldig ung, så husk at det kan være en mulig årsak at vedkommende har blitt utsatt for seksuelt misbruk. Det er ofte et tegn at barnet har upassende seksuell atferd. Det trenger ikke være det, men vær obs. Ville nok tatt kontakt med helsesøster på skolen først. 

Anonymkode: e2efe...c0e

• Liker 3
Gjest Chiroptera.
Skrevet (endret)

Hadde tatt det opp med lærer/helsesøster/helsebror så h*n også er klar over det i tilfelle det har vært tidligere tegn på at noe skurrer med ungen eller foreldrene. For det er ikke normalt at et barn, eller voksen for den saks skyld, av noe kjønn går rundt og ber andre om runkevideoer. 

Endret av Chiroptera.
Skrevet

Nå skjønner du sikkert hvordan hverdagen til stort sett alle jenter er. Det først når en gutt opplever det som krenkende at det blir tatt på alvor.

Anonymkode: 8f3f3...784

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har snakket om sex med barna mine. Og ingen av de, eller jeg har noen som helst problemer med homofili. Dette er heller ikke saken her. Jeg ønsker å snakke med foreldrene til denne gutten, siden jeg synes de bør vite om hva sønnen deres har gjort.  Jeg hadde selv ønsket å vite om noen av mine barn hadde gjorde noe sånt. Det er bare en ubehagelig situasjon å komme i. Sønnen min liker ikke dette. Han fikk bl.a spm om han kunne sende en runke video og bilder :(  Ts

Hvor gammel er sønnen din? Om han er eldre tenåring, så bør han begynne å lære om grensesetting, så om han er en 15+ så kan du si til han at han ganske enkelt skal si nei, det blir ikke aktuelt for meg. 

Anonymkode: f7bbb...7d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå skjønner du sikkert hvordan hverdagen til stort sett alle jenter er. Det først når en gutt opplever det som krenkende at det blir tatt på alvor.

Åja de stakkars jentene som aldri blir lyttet til og passet på :roll: 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud for en verden barn vokser opp i. Normalisering av homoseksuell trakassering også skal de få kjeft for å være homofobe. Lol

vil tro det hadde vært en annen respons om en gutt spurte alle jentene om "pussy pics", særlig om gutten ikke var blant "topp 5%" i klassen

Anonymkode: 6cd92...297

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kvalmt av deg og komme med dette. Hvor er det homofobisk å ikke like å bli trakkasert? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor kommer du med dette? Det eneste du oppnår med dette er å skape en debatt som ikke er nødvendig. 

Trakkasering uavhenggig av kjønn er ikke bra 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvor gammel er han? Hvis han er veldig ung, så husk at det kan være en mulig årsak at vedkommende har blitt utsatt for seksuelt misbruk. Det er ofte et tegn at barnet har upassende seksuell atferd. Det trenger ikke være det, men vær obs. Ville nok tatt kontakt med helsesøster på skolen først. 

Anonymkode: e2efe...c0e

Han har ikke blitt seksuelt misbrukt. De er 16 år, men dette har pågått i 3 år, altså siden starten av ungdomsskolen. 

Skrevet

Å lære barna sine sunn fornuft er uansett et sted å starte. Det fineste med startinnlegget er at sønnen henvender seg til moren med saken. Det vitner om tillit og at han vil ha råd fra mamma. Plusspoeng! Å ta dette med foreldrene til gutten er kanskje ikke rett vei å gå. Det blir litt som å fjerne ett dårlig eple fra kurven, samtidig som du vet at det er flere. Å kontakte læreren eller skolen, uten å oppgi hvem denne konkrete gutten er, vil være mere korrekt. Så kan skolen ta tak i dette, som TS nevner i startinnlegget er et fenomen. Ledelsen ved skolen har i høyeste grad et ansvar for det etiske og å formidle hva som er greit og ikke.

At gutter tidlig og seint i tenårene driver med dette, og at gutter og menn ikke kommer på høyere nivå gjennom 20-årene, for noen enda senere, er det vel ingen tvil om. Hva som føles riktig for hver og en, må den enkelte ta med seg selv. Legning tror jeg ikke har så mye å si egentlig. Den debatten får være en annen. Om sønnen til TS syns det er ekkelt, og har tatt stilling til hva han mener, er mye gjort i dette konkrete tilfellet. Resten får være opp til skolen.

Anonymkode: 8cbac...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...