Gå til innhold

Disse testkøene..

LisbethBerg

Anbefalte innlegg

Er det virkelig en god idé å la syke mennesker stå ute i mange minusgrader i lange køer? Hvor syke er disse menneskene som orker dette? Føler dette testregimet fremstår mer og mer meningsløst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LisbethBerg skrev (1 time siden):

Er det virkelig en god idé å la syke mennesker stå ute i mange minusgrader i lange køer? Hvor syke er disse menneskene som orker dette? Føler dette testregimet fremstår mer og mer meningsløst. 

Syke mennesker har fått beskjed om å holde seg hjemme som utgangspunkt - og de har blitt advart i flere år til å ta smittevern på alvor og mange har tatt litt lett på det. Det ville vært en enda dårligere ide å testet dem inne...

Ikke er alle som tester seg syke heller.

Jeg antar at de fleste forståe å kle seg etter vær og vind.

Nei, det er mer meningsløst å ikke teste og å advare mot testing...

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke var det nærmere 50 000 av Oslo befolkningen som testet seg. Jeg nekter å tro at 50000 enten har forkjølelse symptomer, eller er i nærkontakt med en smittet, eller må teste seg pga reise. Så mange er det ikke per uke.

Tror en del bare tester seg, uten at det egentlig er nødvendig. Og derfor oppstår mye kø og venting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å la tusenvis samles til test på gardemoen også i noen timer 🤦‍♀️🤦‍♀️ 

Helt håpløst hele test greiene 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange unger som er smittet for tida, og jeg tror gjerne det er nærkontakter som tester seg. Nå er det blitt vanskeligere å få tak i hjemmetester også, så skjønner godt at det blir kø. Tror ikke folk tester seg for moro skyld altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (4 minutter siden):

Forrige uke var det nærmere 50 000 av Oslo befolkningen som testet seg. Jeg nekter å tro at 50000 enten har forkjølelse symptomer, eller er i nærkontakt med en smittet, eller må teste seg pga reise. Så mange er det ikke per uke.

Tror en del bare tester seg, uten at det egentlig er nødvendig. Og derfor oppstår mye kø og venting.

Så la folk få lov til det da så vi kan oppdage nye smittetilfeller og unngå spredning, stengt helsevesen og land.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (4 timer siden):

Syke mennesker har fått beskjed om å holde seg hjemme som utgangspunkt - og de har blitt advart i flere år til å ta smittevern på alvor og mange har tatt litt lett på det. Det ville vært en enda dårligere ide å testet dem inne...

Ikke er alle som tester seg syke heller.

Jeg antar at de fleste forståe å kle seg etter vær og vind.

Nei, det er mer meningsløst å ikke teste og å advare mot testing...

Det er vel ganske elementært at det å fryse kan føre til sykdom dersom du har vært utsatt for et virus. I bitende kulde skal det godt gjøres å holde varmen når man står helt stille. Men heller ikke dette er logikk for de som sluker alt som bestemmes om korona. Sunn fornuft hadde sitt siste år i 2019. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LisbethBerg skrev (10 minutter siden):

Det er vel ganske elementært at det å fryse kan føre til sykdom dersom du har vært utsatt for et virus. I bitende kulde skal det godt gjøres å holde varmen når man står helt stille. Men heller ikke dette er logikk for de som sluker alt som bestemmes om korona. Sunn fornuft hadde sitt siste år i 2019. 

Bare at du gjennomskues i kampen mot at folk skal teste seg. Folk kan kle seg og bevege seg litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (Akkurat nå):

Bare at du gjennomskues i kampen mot at folk skal teste seg. Folk kan kle seg og bevege seg litt.

Så du synes det er smart at folk skal stå ute å fryse? Deg om det. Jeg etterlyser bedre løsninger. Men at folk blir syke er ikke så viktig for deg eller? Trodde det var litt av poenget å UNNGÅ sykdom? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LisbethBerg skrev (1 time siden):

Så du synes det er smart at folk skal stå ute å fryse? Deg om det. Jeg etterlyser bedre løsninger. Men at folk blir syke er ikke så viktig for deg eller? Trodde det var litt av poenget å UNNGÅ sykdom? 

Unngå å spre smitte - og ikke overbelaste helsetjenestene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (10 minutter siden):

Unngå å spre smitte - og ikke overbelaste helsetjenestene. 

Vet ikke hvorfor du gidder å svare når du ikke svarer på det jeg spør om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LisbethBerg skrev (12 minutter siden):

Vet ikke hvorfor du gidder å svare når du ikke svarer på det jeg spør om. 

Du må stille spørsmål som jeg ikke alletede har svart på da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...