Gå til innhold

Coronasyk - hvordan klarte du du det med barn, hjem, dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel forskjellig hvor syk man blir av corona, men jeg ønsker å høre DIN erfaring med hvor syk du ble, og hvordan du klarte deg gjennom hverdagen med barn, partner, hunder og katter.

Hva er din erfaring? Kanskje har du noen tips til oss som ennå ikke har blitt syke, men som må regne med å bli det.

Hva var dine største utfordringer?

Hva gikk greit?

Hva var vanskelig?

Hva var dine første symptomer?

Hvor lenge var du syk, og hvor syk ble du? Hvordan hadde du det da?

Din alder? 

Fortell oss din historie, så vi andre kan lære, og kan dra nytte av det. Jeg ser for meg at jeg selv, og flere i familien, kanskje blir syk av covid19 i løpet av det neste halvåret, og det hadde vært fint med noen erfaringer fra de som allerede har vært gjennom det.

Kanskje kan jeg bidra til mer hjelp til andre som er syke også gjennom å høre erfaringer fra noen som allerede har vært syke.

Anonymkode: 79bce...829

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble ikke syk, så eneste begrensning var å ikke få lov å forlate huset. 

Kjenner kun to av ca hundre bekjente smittede som ble syke. Ingen av dem er aleneforeldre med ansvar for små barn, så null stress.

Anonymkode: d6fe5...710

• Liker 4
Skrevet

For å legge til: er 40 år, var helt synptomfri. Partner 45, hadde feber i to timer. Ungen er 7, symptomfri. Det var slitsomt å være fanget sammen hjemme så lenge - der som får det nå har jo knapt isolat, men med oss var det 10 dager isolat på den som først ble smittet, 14 dager på resten, og så ved positiv test når man skulle teste seg ut av karantene ble det 10 dager til 😵💫

Vi var ikke vaksinerte enda da vi hadde smitte. 

Anonymkode: d6fe5...710

• Liker 4
Skrevet

45+, ikke veldig syk, og tilfeldig at jeg tok en hurtigtest fordi jeg hadde planer om å dra et sted. Fullvaksinert. Ingen andre i familien ble smittet. Fikk sjokk av at testen var positiv, bestilte time for vanlig test dagen etter og den var også positiv.  Har vært mye mye mer syk av forkjølelser i høst så hadde ikke engang en tanke på at testen skulle være positiv.  Hadde ingen feber, kun litt snufsete. 

Bodde nede i kjellerstua alene litt over en uke, fikk ha badet nede i fred. Fikk mat servert utenfor døra. Hadde en lite minikjøleskap der nede til brødmat. Bestilte mat fra Oda og fikk noen venner til å handle litt småting. Ungene ble testet mange ganger og holdt hjemme fra skolen. Eldstemann fikk ha 3 heldagsprøver hjemme i denne perioden siden han var litt småforkjølet. Jeg kunne jobbe hjemmefra.  Mannen min var på jobb, men hadde matpakke og holdt seg på eget kontor og tok møter på Teams. 

Var greit å ha ungene hjemme og at de er så store at de kunne klare seg selv og jobbe med skolearbeid på egen hånd hjemme.  7 dager etter første positive test testet jeg negativt (pcr). Kjedsomhet var største utfordringen. 

Anonymkode: 4acd9...8bd

• Liker 2
Skrevet

Vi er 34 og 36 med to barn under 3. Jeg fikk lett feber, var veldig sliten, bare var litt småforkjølet mens mannen var kjempe syk i 3-4 dager. Det var noen slitsomme dager for meg mens det sto på men bestilte mat til hjemlevering (masse ferdigretter til barna som bare kunne varmes opp), gjorde klart alt av hundemat for neste dag og har heldigvis stor hage hundene kunne være ute i, det ble ikke lange turer på dem de dagene. 

Anonymkode: 6066b...9aa

• Liker 2
Skrevet

Fikk korona før jeg fikk tilbud om vaksine. Er 43år og begge barna på 11 og 15 fikk det også. Ingen av oss ble særlig syke. Fikk litt feber, hoste og vondt i halsen. Vi så film, leste bøker, spilte spill og hadde late dager hjemme. Var syk i 4-5 dager. 
Jeg hadde ingen problemer med å ta meg av barna, lage mat og gjøre husarbeid. Hadde også noe hjemmekontor 

Anonymkode: 550a5...075

• Liker 2
Skrevet

Ble ikke verre enn ved vanlig forkjølelse. Hadde 6uker gammel baby da jeg og mannen fikk det påvist. Baby fikk det ikke, men mannen min ble veldig syk. Det gikk helt greit. 

Anonymkode: 523b7...d5c

• Liker 2
Skrevet

Det føltes som om jeg ble påkjørt av toget. Fra helt fin, til helt ute på 2 sekunder. Heldigvis var mannen min i bedre form så han kunne ta seg av ungene og huset 

Anonymkode: cd901...267

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk litt dårlig luktesans og var litt snufs. Barna, som begge testet positivt, merket vi ingenting på. Min mann fikk det som en medium kraftig forkjølelse og mistet også lukt- og smakssans. 

Helt uproblematisk med andre ord. 

Anonymkode: 93659...7fb

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i akkurat den situasjonen nå, hele familien har testet positivt, to barn under 4 år. Vi er heldigvis ikke så syke, litt forkjøla og slitne og ungene hoster litt men er feberfri og i fin form. Går litt på veggene her hjemme, men ungene leker på terrassen og i hagen og vi prøver å finne på litt kjekke aktiviteter. Koser oss egentlig litt og tenker at vi er i hvert fall heldige som har hverandre. 

Anonymkode: 0f89c...b41

• Liker 3
Skrevet

Her har vi fått det en etter en. Mannen ble først syk. Fikk symtomer og tok en hurtigtest som var positiv. Kjørte rett og tok PCR og isolerte seg på loftet. Jeg og to barn brukte førsteetasje og sov sammen i gjesteseng nede. Han hadde alt han trenger der oppe og fikk mat servert i trappen. Var pjusk, hadde skikkelig muskelverk og feberfølelse. Frøs og svettet og hostet litt. Han var på loftet i 3 døgn, lå bare på sofaen, men var frisk nok til å jobbe litt innimellom. Sa at han følte seg ganske syk og var overrasket over så kraftige syntomer til tross for to doser vaksine.

3 døgnet testet jeg positivt (må ha blitt smittet kvelden før han fikk symtomer, da hadde vi sex så noe annet hadde vært rart). Jeg hadde litt sånn «uggen» følelse i kroppen da jeg testet positivt, men ble ikke dårlig før på kvelden. Samme syntomer som mannen, med frostrier, muskel og leddsmerter og generell slapphet og hodepine. Følte meg veldig dårlig kvelden og natten, og følte jeg hadde høy feber. Det hadde jeg ikke. Allerede morgenen etter var jeg mye bedre. Kunne leke med ungene og gjøre husarbeid, men måtte legge med nedpå innimellom. Var slapp og måtte hvile mer enn vanlig de fem dagene jeg var isolert. Fire dager etter at jeg testet positivt fikk første barnet lett hoste, litt snørr og litt grumsete stemme og testet positivt. Dagen etter hadde han ingen symtomer annet enn at han sa han var litt slappere enn vanlig.

Fire dager etter at han testet positivt fikk siste barnet høy feber, kastet opp, hodepine, ekstremt slapp og fra kl 13 på formiddagen til kl 8 dagen etter, med bare noen korte oppvåkninger der han drakk og spiste og fikk tatt en pcr- test. Da han våknet hadde han fremdeles hodepine, men aktiv og sprek og kvikk. Ingen feber. 

Bortsett fra at det har tatt på å være inne sammen med ungene i 14 dager så har det gått helt fint å få gjort det man må. Allier deg med noen som kan handle for dere i tilfelle dere er i isolasjon samtidig. 

Anonymkode: f6ec2...f13

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her har vi fått det en etter en. Mannen ble først syk. Fikk symtomer og tok en hurtigtest som var positiv. Kjørte rett og tok PCR og isolerte seg på loftet. Jeg og to barn brukte førsteetasje og sov sammen i gjesteseng nede. Han hadde alt han trenger der oppe og fikk mat servert i trappen. Var pjusk, hadde skikkelig muskelverk og feberfølelse. Frøs og svettet og hostet litt. Han var på loftet i 3 døgn, lå bare på sofaen, men var frisk nok til å jobbe litt innimellom. Sa at han følte seg ganske syk og var overrasket over så kraftige syntomer til tross for to doser vaksine.

3 døgnet testet jeg positivt (må ha blitt smittet kvelden før han fikk symtomer, da hadde vi sex så noe annet hadde vært rart). Jeg hadde litt sånn «uggen» følelse i kroppen da jeg testet positivt, men ble ikke dårlig før på kvelden. Samme syntomer som mannen, med frostrier, muskel og leddsmerter og generell slapphet og hodepine. Følte meg veldig dårlig kvelden og natten, og følte jeg hadde høy feber. Det hadde jeg ikke. Allerede morgenen etter var jeg mye bedre. Kunne leke med ungene og gjøre husarbeid, men måtte legge med nedpå innimellom. Var slapp og måtte hvile mer enn vanlig de fem dagene jeg var isolert. Fire dager etter at jeg testet positivt fikk første barnet lett hoste, litt snørr og litt grumsete stemme og testet positivt. Dagen etter hadde han ingen symtomer annet enn at han sa han var litt slappere enn vanlig.

Fire dager etter at han testet positivt fikk siste barnet høy feber, kastet opp, hodepine, ekstremt slapp og fra kl 13 på formiddagen til kl 8 dagen etter, med bare noen korte oppvåkninger der han drakk og spiste og fikk tatt en pcr- test. Da han våknet hadde han fremdeles hodepine, men aktiv og sprek og kvikk. Ingen feber. 

Bortsett fra at det har tatt på å være inne sammen med ungene i 14 dager så har det gått helt fint å få gjort det man må. Allier deg med noen som kan handle for dere i tilfelle dere er i isolasjon samtidig. 

Vi voksne mistet forøvrig også smak- og luktesans. Mannen har fått det tilbake, jeg har fremdeles veldig reduserte sanser 9 dager etter symptomstart. 

Skrevet

Interessant alle dere over som sier at «mannen ble veldig syk», mens mor har vært syk og klart å ta seg av barn. Tviler på at mennene ble mer syk, tror dere mødre bare har satt inn et ekstra gir fordi dere ikke har noe valg.

Anonymkode: cfeaa...a33

• Liker 5
Skrevet

Og denne lette forskjølelsen stenger vi ned land og tvangsvaksinerer folk for jesus...

Skrevet
EmmiPeltto skrev (10 timer siden):

Og denne lette forskjølelsen stenger vi ned land og tvangsvaksinerer folk for jesus...

Ja, for de som nå er innlagt på sykehus er det pga en "lett forkjølelse"... 🤪🤡

• Liker 2
Skrevet

Noen her som har fått korona for andre gang? Hadde for et år siden og har akkurat begynt å få tilbake luktesans. Håper å unngå ny runde og nok et år uten matglede.

Anonymkode: c0234...906

Skrevet

For meg var det litt mildere enn en vanlig forkjølelse. Minste barnet ble smittet, for hun er ikke vaksinert, men de andre er vaksinert og ble ikke smittet. Hun minste var litt utslått i to dager. Andre venner som også har hatt det har også vært vaksinert(30-40 år med barn). De blir lite syke, og ikke alle i husstanden har fått det. Han jeg kjenner som ikke var vaksinert da han fikk det (28 år) var veldig syk i to uker, og utslått i fire uker til. Gradvis bedring etter det. Han bodde alene.

Anonymkode: 06379...e93

Skrevet

Barna våre fikk det for noen uker siden, og smittet meg og mannen. Alle fikk det som lett forkjølelse.  Jeg vet ikke om jeg hadde kommet til å tenkt over at jeg var syk hvis jeg ikke hadde tatt testen.

Mannen fikk det selvfølgelig litt "verre", da 😄 Men bare marginalt.

Anonymkode: ccb6f...368

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Interessant alle dere over som sier at «mannen ble veldig syk», mens mor har vært syk og klart å ta seg av barn. Tviler på at mennene ble mer syk, tror dere mødre bare har satt inn et ekstra gir fordi dere ikke har noe valg.

Anonymkode: cfeaa...a33

🤣 har ymtet frempå om dette for min mann, men den teorien hadde han ingen tro på! Haha! Jeg mener selvfølgelig at du har helt rett! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 14.59):

Det er vel forskjellig hvor syk man blir av corona, men jeg ønsker å høre DIN erfaring med hvor syk du ble, og hvordan du klarte deg gjennom hverdagen med barn, partner, hunder og katter.

Hva er din erfaring? Kanskje har du noen tips til oss som ennå ikke har blitt syke, men som må regne med å bli det.

Hva var dine største utfordringer?

Hva gikk greit?

Hva var vanskelig?

Hva var dine første symptomer?

Hvor lenge var du syk, og hvor syk ble du? Hvordan hadde du det da?

Din alder? 

Fortell oss din historie, så vi andre kan lære, og kan dra nytte av det. Jeg ser for meg at jeg selv, og flere i familien, kanskje blir syk av covid19 i løpet av det neste halvåret, og det hadde vært fint med noen erfaringer fra de som allerede har vært gjennom det.

Kanskje kan jeg bidra til mer hjelp til andre som er syke også gjennom å høre erfaringer fra noen som allerede har vært syke.

Anonymkode: 79bce...829

Jeg og barna klarte oss veldig bra, fikk det 29 februar 2020 etter og vert på vinterferie, babyen slapp unna, vi fikk feber og var sår i halsen, var ganske fin i form, vi var syk en uke, vi var 38,12,5 og 2. Mens pappan i huset ble veldig syk, var innlagt og måtte ha hjelp med og puste i en uke, tok  nesten 1 år får han begynte og jobbe litt, har akkurat begynt 100% prosent nå, han har ingen underliggende sykdommer og var godt trent og sykkelt mye, nå orker han så vidt og gå opp trappen lengre, blir veldig sliten av det , men ellers så er han blitt ganske bra, bortsett fra han mest sannsynlig aldri kommer i den formen han var før han ble syk, han er 41

Anonymkode: 3e758...3c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...