AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #21 Skrevet 8. desember 2021 I min familie bruker vi ønskelister, noe som gjør innkjøpe enklere for alle parter. Og så er det selvsagt helt fint å ikke bruke listen hvis noen har en god gaveidé. Så be om ønskeliste, ts, og gi gjerne en til dem fra deg. Anonymkode: a50ae...dec
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #22 Skrevet 9. desember 2021 Jeg har bedt om ønskeliste, men de har hatt mye å gjøre i det siste, og jeg har ikke fått noen liste eller forslag til andre enn til barna. Likte forslaget med kurv med olje, eddik og diverse fra Olivenlunden, men vet ikke hvor dyrt det blir? Maks pris er tusen kroner, men helst mindre. ts Anonymkode: 9b03e...1e8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #23 Skrevet 9. desember 2021 Opplevelsesgave: Ølsmaking Gavekort på restaurant Hotellovernatting Vinkurs Sjokoladesmaking Parfloating Parmassasje Billetter til et show/konsert Alpakkavandring Moskussafari Anonymkode: 4099f...15e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #24 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Opplevelsesgave: Ølsmaking Gavekort på restaurant Hotellovernatting Vinkurs Sjokoladesmaking Parfloating Parmassasje Billetter til et show/konsert Alpakkavandring Moskussafari Anonymkode: 4099f...15e Gode tips, men det er restriksjoner nå og de kan bli strammet inn. ts Anonymkode: 9b03e...1e8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #26 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har bedt om ønskeliste, men de har hatt mye å gjøre i det siste, og jeg har ikke fått noen liste eller forslag til andre enn til barna. ts Anonymkode: 9b03e...1e8 Vel, de som ikke leverer ønskeliste her får ullsokker og Twist 😄 Du får purre på liste og legge til at det er alternativet om de ikke leverer 😉 (Ikke noe galt med ullsokker og Twist i gave, det har bare blitt en ‘greie’ hos oss.) Anonymkode: a50ae...dec
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #27 Skrevet 9. desember 2021 Hva med gavepakke fra rituals til henne. Det hadde jeg likt. Bøker kan byttes. Evt gavekort fra bok butikk Anonymkode: f9538...d17
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #28 Skrevet 10. desember 2021 Macaron skrev (17 timer siden): Sengetøy eller håndklær. Nei! Jeg kjører slikt rett til freetex 1-2 måned etter at jeg har fått det, om jeg ikke får byttet det i noe fornuftig. Jeg har det jeg trenger. Og bruker kun bestemte merker/kvalitet. Anonymkode: 3cafe...bb3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #29 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har bedt om ønskeliste, men de har hatt mye å gjøre i det siste, og jeg har ikke fått noen liste eller forslag til andre enn til barna. Likte forslaget med kurv med olje, eddik og diverse fra Olivenlunden, men vet ikke hvor dyrt det blir? Maks pris er tusen kroner, men helst mindre. ts Anonymkode: 9b03e...1e8 Du kan sette en pris, huke tak i en ansatt, forklare litt om hvem dette er, så setter de sammen en boks. Jeg hadde i alle fall elsket en slik gave. Og er det enkeltting som ikke går med så kan man regifte som en liten vertinnegave. Om du de ikke er så veldig matinteresserte sier du det, så tilpasser de det og. Da vil jo ting som en enkel olivenolje, kjeks og marmelade, være mer relevant enn en sær balsamico. Anonymkode: 3cafe...bb3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #30 Skrevet 10. desember 2021 On 12/6/2021 at 4:50 PM, AnonymBruker said: Takk for alle svar. Kurv fra Olivenlunden virker greit selv om de har det aller meste på kjøkkenet også. De har kvalitetsverktøy, kunst på veggene, netflix og andre abonnementer. De har fått billetter til kino og barnevakt før, og nå står vi kanskje foran en ny nedstengning av samfunnet. Spise ute alle sammen er også vanskelig med småbarn. Da må de skaffe barnevakt, og hvis gaven skal koste cirka tusen kroner blir det ikke mye for pengene. Massasje til dem begge kanskje, men hvor i Oslo finner man et sted som driver seriøst og hva koster det? Igjen kommer det an på om landet stenges ned fra i morgen og hvor lenge. Kanskje en bok eller genser til han og et pent skjerf i ull til henne? Jeg vet omtrent hvilken stil hun har og hvilke farger hun liker. Hun kler seg klassisk, men hva koster et skjerf av bra kvalitet? ts Anonymkode: 9b03e...1e8 Det er jo den perfekte gave, middag ute og dere er barnevakt. Hadde jeg fått det av svigers hadde jeg vært kjempe lykkelig Anonymkode: bc378...d86 1
Gjest Alterego666 Skrevet 10. desember 2021 #31 Skrevet 10. desember 2021 Hvis de har absolutt alt, står det egentlig bare igjen å gi en geit i Mali.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #32 Skrevet 10. desember 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Gode tips, men det er restriksjoner nå og de kan bli strammet inn. ts Anonymkode: 9b03e...1e8 Da venter man på å bruke de til restriksjonene er borte. Du vil ikke gi slike gaver du, og det er greit, men ikke skyld på korona Anonymkode: bc378...d86 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #33 Skrevet 10. desember 2021 Alterego666 skrev (3 minutter siden): Hvis de har absolutt alt, står det egentlig bare igjen å gi en geit i Mali. Mulig du mente dette ironisk, men jeg er faktisk helt enig. Jeg synes det er noe vanvittig tull at vi, i vår overflod, skal gi bort gaver til noen som allerede har alt de trenger, og selv kan kjøpe seg det de eventuelt ikke har- bare «fordi». Vi MÅ slutte med dette her- en ting er å gi noen gaver (men ikke titalls!!) til barn, for dem er selve gavene blant de virkelig viktige tingene ved julen. Men at vi voksne skal holde på og kjøpe gaver til hverandre, og veldig ofte ende med å kjøpe ting som uansett aldri blir brukt (som espresso-maskinen nevnt over her) eller bare blir gitt videre (som hun som sa at håndklær og sengetøy gis rett til Fretex)- det er rett og slett ikke bærekraftig! Og samtidig sitter det millioner av mennesker der ute som ikke har NOEN ting! Hvis vi absolutt må gi bort noe i julen, er det de som ikke har, som bør få. Ikke de som allerede har i massevis!! Anonymkode: eb16c...c0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå