Gå til innhold

Gaver til sønn og svigerdatter som har alt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva skal man gi til dem i julegave(r)? Vet sønnen min er glad i å lese historie, men er usikker på hvilken bok jeg skal kjøpe og hva han har fra før. 

Klær er utelukket å kjøpe til henne, samme med smykker. Hun er heller ingen lesehest. Med småbarn har de ikke all verdens tid til å lese bøker heller. Tror fryseren deres er temmelig full til jul, ellers kunne jeg tenkt å gi en viltstek i tillegg til noe annet. I år har jeg ikke lyst å gi en fellesgave, i alle fall ikke bare det. 

Nips er utelukket, hater å få det selv. Tror ikke de forventer noe dyrt. Spill har de par skuffer fulle av. Tenkte litt på utelykt med lys da de har stor uteplass. Vin er utelukket da ingen av de drikker. Konfekt blir for upersonlig. 

Budsjett til dem begge er cirka tusen kroner. 

Anonymkode: 9b03e...1e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe som kan spises og drikkes. Gavekort på restaurant. Be for eksempel olivenlunden om å sette sammen en fin gaveeske. 

Jeg og mannen har utelukkende slike gaver. 

Føler dette med personlige gaver også er viktig for svigers, og ikke minst fysiske gaver... mens vi egentlig ikke ønsker dette i det hele tatt, da skapene er fulle, og vi ønsker ting som kan konsumeres sammen. 

Anonymkode: 3cafe...bb3

• Liker 5
Skrevet

Gavekort på at du er barnevakt en kveld og billetter til en forestilling eller gavekort på en restaurant 

Anonymkode: bff45...872

• Liker 24
Skrevet

Gavekort på restaurant og at du er barnevakt ? Teaterforestilling dere går på sammen? Middag ute hele familien? 

• Liker 4
Skrevet

Kunst? Det er noe man som oftest ikke tar, seg råd til å kjøpe selv. 

• Liker 1
Skrevet

Gavekort på Clas Ohlsson. Der har de alt fra praktisk kjøkkenutstyr, til verktøy. 

Anonymkode: d8261...617

Skrevet

Hva med et gavekort på massasje til henne? Jeg hadde iallfall blitt glad for det, for det er noe jeg sjeldent tar meg råd til. Ogsæ hører med henne (eller han) om det er en spesiell bok han ønsker seg til jul, så kan han få det? 

Anonymkode: e87f8...75d

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Svigermor lager en stor eske til oss. Der er det servietter, masse forskjellige stearinlys, flatbrød, plaster, sjokolade, lypsyl, flax-lodd, hundegodteri til hunden vår, mikrofiberkluter, håndsåpe, fyrstikker, havsalt, grovt pepper, håndkrem, kakeformer osv.

Alt vi bruker i hverdagen. Med et hyggelig kort hvor hun skriver noen ord om året som har gått. 

Vi har sagt vi ikke vil ha noen julegaver, men en sånn eske er tradisjon hvert år. Egentlig veldig koselig :)

Skrevet

Hva med å gi dem ett års abonnement på Netflix eller en annen strømmetjeneste (eller gi dem tilsvarende pengesum)? Det blir litt dyrere, men ikke frykelig mye mer. Fordelen er at det ikke tar noen plass og at det er noe hele familien kan ha glede av gjennom hele året. 

• Liker 3
Skrevet
Arkin skrev (14 minutter siden):

Tror det hadde toppet listen over værste gaver fra svigers... og egne foreldre, forsåvidt. Slikt kjøper man selv, eller får en pengegave som bidrag. 

Anonymkode: 3cafe...bb3

• Liker 9
Skrevet (endret)

Jeg er ikke glad i "personlige ting" fra svigermødrene mine (mannen er skilsmissebarn og faren er gift på ny). Jeg ender alltid med å kaste eller gi de bort på finn, for de treffer ikke smaken min... gode oljer, krydderblandinger, alkoholfri drikke fra leske.no (drikker meget sjelden hjemme med barna i hus, så setter stor pris på ting fra leske.no)

jeg vil mye heller at hun legger penger i gaver til barna våre som moren min gjør, og feks kjøper yttertøy eller noe annet dyrt de trenger og en liten "ønske seg ting" til dem, så jeg kan bruke litt mer penger på meg selv og ting jeg faktisk ønsker meg siden barna blir litt billigere i drift 😉

Endret av Summeer
  • Liker 1
Skrevet

Ikke kjøp dyre spesialting uten at de ønsker seg det. Svigermor mener det jo godt, men vi har feks fått nespressomaskin for to år siden da vi har sagt at vi helst vil ha trakterkaffe når vi er hos henne og får valget mellom nespresso og filterkaffe er en dyr skivebom når den er kjøpt på nespressobutikken og ikke kan byttes i noe  annet enn nespresso.... den står i boden...

Anonymkode: 6892e...8a2

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar. Kurv fra Olivenlunden virker greit selv om de har det aller meste på kjøkkenet også. De har kvalitetsverktøy, kunst på veggene, netflix og andre abonnementer. De har fått billetter til kino og barnevakt før, og nå står vi kanskje foran en ny nedstengning av samfunnet. Spise ute alle sammen er også vanskelig med småbarn. Da må de skaffe barnevakt, og hvis gaven skal koste cirka tusen kroner blir det ikke mye for pengene. 

Massasje til dem begge kanskje, men hvor i Oslo finner man et sted som driver seriøst og hva koster det? Igjen kommer det an på om landet stenges ned fra i morgen og hvor lenge. 

Kanskje en bok eller genser til han og et pent skjerf i ull til henne? Jeg vet omtrent hvilken stil hun har og hvilke farger hun liker. Hun kler seg klassisk, men hva koster et skjerf av bra kvalitet? 

ts

• Liker 1
Skrevet
Arkin skrev (1 time siden):

Skulle til å foreslå det samme.

Anonymkode: dbe31...028

Skrevet

Jeg fikk noen nydelige hjemmestrikkede sokker fra svigermor i fjor, ble kjempeglad og har brukt dem til de var helt fillete. Har ønsket meg nye i år😍 

Anonymkode: b839f...6ae

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skulle til å foreslå det samme.

Anonymkode: dbe31...028

De har råd til kunst selv og har fått den stilen de liker i hjemmet. Jeg er minstepensjonist, mens de tjener godt over gjennomsnittet. Derfor kan jeg ikke kjøpe verktøy fra Clas Ohlson eller nips fra Nille, men heller ikke noe som er for dyrt. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk noen nydelige hjemmestrikkede sokker fra svigermor i fjor, ble kjempeglad og har brukt dem til de var helt fillete. Har ønsket meg nye i år😍 

Jeg er dessverre dårlig med håndarbeid men ellers er tanken god. Fikk hjemmestrikkede vanter av min svigermor en gang og satte stor pris på det. 

Maks pris på gave til dem begge er cirka tusen kroner. 

ts

Skrevet

Bake til dem? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bake til dem? 

Jeg er ikke flink til å bake heller. Men nå var jeg på kjøpesenteret og tittet på noen bøker som kanskje kan være noe for dem, en bok til hver. 

Har bestemt meg for å spørre de begge, uavhengige av hverandre, hva de tror den andre ønsker seg. Min svigerdatter har sikkert råd om hva min sønn liker eller setter pris på i alle fall. Sannsynligvis får jeg par hint fra han også. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De har råd til kunst selv og har fått den stilen de liker i hjemmet. Jeg er minstepensjonist, mens de tjener godt over gjennomsnittet. Derfor kan jeg ikke kjøpe verktøy fra Clas Ohlson eller nips fra Nille, men heller ikke noe som er for dyrt. 

Jeg er dessverre dårlig med håndarbeid men ellers er tanken god. Fikk hjemmestrikkede vanter av min svigermor en gang og satte stor pris på det. 

Maks pris på gave til dem begge er cirka tusen kroner. 

ts

Det kunne jo gå an å bestille hjemmestrikk fra noen som selger? Men det er vel kanskje for sent nå.. 

Skrevet

Litt gode matvarer en ellers ikke unner seg? Fx god kaffi, hvis de har kvern kan de jo få bønner fra et mikrobrenneri. God olivenolje og eddik. Et tykt badehåndkle eller et par håndklær til håndvask.

Spør om ønskeliste, de vet jo om økonomien din og bør kunne tilpasse. 

Anonymkode: cd0f3...638

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...