Gå til innhold

Jobb på skole (uten utdannelse innen det)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan tenke meg å jobbe som assistent på skole, men har ikke formell utdannelse innen dette. Har dog bachelorgrad i noe annet og er 37 år. 

Jeg tenker det kan være lurt å ta kontakt med rektorer på lokale skoler for å undersøke mulighetene for dette for neste skoleår, men aner ikke hvordan jeg skal gå frem på å spørre etter jobb (uten å virke inkompetent). 

Hvordan ville du formulert deg? Hva ville du sagt eller spurt om? 

På forhånd tusen takk for alle innspill :)

Anonymkode: f7ca2...7c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags type assistent? Spesifikt hva vil du gjøre på skolen? 

Anonymkode: 144a9...d3f

Skrevet

Du kan sende inn en åpen søknad og spør om de har behov for assistenter eller vikarier, det er store mangler på folk for tiden.

Anonymkode: 65018...c20

• Liker 1
Skrevet

Jeg er BUA, men på skolen der jeg jobber er det mange som starter som ufaglært assistent, som vikar, da. Alltid behov for vikarer i skole. Både i Sfo, generelt i klasser, og til en-til-en oppfølging av elever med spesielle behov. Ta noen telefoner, du 😊 er bare å si det du skrev her 😊

Anonymkode: 06876...eb1

Skrevet

Å få vikarjobb i skolen er utrolig enkelt, men å få fast jobb er verre. Blant de eldre assistentene et det en del som har jobbet seg inn som nevnt over her, men blant de under 30 er alle enten BUA eller spesped der hvor jeg jobber.

Anonymkode: e29c0...d6e

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke det er så lett å få jobb i skole som ufaglært? Da må man isåfall ha riktige personlige egenskaper som veier tungt. 

Anonymkode: 4fcec...b83

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper ikke det er så lett å få jobb i skole som ufaglært? Da må man isåfall ha riktige personlige egenskaper som veier tungt. 

Det er dessverre altfor lett. Jeg kjenner til 4 personer som jobber/jobbet i skolen som ufaglært; ingen av dem har relevant utdannelse og den ene av dem har ikke engang fullført vgs. Det er hyggelige folk som absolutt ønsker å gjøre sitt beste, men likevel…

Anonymkode: 9294c...941

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er dessverre altfor lett. Jeg kjenner til 4 personer som jobber/jobbet i skolen som ufaglært; ingen av dem har relevant utdannelse og den ene av dem har ikke engang fullført vgs. Det er hyggelige folk som absolutt ønsker å gjøre sitt beste, men likevel…

5 personer når jeg tenker meg om. Den siste hadde kun fullført vgs, men hadde personlige egenskaper og kunnskaper som gjorde at vedkommende passet meget bra i jobben. De 4 andre tok bare jobben fordi det var det eneste de fikk, og de trengte pengene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er veldig enkelt. Det er mangel på både lærere og assistenter i skolen. 

Skrevet

Hva er en 'normal' lønn som assistent brutto hvus man ikke har utdannelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...