AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Hva er gangen i dette, kontakter jeg megler først, rydder, får tatt bilder også kan jeg pakke og vaske ned leiligheten. Salg også overtalelse? Kan jeg tømme leiligheten og selge møbler før visning eller bør det være der da? Anonymkode: 7406d...742
Ginny Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Ring banken din, eller en meglertjeneste du syns om. De kan hjelpe deg med hele prosessen. Generelt: - Kontakt megler, vedkommende kommer på befaring og ser på hva du kan få for den, gir deg pris på salget, og prisantydning (i løpet av kort tid), samt forteller deg hva de tilbyr og hva som skjer (bilder, styling, takst osv) - Du får en takstmann på besøk, som ser på leiligheten og lager tilstandsrapport - Du får en stylist på besøk (mange tilbyr hvertfall dette), som forteller deg hva du kan gjøre for å få bedre salg - Du pakker ned halveparten av tingene dine ca. - Du får fotograf på besøk. - Leiligheten legges ut for salg. - Visning. - Forhåpentligvis heftig budrunde og salg dagen etter. I budene ligger kjøpers ønske om overtagelse, denne kan være kort eller langt fram i tid. - Kontraktsmøter - kontrakten skrives under - Du pakker ned resten og flytter til ditt nye bosted etter hvilken innflyttingsdato du har. - ved overtagelse så går du og kjøper gjennom en liste for boligen, og du gir over alle nøkler. - Ferdig. Det er enklere for en kjøper å se for seg hvordan leiligheten blir seende ut hvis det er møbler der, i tillegg gjør møbler at den ser større ut. Men det er såklart begrensninger på det, så med mindre du er veldig minimalist og interiørinteressert så må du nok pakke ned en del ting. 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Takk☺️ Kan jeg få unna alt på en måned?😅 Anonymkode: 7406d...742
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk☺️ Kan jeg få unna alt på en måned?😅 Anonymkode: 7406d...742 Nei, det rekker du ikke. Anonymkode: 8436f...a6d
Ginny Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk☺️ Kan jeg få unna alt på en måned?😅 Anonymkode: 7406d...742 I teorien så kan du vel det, men det avhenger jo av at ganske mange folk skal ha tid til å bistå deg med en gang. Og man vet jo aldri hvor lang tid et salg tar, i disse corona-tider skjer det jo mye rart. Du kan heller ikke forvente at kjøper vil overta så fort. Jeg ville ikke belaget meg på at det skulle gå hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Kontakt megler først. Joda det går ann få å alt unnagjort på en måned. Sist gang jeg solgte leiligheten tok det 2 uker fra annonsen var på Finn til overtakelsen var gjennomført, så totalt 3-4 uker. Men du bør ikke belage deg på at det tar så kort tid, er mye som skal klaffe for at det går så raskt. Dette var en leilighet sentralt i Oslo, så det kommer litt ann på hvor i landet det er. Anonymkode: 41dcf...0f7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Takk☺️ Kan jeg få unna alt på en måned?😅 Anonymkode: 7406d...742 Ikke overtagelsen selvsagt, men alt det andre med megler og til visning og solgt. Anonymkode: 7406d...742
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Det er julemåneden, så tviler på at du får det gjort på en måned. Det er betydelig færre kjøpere på markedet i desember, de fleste har andre ting å tenke på. Og om du får lagt leiligheten for salg f.eks like før jul, har du potensielt færre som deltar i budrunde. Anonymkode: e201f...56e 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 Her solgte vi på under 2 uker fra vi kontaktet megler, vi hadde kjøpt først og sa det måtte gå fort. Vi hadde allerede ryddet vekk det meste personlige før megler kom, fotografen kunne derfor komme bare et par dager senere. Nå rett før jul tviler jeg på det går, de fleste går ikke på visninger i juleuka. Jeg tror de fleste vil råde deg til å legge ut på nyåret, men du kan jo få alt klart til da selvsagt. Rydd unna alt av personlige bilder og nips. Folk vil klare å se sine egne møbler der, det går ikke om det er sinnsykt mye ting i veien. Anonymkode: 02c91...4c3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk☺️ Kan jeg få unna alt på en måned?😅 Anonymkode: 7406d...742 Fra første kontakt med megler til budrunde går fint på en måned hvis du er i Oslo - men timingen nå og fram mot jul er nok fryktelig dårlig. Anonymkode: dab27...ba1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå