Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #1 Skrevet 11. oktober 2005 Om jeg trener aerobic en gang i uka/m styrke, og går turer de resterende dagene, vil jeg da gå ned i vekt om jeg holder et stabilt sunt kosthold?
Gjest Gjesta Skrevet 12. oktober 2005 #2 Skrevet 12. oktober 2005 Det er faktisk helt umulig å vite for utenforstående. Vektnedgang avhenger av at du får i deg mindre energi enn du forbruker. Da er trening veldig bra, men kostholdet er allikevel det viktigste. Kanskje du kan skrive opp hva du spiser i løpet av en normal dag?
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #3 Skrevet 12. oktober 2005 Skal vi se, kan jo si litt info om meg også, så blir det lettere å sette i sammenheng. Jeg er 20 år, 157 cm, og veier 68 kg. Ellers så er kostholdet egentlig litt ustabilt, fordi jeg jobber på natten, og sover litt utover dagen. Er egentlig litt usikker på hvordan jeg burde spise. Har dere noen forslag? Jeg jobber fra 02.00-06.00, og sover fra 06.30-14.00 ca +-.
Gjest Gjesta Skrevet 13. oktober 2005 #4 Skrevet 13. oktober 2005 Du er jo ikke så veldig overvektig, og må nok regne med at det vil ta tid å gå ned. Hvor mye skal du ned? Det er viktig å få spist med jevne mellomrom selv når man jobber skift, så ikke blodsukkeret svinger for mye. Prøv også å ikke spis noe tungt før du legger deg. Kostholdet bør i grove trekk bestå av langsomme karbohydrater fra skikkelig grovt brød, grønnsaker og begrensede mengder frukt (epler er bra). Proteiner i form av magert kjøtt (kylling), fisk, tunfisk, egg, magre melkeprodukter. Det er lurt å drikke litt melk, for det både gir metthetsfølelse, proteiner og viktig kalsium. Pass også på å ikke la det gå for lang tid mellom måltidene. Jeg ville prøvd å legge opp til ca fem måltider pr. dag. Du kan sikkert planlegge maten du skal spise på jobb? Og ikke spis for lite, det setter ned forbrenningen, som i seg selv kanskje er litt på villspor pga. døgnrytmen i forbindelse med jobb. Dette ble veldig generelt, men i det minste noen retningslinjer. Et tips til er å se i forumet hva som er blitt skrevet. Nella har gitt mange flotte tips til folk som vil ned i vekt. På nettsidene til Grete Roede vil du også finne gode tips.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå