AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Jeg vurderer å søke sykepleien bare fordi man er sikra jobb akkurat hvor du vil i landet når du er ferdig. Problemet er at jeg er ikke interessert i sykdommer, stell, er ikke spesielt omsorgsfull eller empatisk og hadde sikkert mislikt yrket. Burde jeg søke likevel? Anonymkode: 8e8d2...e9d
Mhmjadda Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Skulle til å spørre om de jobbene er jobber du vil ha. Hvis nei, finn på noe annet. 4
Minitroll Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Ikke gjør det. Du kommer til å hate deg selv. 10
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Hvorfor vil du ta en utdannelse i noe du VET du ikke kommer til å trives med?? Nei, styr unna. Anonymkode: 54aa7...989 7
Gjest Peanut Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 Definitivt ikke. Ville syntes synd på eventuelle pasienter som måtte forholde seg til en sykepleier som ikke er egnet til yrket.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Nei, du burde ikke søke. Dessuten er det ikke bare dans på roser å ha 10% fast stilling, og resten tilkalling.. Anonymkode: f115d...cfa 2
Knirke Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 Nei. Bare... Nei. Det er da flere andre utdannelser som tilnærmet garantert gir jobb. Lærer, f.eks. Og det er ikke sånn at det er umulig å få jobb innenfor noe man faktisk interesserer seg for. Man må bare jobbe litt hardere og være litt mer taktisk.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Det er oppskriften på å hate jobben og bli utbrent innen to år. Anonymkode: edbd5...e96 5
TLR Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, du burde ikke søke. Dessuten er det ikke bare dans på roser å ha 10% fast stilling, og resten tilkalling.. Anonymkode: f115d...cfa Hva bare fast 10% det er altfor lite
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 Nei, du blir luket ut av skikkethetsnemda også med de holdningene dine. Pasientsikkerheten skal gå først. Anonymkode: c963a...a1c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 Jeg gjorde det, og hadde ikke gjort det igjen. Jeg er absolutt ikke noen omsorgsperson. Holdt ut i 10 år, og da innen psykiatri, for det fant jeg å være ganske fascinerende. Fordelen med utdannelsen er at du kan få varierte jobber og du trenger ikke jobbe innen helse. Jeg jobber nå som verge hos Statsforvalteren og trives godt med det. Husk at det er 3 år, med praksis inne alle felt. Du skal bestå mange eksamener, også praktiske. Da må du ha noe interesse for det du holder på med. Ellers går det ikke. Anonymkode: ae745...f7b 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #13 Skrevet 6. desember 2021 Jeg har slitt I årevis med å få jobb, så har jobbet litt "her og der" via bemanningsbyrå osv. Jeg begynte på helsefaglig utdanning nå, bare fordi jeg vet at det er jobb å få etterpå, men jeg trives også i yrket og ser for meg å videreutdanne meg her etterhvert. Hvis du ikke liker mennesker, sykdommer, stell osv, så burde du ikke gjøre dette. Det er jo det hele jobben handler om. Hvorfor ønsker du å ta en lang utdanning, for å ende opp i noe du ikke liker å gjøre? Makes no sense.. Anonymkode: 52ae5...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå