AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Har en liten en på to uker som sover i lengre strekk (opp til tre timer) på dagtid, men som ligger store deler av natta og presser, stønner og hyler/gråter. Har ofte bæsj i bleia, men er veldig små flekker som ser ut som de kom med på kjøpet av en fis 😅 ca en gang om dagen kommer det en større bæsjebleie. Han sover om natta også, noen ganger i lengre strekk, men det er så mye lyd og offing og han ligger og drar knærne opp osv. promper ofte mye på kvelden, sammen med mye gråt. I tillegg er han tett i nesa, så han puster og peser og grynter. Må ha saltvann i nesa, men det hjelper bare kort tid av gangen. Og slimet som løsner får han til å brekke seg og gulpe opp melka igjen. Så vil han spise mer 🤭 Forkjølelsen går vel over med litt tid, og tarmene er jo fortsatt umodne. Men jeg lurer på om han får i seg mye luft, mtp all prompingen og styret med å bæsje. Er ikke like flink til å rape han om natta - og er ikke alltid han får til heller. noen tips til å overleve disse nettene? Og ikke si sove når baby sover på dagen, for her er storesøsken hjemme syke og pappaen er på jobb 🙈😆 Anonymkode: 9a1e1...f1f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Hvorfor bruker dere ikke nesepumpe ? Høres drastisk ut å gi en nyfødt saltvann, når snørret kan bli tatt ut på enklere måte.. Høres ut som at han sliter med magen og har vondt, krysser fingrene for at han ikke får kolikk. Anonymkode: 787a7...a12 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor bruker dere ikke nesepumpe ? Høres drastisk ut å gi en nyfødt saltvann, når snørret kan bli tatt ut på enklere måte.. Høres ut som at han sliter med magen og har vondt, krysser fingrene for at han ikke får kolikk. Anonymkode: 787a7...a12 Hva er nesepumpe? Bruker saltvann for å løse opp og nesesuger for å fjerne det som løsner. Som anbefalt av helsestasjonen. Er ikke mye saltvann altså, sånne små ampuller fra apoteket men noe av snørret løsner jo og renner ned i svelget, tror det er litt slim i halsen også ikke bare i nesa. Anonymkode: 9a1e1...f1f
Cole Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor bruker dere ikke nesepumpe ? Høres drastisk ut å gi en nyfødt saltvann, når snørret kan bli tatt ut på enklere måte.. Høres ut som at han sliter med magen og har vondt, krysser fingrene for at han ikke får kolikk. Anonymkode: 787a7...a12 Du må jo ha i litt saltvann for å løsne snørret før du drar ut med nesesuger. 1
Mnjah Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 (endret) Helt vanlig at de grynter. Ikke bruk nesesuger for mye, det stimulerer snørrproduksjonen. Bruk heller mest saltvannsdråper og nesesuger AV OG TIL. (Dette fikk vi beskjed om på sykehuset ved RS-innleggelse) Endret 6. desember 2021 av Mnjah 2
Mnjah Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Høres forresten helt vanlig ut. Slitsomt å høre på, men helt vanlig. Ørepropper. Er du sikker på at han er så tett som du tror? Min høres veldig tett ut, men puster fint, så styrer ikke med saltvann etc.
Cole Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 Mnjah skrev (2 minutter siden): Høres forresten helt vanlig ut. Slitsomt å høre på, men helt vanlig. Ørepropper. Er du sikker på at han er så tett som du tror? Min høres veldig tett ut, men puster fint, så styrer ikke med saltvann etc. Ørepropper? Foreslår du seriøst å ha på deg ørepropper for å ikke høre spedbarnet ditt om natta?! 3
Mnjah Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Cole skrev (17 minutter siden): Ørepropper? Foreslår du seriøst å ha på deg ørepropper for å ikke høre spedbarnet ditt om natta?! For å ikke høre knirkingen. Herregud, ro deg ned seks hakk, ørepropper fjerner såvidt lyd. Regner med ungen ikke ligger i et annet rom, men ved siden av henne. 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 1 hour ago, Mnjah said: For å ikke høre knirkingen. Herregud, ro deg ned seks hakk, ørepropper fjerner såvidt lyd. Regner med ungen ikke ligger i et annet rom, men ved siden av henne. Det er et godt tips, takk! Gjorde det etterhvert med storesøskenet etter råd fra helsesøster. Hadde jeg helt glemt. Man blir jo ikke døv av det, man bare tar bort det verste av gryntingen🤭 kanskje du har rett og at han ikke er så tett som jeg tenker. Lydnivået er bare helt drøyt mye høyere enn det var med søsteren, så blir litt stressa. Særlig med alt fokuset på RS osv og storesøster som også er syk 🙈 det er et kjør! Anonymkode: 9a1e1...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har en liten en på to uker som sover i lengre strekk (opp til tre timer) på dagtid, men som ligger store deler av natta og presser, stønner og hyler/gråter. Har ofte bæsj i bleia, men er veldig små flekker som ser ut som de kom med på kjøpet av en fis 😅 ca en gang om dagen kommer det en større bæsjebleie. Han sover om natta også, noen ganger i lengre strekk, men det er så mye lyd og offing og han ligger og drar knærne opp osv. promper ofte mye på kvelden, sammen med mye gråt. I tillegg er han tett i nesa, så han puster og peser og grynter. Må ha saltvann i nesa, men det hjelper bare kort tid av gangen. Og slimet som løsner får han til å brekke seg og gulpe opp melka igjen. Så vil han spise mer 🤭 Forkjølelsen går vel over med litt tid, og tarmene er jo fortsatt umodne. Men jeg lurer på om han får i seg mye luft, mtp all prompingen og styret med å bæsje. Er ikke like flink til å rape han om natta - og er ikke alltid han får til heller. noen tips til å overleve disse nettene? Og ikke si sove når baby sover på dagen, for her er storesøsken hjemme syke og pappaen er på jobb 🙈😆 Anonymkode: 9a1e1...f1f Det er helt tydelig at barnet ditt ikke har det godt, hvorfor alle disse ler og smile emojiene? Anonymkode: 2c53e...af9 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det er helt tydelig at barnet ditt ikke har det godt, hvorfor alle disse ler og smile emojiene? Anonymkode: 2c53e...af9 TS fikk ikke nyhetsbrevet ditt om at emojies er forbudt i visse kontekster. Det kan høres ut som melkeproteinallergi, vårt barn slet aller mest på natta. Gulper veldig mye når jeg spiser melk ved et uhell. Anonymkode: e8e20...ac6 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt tydelig at barnet ditt ikke har det godt, hvorfor alle disse ler og smile emojiene? Anonymkode: 2c53e...af9 Himmel og hav 🤦🏼♀️ Anonymkode: 7ac53...804 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #13 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har en liten en på to uker som sover i lengre strekk (opp til tre timer) på dagtid, men som ligger store deler av natta og presser, stønner og hyler/gråter. Har ofte bæsj i bleia, men er veldig små flekker som ser ut som de kom med på kjøpet av en fis 😅 ca en gang om dagen kommer det en større bæsjebleie. Han sover om natta også, noen ganger i lengre strekk, men det er så mye lyd og offing og han ligger og drar knærne opp osv. promper ofte mye på kvelden, sammen med mye gråt. I tillegg er han tett i nesa, så han puster og peser og grynter. Må ha saltvann i nesa, men det hjelper bare kort tid av gangen. Og slimet som løsner får han til å brekke seg og gulpe opp melka igjen. Så vil han spise mer 🤭 Forkjølelsen går vel over med litt tid, og tarmene er jo fortsatt umodne. Men jeg lurer på om han får i seg mye luft, mtp all prompingen og styret med å bæsje. Er ikke like flink til å rape han om natta - og er ikke alltid han får til heller. noen tips til å overleve disse nettene? Og ikke si sove når baby sover på dagen, for her er storesøsken hjemme syke og pappaen er på jobb 🙈😆 Anonymkode: 9a1e1...f1f Akkurat sånn er min også! Sliter med å sove jeg pga alle lydene. Det ble bittelitt bedre når han ble litt større. Er 3 mnd nå. Det viste seg at han ikke var forstoppet eller full av luft, han bare var sånn. Hender fortsatt at han ligger å tar i uten grunn. Når det kommer til tett nese så må du dryppe med saltvann og bruke nesesug før han skal spise og sove. Funker helt utmerket og er et must å ha i hus med baby. Anonymkode: 54d05...5e8
Cole Skrevet 7. desember 2021 #14 Skrevet 7. desember 2021 Mnjah skrev (18 timer siden): For å ikke høre knirkingen. Herregud, ro deg ned seks hakk, ørepropper fjerner såvidt lyd. Regner med ungen ikke ligger i et annet rom, men ved siden av henne. Ørepropper fjerner så vidt lyd? Da vet jeg ikke hva du har dyttet i ørene dine. 1
Mnjah Skrevet 7. desember 2021 #15 Skrevet 7. desember 2021 Cole skrev (1 time siden): Ørepropper fjerner så vidt lyd? Da vet jeg ikke hva du har dyttet i ørene dine. Du skjønner selv at det bare er snakk om demping. 3
Cole Skrevet 7. desember 2021 #16 Skrevet 7. desember 2021 Sjukt å skulle dempe "bråk" fra en baby på to uker... 4
Snurrepurre Skrevet 7. desember 2021 #17 Skrevet 7. desember 2021 Har en liten mann på snart 3 uker, han har mye magevondt pga luft (presser og grynter mye). Må ofte ta han opp til meg for å trøste han på natta. Er vel relativt vanlig den første tiden 😬 umodne tarmer og sugegrep som ikke er helt 100% er jo vanlig første ukene, og kan gi vondt for den lille. Jeg ville iallfall ikke ignorert han 😅 men der er man ulik som forelder. 3
Mnjah Skrevet 7. desember 2021 #18 Skrevet 7. desember 2021 Cole skrev (1 time siden): Sjukt å skulle dempe "bråk" fra en baby på to uker... Ja, helt sjukt å ha et ønske om å kunne være oppegående og tilstedeværende for babyen sin, og ikke søvndeprivert og på randen. Helt sjukt ass. Dette sier forøvrig TS selv: AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er et godt tips, takk! Gjorde det etterhvert med storesøskenet etter råd fra helsesøster. 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #19 Skrevet 7. desember 2021 Cole skrev (1 time siden): Sjukt å skulle dempe "bråk" fra en baby på to uker... AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er helt tydelig at barnet ditt ikke har det godt, hvorfor alle disse ler og smile emojiene? Anonymkode: 2c53e...af9 Cole skrev (22 timer siden): Ørepropper? Foreslår du seriøst å ha på deg ørepropper for å ikke høre spedbarnet ditt om natta?! Mye rart fra TS sin side her, håper hun har noen som følger henne og barnet opp og evt. kan fange opp ting tidlig. Anonymkode: 2c53e...af9 1
Cole Skrevet 7. desember 2021 #20 Skrevet 7. desember 2021 Mnjah skrev (34 minutter siden): Ja, helt sjukt å ha et ønske om å kunne være oppegående og tilstedeværende for babyen sin, og ikke søvndeprivert og på randen. Helt sjukt ass. Dette sier forøvrig TS selv: Storesøskenet var neppe to uker gammel da helsesøster anbefalte ørepropper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå