AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Hei, trenger litt råd. Kjenner ikke igjen meg selv. Får liksom ikke ting gjort, utsetter og utsetter. Er så demotivert. Alle er borte fra kontoret(hjemmekontor), leder er totalt fraværende både fysisk og psykisk, og har vært det lenge. Jeg snuser på ny jobb. Vært her ett år nå og begynner å miste motet. Kjenner ikke igjen meg selv, jeg pleier å være veldig effektiv og kjapp, men saker og ting som må avklares i forhold til å komme videre med enkelte arbeidsoppgaver, henger bare og dingler pga leder som aldri tar tak og gir tilbakemeldinger. Har gitt opp den evinnelige purringen og heller blitt tiltaksløs. Tenker mye på jobb hjemme og har dårlig samvittighet, men klarer fortsatt ikke få opp motivasjonen. Noen som har opplevd noe lignende? Er nesten så jeg kjenner på en slags depresjon/arbeidsvegring. Aldri opplevd dette før, veldig trist. Anonymkode: 87134...a00
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er nesten så jeg kjenner på en slags depresjon/arbeidsvegring. Aldri opplevd dette før, veldig trist. Anonymkode: 87134...a00 Kontakt fatlegen. Det høres ut som en slags depresjon/arbeidsvegring. Husk også at det å utsette ting blir en vane og om du begynner å gjøre arbeidsoppgavene så kommer det til å bli en vane igjen. Så du må nesten bare begynne å ta initiativ. Men det kan være lurt å snakke med fastlegen i tillegg. Kanskje er det noe hun kan hjelpe med og om ikke annet så kan det hjelpe å snakke om det. Anonymkode: b8cbb...a8a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Ja!! Jeg har det dessverre slik i nåværende jobb. Har vært her siden februar. Starter i ny jobb 1. januar, og den tiden kan ikke komme fort nok! Fant ganske fort ut at jeg må bare si opp, fordi jeg kunne se at det ikke ville skje noe positiv endring. Følte at jeg mistet noe av meg selv, og ble veldig deprimert. Sluttet å spise lunsj med kollegaer osv. Det aller kjipeste med det er at jeg er redd for at det har påvirket meg til å tro at samme situasjon vil oppstå på min neste arbeidsplass og dette er helt normalt.. Anonymkode: 8c971...8f9
Cole Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, trenger litt råd. Kjenner ikke igjen meg selv. Får liksom ikke ting gjort, utsetter og utsetter. Er så demotivert. Alle er borte fra kontoret(hjemmekontor), leder er totalt fraværende både fysisk og psykisk, og har vært det lenge. Jeg snuser på ny jobb. Vært her ett år nå og begynner å miste motet. Kjenner ikke igjen meg selv, jeg pleier å være veldig effektiv og kjapp, men saker og ting som må avklares i forhold til å komme videre med enkelte arbeidsoppgaver, henger bare og dingler pga leder som aldri tar tak og gir tilbakemeldinger. Har gitt opp den evinnelige purringen og heller blitt tiltaksløs. Tenker mye på jobb hjemme og har dårlig samvittighet, men klarer fortsatt ikke få opp motivasjonen. Noen som har opplevd noe lignende? Er nesten så jeg kjenner på en slags depresjon/arbeidsvegring. Aldri opplevd dette før, veldig trist. Anonymkode: 87134...a00 Her høres det ut som det er selve jobben som er problematisk. Bytt jobb, for det der blir aldri bedre med mindre du får ny leder.
Gjest Albbas Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 Les om boreout, kjenner du deg igjen? At du kjeder deg? Det høres jo i stor grad ut som et ledelsesproblem som har forplantet seg til din motivasjon. Kjenner meg igjen, og min løsning (håper jeg 😅) er å bytte jobb. Fraværende ledelse, lite fremdrift og lite utfordrende oppgaver gjør at jeg kjeder meg og blir tiltaksløs.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Glemte forresten å si at jeg også må purre uendelig mye på leder. Både når det gjelder helt vesentlige og akutte beslutninger, men også når det gjelder banale avklaringer eller anvisning av fakturaer i regnskapssystemet feks. Har egentlig bare gitt skikkelig faen, har blitt helt likegyldig til arbeidsoppgavene. Som sagt startet jeg i februar i år, men allerede i april/mai fikk jeg en dårlig magefølelse. Begynte å søke jobber i juni/juli, og fikk et jobbtilbud i oktober med oppstart i januar. ☺️ Anonymkode: 8c971...8f9 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 Jeg ville dratt til legen, tatt noen blodprøver og forsøkt å utelukke at det er noen fysisk grunn til at du føler det slik. Er det ikke det kan det jo være verdt å snakke med noen profesjonelle om hvordan du føler deg, for det høres jo absolutt litt ut som depresjon. Kanskje du må få en annen jobb før det blir bedre - og at det rett og slett er jobben som gjør deg slik. Men hadde prøvd å sjekke opp både fysisk og psykisk helse før jeg slo det fast i hvert fall. Anonymkode: d3a9a...8bb
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Glemte forresten å si at jeg også må purre uendelig mye på leder. Både når det gjelder helt vesentlige og akutte beslutninger, men også når det gjelder banale avklaringer eller anvisning av fakturaer i regnskapssystemet feks. Har egentlig bare gitt skikkelig faen, har blitt helt likegyldig til arbeidsoppgavene. Som sagt startet jeg i februar i år, men allerede i april/mai fikk jeg en dårlig magefølelse. Begynte å søke jobber i juni/juli, og fikk et jobbtilbud i oktober med oppstart i januar. ☺️ Anonymkode: 8c971...8f9 Godt å høre! Anonymkode: 41ca6...0ac
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 Her er det jobben som er problemet, ikke du. Effektive dyktige folk blir slitne av sjefer som fungerer som stoppere - hun gjør rett og slett sånn at du ikke får kommet deg videre og får den mestringsfølelsen du er vant til å få når du jobber. Enig med de andre: Søk deg videre så fort som fy - med mindre det er snarlige muligheter for ny leder i samme bedrift. Ikke tvil på deg selv! Anonymkode: 45043...04b 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 12.10): Hei, trenger litt råd. Kjenner ikke igjen meg selv. Får liksom ikke ting gjort, utsetter og utsetter. Er så demotivert. Alle er borte fra kontoret(hjemmekontor), leder er totalt fraværende både fysisk og psykisk, og har vært det lenge. Jeg snuser på ny jobb. Vært her ett år nå og begynner å miste motet. Kjenner ikke igjen meg selv, jeg pleier å være veldig effektiv og kjapp, men saker og ting som må avklares i forhold til å komme videre med enkelte arbeidsoppgaver, henger bare og dingler pga leder som aldri tar tak og gir tilbakemeldinger. Har gitt opp den evinnelige purringen og heller blitt tiltaksløs. Tenker mye på jobb hjemme og har dårlig samvittighet, men klarer fortsatt ikke få opp motivasjonen. Noen som har opplevd noe lignende? Er nesten så jeg kjenner på en slags depresjon/arbeidsvegring. Aldri opplevd dette før, veldig trist. Anonymkode: 87134...a00 Kjenner den på kroppen Anonymkode: 528f6...d84
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 Kjenner meg veldig igjen. Hos meg er problemet størst når jeg jobber på hjemmekontor, når jeg først kommer meg på kontoret går det ganske bra! Anonymkode: 6be8b...975 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå