AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Ja, jeg har sett Exit. Men vil ikke si jeg er paranoid. Jeg og kjæresten prøver at jeg skal bli gravid, men har gått et halvt år og ennå ikke lyktes. Han er ikke særlig ivrig, og vil vel egentlig ikke, men vil pga. meg. Det jeg har begynt å bekymre meg for, er om han kan ha sterilisert seg uten å fortelle det til meg? Kan jeg i så fall finne ut av det på noen måte, eller vil det være komplett umulig å få kunnskap om om det har skjedd? Vil det være små arr, eller er det ikke mulig å se merker om han evt. har blitt sterilisert? Vil utløsningen lukte eller smake annerledes, vil mengden reduseres merkbart? Anonymkode: eecb1...127 2
SaySomething Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Men hvorfor vil du ha barn med han om han egentlig ikke vil? 26
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Du er ikke paranoid, sier du? Og hvorfor vil du ha barn med en som ikke vil ha? Anonymkode: 20c73...134 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 SaySomething skrev (2 minutter siden): Men hvorfor vil du ha barn med han om han egentlig ikke vil? Han har sagt vi kan prøve fordi jeg veldig gjerne vil. Så han vil jo, for å beholde meg. Men er redd han kanskje har gjort noe drastisk bak ryggen min, og da vil jeg jo ikke bli i forholdet. Er det noen måte jeg kan finne ut av dette på? Anonymkode: eecb1...127 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Han har sagt vi kan prøve fordi jeg veldig gjerne vil. Så han vil jo, for å beholde meg. Men er redd han kanskje har gjort noe drastisk bak ryggen min, og da vil jeg jo ikke bli i forholdet. Er det noen måte jeg kan finne ut av dette på? Anonymkode: eecb1...127 Det er jo en forferdelig dårlig grunn til å få barn. Men du vil ha med en som egentlig ikke vil, og som du i tillegg har dyp mistillit til. Hvorfor? Anonymkode: acbcd...c20 15
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Antar det bare er kvinner som får lov til å bestemme over sin egen kropp. Anonymkode: 2b94c...3f7 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 Gå å teste spermen hans og dine egne egg. Men hvorfor vil du ha barn med en som ikke vil ha det? Anonymkode: df365...951
Cuntzilla Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Tror ikke du skal få barn med noen du mistror såpass. 5
Cornix Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 Hvorfor vil du ha barn med en mann som ikke ønsker det? Du vet hvordan dette forholdet vil ende, sant? Du som alenemamma med hovedansvaret. Hvorfor ikke respektere hans ønske, og heller finne noen som ønsker det samme som deg? 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gå å teste spermen hans og dine egne egg. Men hvorfor vil du ha barn med en som ikke vil ha det? Anonymkode: df365...951 Vil jo heller ha barn med han, enn noen jeg ikke elsker. Han sier seg også villig til det, fordi han vil beholde meg. Ingen som tvinger han. Anonymkode: eecb1...127 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 Er han rik? De i exit er rike Anonymkode: ff27b...599 1
Cornix Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 Cuntzilla skrev (1 minutt siden): Tror ikke du skal få barn med noen du mistror såpass. 👆 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #13 Skrevet 6. desember 2021 Menn bestemmer også selv… Spør han? Finn deg en ny partner, ikke bli alenemor Anonymkode: 729fa...b08
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #14 Skrevet 6. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vil jo heller ha barn med han, enn noen jeg ikke elsker. Han sier seg også villig til det, fordi han vil beholde meg. Ingen som tvinger han. Anonymkode: eecb1...127 Mulig det er litt slemt å si, men ville han elsket deg hvis han visste hvor lite du stoler på ham? Er denne tråden noe du kunne vist ham? Anonymkode: acbcd...c20 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Menn bestemmer også selv… Spør han? Finn deg en ny partner, ikke bli alenemor Anonymkode: 729fa...b08 Nei vet du ikke at det bare er kvinner som får bestemme over sin egen kropp. Anonymkode: 2b94c...3f7
Gjest 96erjente Skrevet 6. desember 2021 #16 Skrevet 6. desember 2021 Mannen min steriliserte seg nylig og har to små arr😋 Men er du sikker på at det er så lurt å få barn med en som ikke vil, men bare gjøre det fordi du vil?
Carrot Skrevet 6. desember 2021 #17 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vil jo heller ha barn med han, enn noen jeg ikke elsker. Han sier seg også villig til det, fordi han vil beholde meg. Ingen som tvinger han. Anonymkode: eecb1...127 På den ene siden er det helt greit at du sier "jeg vil ha barn, hvis ikke du vil ha barn har vi ingen fremtid" men på den andre siden er det en form for "tvang" også siden du legger til "for han vil beholde meg" altså vet du at han egentlig ikke ønsker seg barn og indirekte legger du føringer for en fremtid sammen med en trussel om å gå, det du kanskje heller burde gjøre er å lytte til hvorfor han ikke ønsker seg barn og tenke over om dette er noe som er greit for deg. Og om det ikke er det avslutte forholdet. Greien med å få barn fordi man ønsker beholde noen er en dårlig ide i utgangspunktet. Når du i tillegg legget til at du nå har fått en ide om at han kan ha sterilisert seg uten å si det til deg osv osv så virker det som et forhold som ikke akkurat er preget av god kommunikasjon på dette feltet? Kanskje du heller skulle snakke skikkelig med partneren din? Altså ikke snakke til men med.. 1
Gjest 96erjente Skrevet 6. desember 2021 #18 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Antar det bare er kvinner som får lov til å bestemme over sin egen kropp. Anonymkode: 2b94c...3f7 Uansett hvem det er som er steril bør vel den andre få vite om det?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #19 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Antar det bare er kvinner som får lov til å bestemme over sin egen kropp. Anonymkode: 2b94c...3f7 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei vet du ikke at det bare er kvinner som får bestemme over sin egen kropp. Anonymkode: 2b94c...3f7 Stråmann, whataboutism og jeg vet ikke hva: hvorfor prøver du å vri dette til noe annet enn å være ærlig mot partneren sin? Til TS: Det er litt paranoid å hoppe rett på en teori om at han har sterilisert seg i hemmelighet. Det finnes tross alt mange helt naturlige årsaker til at man sliter med å få barn. Hvis dere kommer så langt at dere må til utredning må dere undersøkes begge to. Anonymkode: 6c545...743 5
Veggdyret Skrevet 6. desember 2021 #20 Skrevet 6. desember 2021 Det er normalt at det tar opp til et år å bli gravid. Ikke uvanlig at det tar enda mer tid dersom han "ikke er ivrig" i den grad at dere har sjelden sex. Men etter 1 år er det normalt å sjekke at alt er på stell, så om 6 måneder kan du jo be om en sædprøve og en sjekk hos gynekolog for å utelukke de mest åpenbare feilene. Men hvorfor du vil ha barn med en som ikke ønsker seg barn, det skjønner jeg ikke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå