AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Nå som året straks er omme har jeg gått gjennom utgiftspostene knyttet til kattehold og laget budsjett for neste år. Med mat, forsikring, utstyr, forventede veterinærbesøk lander jeg på 450 kr pr måned pr katt. Jeg har to, som muligens reduserer kostnadene litt siden de deler på noen ting. Hvor mye bruker dere andre katteeiere? Anonymkode: 1b684...244
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Forsikring 160/mnd Sand ca. 150/mnd Fôr 200/mnd Gjennomsnitt veterinærutgifter 80/mnd (årlig helsesjekk med vaksinering, kun ormekur ved behov) Leker, snacks osv. kanskje 50/mnd Så rundt 640 kr/mnd. Anonymkode: 8a1eb...de9
Durinur Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 En typisk katt koster omtrent 560kr / mnd, så ingen av dere over er spesielt langt unna. Ligger på rundt 500kr per måned her i huset. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Sikkert 500+ i måneden per katt. Har ikke forsikring. Noe som betyr at snittprisen går en del opp når katten blir eldre, men totalt sett lønner seg. Anonymkode: 90d2d...845 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 Mat ca 600,- Forsikring ca 550 Strø til kasse ca 30,- Så 1100-1200 pr måned på tre stk Veterinær kommer i tillegg. Anonymkode: 5d0b4...9f6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 En liten formue. Gammel katt med helseproblemer. Anonymkode: 34b02...516 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 7 hours ago, Durinur said: En typisk katt koster omtrent 560kr / mnd, så ingen av dere over er spesielt langt unna. Ligger på rundt 500kr per måned her i huset. Tusen takk! Det var en veldig tydelig link. Jeg ligger trolig litt under da de til vanlig ikke bruker kattesand (litterkwitter) Det er selvsagt ikke lagt inn uforutsette utgifter i budsjettet, forhåpentligvis vil det ikke komme noe🙏🏻 og de store utgiftene er tatt for noen år (kastrering, funnet riktig for, og lært at pusejenten har pica) Anonymkode: 1b684...244
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #8 Skrevet 7. desember 2021 Har en rolig, kresen innekatt. Jeg bruker ca. 90 kr per mnd. på kattesand. 250 kr på forsikring. 170 kr på tørrfor. Ca. 300 kr på våtfor. Jeg bruker sikkert litt på godbiter også, vet ikke hvor mye. Bruker dem for å aktivisere katten, og den liker bare de dyre. Årlig dyrlegesjekk koster 700 kr. En ekstratur til ca. 1000 kr ca. annenhvert år. Nå har den begynt å få tannproblemer og da koster det plutselig 5-6000, men da får jeg ca. 3000 tilbake på forsikringa. Jeg kjøper også litt leker, tannkrem og tannkost, adventskalender, må snart kjøpe nytt kloretre. Jeg bruker ca. 13-16.000 på katten per år. Anonymkode: 80077...9cb
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #9 Skrevet 7. desember 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: Har en rolig, kresen innekatt. Jeg bruker ca. 90 kr per mnd. på kattesand. 250 kr på forsikring. 170 kr på tørrfor. Ca. 300 kr på våtfor. Jeg bruker sikkert litt på godbiter også, vet ikke hvor mye. Bruker dem for å aktivisere katten, og den liker bare de dyre. Årlig dyrlegesjekk koster 700 kr. En ekstratur til ca. 1000 kr ca. annenhvert år. Nå har den begynt å få tannproblemer og da koster det plutselig 5-6000, men da får jeg ca. 3000 tilbake på forsikringa. Jeg kjøper også litt leker, tannkrem og tannkost, adventskalender, må snart kjøpe nytt kloretre. Jeg bruker ca. 13-16.000 på katten per år. Anonymkode: 80077...9cb Akkurat der har jeg ligget også, pr år, pr katt. I den tro at det er «billig» å holde katter🙄 Anonymkode: 1b684...244
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Akkurat der har jeg ligget også, pr år, pr katt. I den tro at det er «billig» å holde katter🙄 Anonymkode: 1b684...244 For min del kan det nok gjøres billigere, men jeg gidder ikke Kunne ikke brukt så mye per katt hvis jeg hadde hatt to. Men den er min elskeligste lille puseskatt så jeg vil gjerne skjemme den bort. Jeg kunne kjøpt større pakker med sand og tørrfor, eller kjøpt på nett, men jeg gidder ikke leite etter billigste eller å dra hjem de store sekkene. Katten min trenger ikke så mye våtfor som den får. Og den er kresen og jeg har måtte kaste litt og gi vekk en del, men likevel fortsetter jeg å prøve nye sorter. Kunne spart litt på å bare kjøpe det jeg vet helt sikkert at den liker. Også prøver jeg hele tiden nye leker, men den gidder ikke leke med dem og er egentlig fornøyd med en bit sammenkrølla matpapir. I "budsjettet" mitt glemte jeg: 50 kr per mnd for nytt tilter til vannfontena. 400 kr døgnet for kattepass hvis jeg er bortreist mer enn en natt. Anonymkode: 80077...9cb
Gjertrud_B Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 500 kr måned for en katt! katter klarer seg selv, koster ikke en krone. Det er andre tider skjønner jeg.
Sola de Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 1000 kr i måneden i for. Han kan kun spise spesialfor fra veterinæren. Veterinærbesøk koster hva det koster når han må dit. Kattesand rundt 500 ish i mnd. Leker blir nok en del. Men det kjøper alle til ham, så ingen fast utgift. Han er ikke billig i drift, men verdt hvert eneste øre for familien vår
Pakini Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 Rundt 15000 i året med alt. Men for oss er det verdt det.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 Bruker ganske mye tror jeg.. den ene må ha spesialfor, den andre får også ganske dyrt for fordi jeg tror det er bedre. Jeg bruker EverClean sand som ikke er den billigste. De klorer istykker en del klorestativer. Den ene har en del dyrlegeutgifter pga alder. Anonymkode: 1fffb...a64
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #15 Skrevet 9. desember 2021 Mat, usikker, men han spiser mer i noen perioder enn i andre. Mest når han skal legge på seg på høsten som jeg regner med er for isolasjon, minst når han finner mye mat selv ute på sommeren. Forsikring ca. 0 Kattesand litt, men han går bare på do inne når det er for mange minusgrader ute. Leker svært lite. Pleier å lage leker av utslitte klær og annet søppel eller ting vi finner ute. Han er en veldig god musefanger, så vi sparer faktisk en del tid på å slippe å sette ut/tømme musefeller. Veterinær har vært lite til nå. Største har vært kastrering. Når han blir gammel og syk eller får andre store problemer, kommer han nok til å få slippe før vi har prøvd alt som er mulig. Anonymkode: 82f1b...5a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå