AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Del Skrevet 6. desember 2021 Jeg er nysgjerrig på hvordan andre opplever dette. Har selv vært i ganske mange intervjuprosesser gjennom årene og det ender ikke alltid med tilbud. Noen ganger er det snakk om flere runder intervjuer og tester, for så å ikke høre noe før flere måneder senere via en automatisert email. Har også hatt intervjuer hvor jeg aldri hørte noe som helst i ettertid, som egentlig er uakseptabelt. Jeg har aldri blitt oppringt ved avslag etter intervju, og ønsker det ikke heller. Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 94da6...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Del Skrevet 6. desember 2021 Jeg ble oppringt sist jeg fikk avslag, men det var med oppfordring om å søke på nytt senere og med en forklaring på hvorfor jeg ikke kom videre. Så vet ikke om de ringte andre de tenkte var uaktuelle også. Gangen før der fikk jeg en epost med avslag men da fikk jeg heller ikke intervju så det hadde nok vært merkelig om de tok seg tid til å ringe alle da. Jeg setter helt ærlig pris på at hvis vi har snakket sammen så burde de ta seg tid til å ringe og høflig gi avslag personlig. Man er to i prosessen og burde behandle hverandre med respekt. Anonymkode: d9a0e...b65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Del Skrevet 6. desember 2021 Jeg synes mange arbeidsgivere er sløve med å gi ordentlig tilbakemelding. Hvis man har vært på intervju (gjerne flere) og satt av tid til å gjøre presentasjoner/tester, så fortjener man et ordentlig svar med god tilbakemelding. Har opplevd begge deler og har dessverre måtte gi tilbakemelding til arbeidsgiver hvis jeg opplever at de har en dårlig ansettelsesprosess. Dette innebærer å aldri gi svar etter jeg har vært på annengangsintervju og å ikke ville oppgi lønnssatser selv etter annengangsintervju. Begge deler synes jeg er sløvt og jeg forventer at de tar seg tid til å gi grundig tilbakemelding når jeg setter av flere timer til intervju/oppgaver og å være redelig mtp å oppgi lønn. Anonymkode: 8f3e4...6bf 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Del Skrevet 6. desember 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes mange arbeidsgivere er sløve med å gi ordentlig tilbakemelding. Hvis man har vært på intervju (gjerne flere) og satt av tid til å gjøre presentasjoner/tester, så fortjener man et ordentlig svar med god tilbakemelding. Har opplevd begge deler og har dessverre måtte gi tilbakemelding til arbeidsgiver hvis jeg opplever at de har en dårlig ansettelsesprosess. Dette innebærer å aldri gi svar etter jeg har vært på annengangsintervju og å ikke ville oppgi lønnssatser selv etter annengangsintervju. Begge deler synes jeg er sløvt og jeg forventer at de tar seg tid til å gi grundig tilbakemelding når jeg setter av flere timer til intervju/oppgaver og å være redelig mtp å oppgi lønn. Anonymkode: 8f3e4...6bf Jeg har også tatt kontakt selv for å få tilbakemelding tidligere. Tviler på om jeg noen sinne hadde hørt noe hvis jeg ikke gjorde det. Helt enig i at det er for sløvt, spesielt etter annengangsintervju hvor det realistisk sett er et fåtall med kandidater som allerede da har lagt inn mange timer med innsats. Men det burde egentlig gjelde uavhengig av hvor mange intervjurunder man har hatt siden dette tross alt avgjøres av arbeidsgiver. På denne måten har jeg også funnet arbeidsgivere som jeg vet jeg ikke kommer til å søke til igjen pga dårlig erfaring med rekrutteringsprosessen, men det burde være standard praksis å kunne gi enkel tilbakemelding, og ikke flere måneder frem i tid. Anonymkode: 94da6...cf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Del Skrevet 6. desember 2021 Jeg fullfører min utdannelse nå i vår, og har allerede levert rundt 10 søknader. Noen av de har jeg vært gjennom tester, intervjuer, caseløsning og hele pakka. Fått avslag på alle sammen, selv med bare A/B på vitnemålet. Ingen som har gitt meg noe ordentlig tilbakemelding så langt. Motivasjonen for å søke flere jobber er svært liten... Nesten så jeg noen gang lurer på hvorfor i all verden jeg tok en mastergrad når det er umulig å få jobb. Anonymkode: b7ac8...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 6. desember 2021 #6 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er nysgjerrig på hvordan andre opplever dette. Har selv vært i ganske mange intervjuprosesser gjennom årene og det ender ikke alltid med tilbud. Noen ganger er det snakk om flere runder intervjuer og tester, for så å ikke høre noe før flere måneder senere via en automatisert email. Har også hatt intervjuer hvor jeg aldri hørte noe som helst i ettertid, som egentlig er uakseptabelt. Jeg har aldri blitt oppringt ved avslag etter intervju, og ønsker det ikke heller. Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 94da6...cf0 Om jeg ikke har blitt innkalt til intervju er det sjeldent jeg har hørt noe. En og annen sender kanskje e-post om det, men det er godt under 10% som gjør det. Noen sender ut beskjed når stillingen er besatt, dette gjelder typisk offentlige etater. Private aktører gjør det ikke. Har jeg vært på intervju, så har jeg alltid fått tilbakemelding per telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fullfører min utdannelse nå i vår, og har allerede levert rundt 10 søknader. Noen av de har jeg vært gjennom tester, intervjuer, caseløsning og hele pakka. Fått avslag på alle sammen, selv med bare A/B på vitnemålet. Ingen som har gitt meg noe ordentlig tilbakemelding så langt. Motivasjonen for å søke flere jobber er svært liten... Nesten så jeg noen gang lurer på hvorfor i all verden jeg tok en mastergrad når det er umulig å få jobb. Anonymkode: b7ac8...1da Bu-fucking-hu. Jeg leverte 150 søknader før jeg fikk jobb. Anonymkode: a2172...7d4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 6. desember 2021 #8 Del Skrevet 6. desember 2021 Har alltid, med ett unntak, fått avslag på telefon (hvis jeg har vært til intervju). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bu-fucking-hu. Jeg leverte 150 søknader før jeg fikk jobb. Anonymkode: a2172...7d4 Ja bu-fucking-hu til deg og. Jeg ender nok opp i samme antallet før neste høst. Jeg er jo ikke ferdig utdannet ennå? Anonymkode: b7ac8...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja bu-fucking-hu til deg og. Jeg ender nok opp i samme antallet før neste høst. Jeg er jo ikke ferdig utdannet ennå? Anonymkode: b7ac8...1da Helt meningsløst å syte før du engang er ferdig. Med A/B-snitt så får du jobb. Anonymkode: a2172...7d4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solar Nebula Skrevet 6. desember 2021 #11 Del Skrevet 6. desember 2021 (endret) Det jeg har opplevd mest er vel å få et standardisert avslag pr email. Kjedelig med avslag selvfølgelig, men fint å bli informert. Ofte tar det imidlertid alt for lang tid før man hører noe. Har opplevd flere ganger å aldri få noen tilbakemelding, som selvsagt er for dårlig. Jeg har opplevd en gang å bli oppringt fordi intervjuer ønsket å forklare. Jeg var innstilt som nr. 2. Der endte faktisk med at jeg fikk et jobbtilbud der et par måneder senere i en litt annen stilling. 😊 Endret 6. desember 2021 av Solar Nebula 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Del Skrevet 6. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg fullfører min utdannelse nå i vår, og har allerede levert rundt 10 søknader. Noen av de har jeg vært gjennom tester, intervjuer, caseløsning og hele pakka. Fått avslag på alle sammen, selv med bare A/B på vitnemålet. Ingen som har gitt meg noe ordentlig tilbakemelding så langt. Motivasjonen for å søke flere jobber er svært liten... Nesten så jeg noen gang lurer på hvorfor i all verden jeg tok en mastergrad når det er umulig å få jobb. Anonymkode: b7ac8...1da Men altså, ti søknader og du begynner å miste motivasjonen? Det må du bare legge fra deg, helt ærlig, og ikke vondt ment. Anonymkode: 8b1f2...d71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #13 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men altså, ti søknader og du begynner å miste motivasjonen? Det må du bare legge fra deg, helt ærlig, og ikke vondt ment. Anonymkode: 8b1f2...d71 Sånn er det med dagens unge. De har ikke møtt motgang i livet, så når tingene slutter å komme på sølvfat, så vet de ikke hvordan de skal håndtere det. Anonymkode: a2172...7d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #14 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fullfører min utdannelse nå i vår, og har allerede levert rundt 10 søknader. Noen av de har jeg vært gjennom tester, intervjuer, caseløsning og hele pakka. Fått avslag på alle sammen, selv med bare A/B på vitnemålet. Ingen som har gitt meg noe ordentlig tilbakemelding så langt. Motivasjonen for å søke flere jobber er svært liten... Nesten så jeg noen gang lurer på hvorfor i all verden jeg tok en mastergrad når det er umulig å få jobb. Anonymkode: b7ac8...1da 10 søknader er dessverre ikke mye. Jeg søkte 80+ stillinger før vi valgte å flytte hele familien fire timer til et bedre arbeidsmarked. Fikk en entry level jobb, byttet jobb før det var gått ett år, og byttet jobb etter tre år i den neste. Nå har jeg en godt betalt og spennende jobb. Anonymkode: 1db4b...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 10 søknader er dessverre ikke mye. Jeg søkte 80+ stillinger før vi valgte å flytte hele familien fire timer til et bedre arbeidsmarked. Fikk en entry level jobb, byttet jobb før det var gått ett år, og byttet jobb etter tre år i den neste. Nå har jeg en godt betalt og spennende jobb. Anonymkode: 1db4b...a16 Flytta til andre siden av landet jeg. Vedkommende er jo bare bortskjemt. Anonymkode: a2172...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #16 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 10 søknader er dessverre ikke mye. Jeg søkte 80+ stillinger før vi valgte å flytte hele familien fire timer til et bedre arbeidsmarked. Fikk en entry level jobb, byttet jobb før det var gått ett år, og byttet jobb etter tre år i den neste. Nå har jeg en godt betalt og spennende jobb. Anonymkode: 1db4b...a16 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men altså, ti søknader og du begynner å miste motivasjonen? Det må du bare legge fra deg, helt ærlig, og ikke vondt ment. Anonymkode: 8b1f2...d71 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sånn er det med dagens unge. De har ikke møtt motgang i livet, så når tingene slutter å komme på sølvfat, så vet de ikke hvordan de skal håndtere det. Anonymkode: a2172...7d4 Nei, vet dere hva. Tidligere var det så å si bare å møte opp på en arbeidsplass uten utdanning og erfaring, så fikk man en jobb servert på sølvfat. Det er langt vanskeligere i dag å få seg en jobb, selv for en kassajobb, og det er klart det er demotiverende når man har brukt tid og penger på en mastergrad. 10 avslag på rappen er vanskelig, og 80 og 150 avslag er jo helt jævlig spør du meg. Hvor blir det av litt medfølelse for folk som er i samme situasjon? Tviler på at dette var "the best days of your lives". Anonymkode: ff770...fdb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #17 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fullfører min utdannelse nå i vår, og har allerede levert rundt 10 søknader. Noen av de har jeg vært gjennom tester, intervjuer, caseløsning og hele pakka. Fått avslag på alle sammen, selv med bare A/B på vitnemålet. Ingen som har gitt meg noe ordentlig tilbakemelding så langt. Motivasjonen for å søke flere jobber er svært liten... Nesten så jeg noen gang lurer på hvorfor i all verden jeg tok en mastergrad når det er umulig å få jobb. Anonymkode: b7ac8...1da Da ville jeg tatt kontakt med de stedene du har vært på intervju og spurt om du kunne få tilbakemelding. Det er helt vanlig å spørre om konstruktiv tilbakemelding slik at man vet hvor man har forbedringspotensial og derfor kanskje kan svare annerledes på neste intervju. Anonymkode: 8f3e4...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #18 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Da ville jeg tatt kontakt med de stedene du har vært på intervju og spurt om du kunne få tilbakemelding. Det er helt vanlig å spørre om konstruktiv tilbakemelding slik at man vet hvor man har forbedringspotensial og derfor kanskje kan svare annerledes på neste intervju. Anonymkode: 8f3e4...6bf Det er et dårlig råd, det finnes mange ulike mennesketyper og ikke en fasit, det handler mest om å bli likt. Anonymkode: 2d083...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #19 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fullfører min utdannelse nå i vår, og har allerede levert rundt 10 søknader. Noen av de har jeg vært gjennom tester, intervjuer, caseløsning og hele pakka. Fått avslag på alle sammen, selv med bare A/B på vitnemålet. Ingen som har gitt meg noe ordentlig tilbakemelding så langt. Motivasjonen for å søke flere jobber er svært liten... Nesten så jeg noen gang lurer på hvorfor i all verden jeg tok en mastergrad når det er umulig å få jobb. Anonymkode: b7ac8...1da Jeg blir ferdig med bachelor, og har i likhet med deg også begynt prosessen med å søke jobb. Jeg har levert 12 søknader, noen for en måned siden. 2 avslag, knapt respons ellers. Eller, jo, en, på en konsulentjobb der lønna er maks 430k - i Oslo. Ingen garanti for at jeg får den jobben, når sant skal sies. Jeg tok en pause fra jobbsøking denne helgen. Det går inn på meg, jeg er så langt nede. Føler disse tre årene er bortkastet. Jeg bruker masse tid på å søke jobb: finne jobber som passer meg, skrive søknad og spisse cven. For ikke å snakke om alle de dumme portalene, der man må lage bruker og legge til tid som står i cven (men man skal sende inn CV likevel?!) Hva går jeg igjen? Ingenting. Nei, det er ikke sant. Jeg får avslag, blir avvist. Igjen og igjen og igjen. Anonymkode: f3009...5cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #20 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sånn er det med dagens unge. De har ikke møtt motgang i livet, så når tingene slutter å komme på sølvfat, så vet de ikke hvordan de skal håndtere det. Anonymkode: a2172...7d4 Nå er arbeidsmarkedet mer profesjonalisert enn tidligere da. Til og med på jobber der det ikke kreves utdanning har jeg levert... Vel, jeg husker ikke, 100 søknader. Fikk knapt nok et intervju, og svært sjelden svar. Jeg har vært flyttevillig. "Ja, men det må du være, for det var vi i 1870 og!!!!!!". Endte opp i kommunal jobb, i en by jeg aldri hadde vært. Ble sååååå glad for at noen ga meg sjansen. Ordet med bolig umiddelbart. Hva fikk jeg der? Bedriten lønn og dårlig arbeidsmiljø. 300k i året for fulltid, som de ikke opplyste om før jeg skulle skrive under på arbeidskontrakten og satt klar med leiebolig (som også kan være en kamp). Forventer jeg sympati? Nei, fordi: -Dette er KG -Man skal ikke fortjene lønn til å leve av i den sektoren (da må jeg ta utdanning, for man er en ubetydelig dritt uten bachelor, ja, jeg vet) Poenget er at når du fnyser av "dagens ungdom" vet du faen ikke hva du prater om. Jeg møtte på utrolig mye motgang i den jobben. Måtte dele garderobe med menn i et halvt år for å nevne noe (men det måtte vel dere i 1870 og 🙄). Anonymkode: f3009...5cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå