Gjest Snuppelure ikke innlogget Skrevet 10. oktober 2002 #1 Skrevet 10. oktober 2002 Jeg skal arrangere en fest med ca 50-60 gjester. Det er ikke alle som kjenner hverandre så jeg tenkte å gjøre noe med det. Derfor bordplasering. Men hvordan kan jeg gjøre dette på en artig måte? Man kan trekke / gjette ting men hva og hvordan? Takk for tips.
Catzy Skrevet 10. oktober 2002 #2 Skrevet 10. oktober 2002 Mine besteforeldre møtte hverandre fordi de var på fest, der herrene skulle plukke ut sin borddame ved hjelp av en haug med sko. Alle damene la sine sko i en haug, og alle herrene tok sin sko. Så måtte de finne damen som hadde den skoen de trakk, og så gikk de og satt seg. Bestefar trakk bestemors sko, og dermed var det gjort. :D Funker forsåvidt dårlig hvis 10 av damene har sorte pumps i str. 38, men da må man prøve Askepott-trikset til man finner riktig dame, etter som de kjenner igjen skoene sine. Catzy
Bettie Skrevet 10. oktober 2002 #3 Skrevet 10. oktober 2002 Hvis det er tilnærmet like mange damer og herrer, kan man trekke snorer gjennom ei plate (gjerne en pyntet papp-plate). Herrene står på den ene siden, og damene på den andre. Så tar damer og herrer tak i hver sin ende av snorene og ser hvem de har fått på tråden. Eller - hvis det er musikk-interesserte mennesker - kan du skive refreng eller kjente sangtekster, klippe dem i to, og lime den ene delen av sangteksten på rosa ark, og den andre delen på blå ark. Så må herrene gå bort til damene (de får første del av teksten) og enten lese eller synge sin tekst for den de tror kan være den utvalgte - til han får riktig svar tilbake. Du kan også lage 2 brikkers puslespill i kartong (hjerter, mynter, ballonger - eller noe annet som passer til festen), hvor damebiter blir lagt i en hatt, og herrebiter en annen. Når alle har fått hver sin bit, må man finne den som har biten som gjør bildet helt.
Imax Skrevet 12. oktober 2002 #4 Skrevet 12. oktober 2002 Skruer og mutter funker bra også (gå til en stor jernvare, der har de mange forskjellige...) Del kjendispar (Märtha og Ari, Donald og Dolly, men kanskje noen utradisjonelle også? Røkke og Gjelsten osv).
Gjest Brunhilde Skrevet 12. oktober 2002 #5 Skrevet 12. oktober 2002 Leste et tips i et dansk blad. Lim en tegneserie på papp og klipp opp rutene. Lag en "mannehaug" og en "damehaug" - nå alle brikkene er trukket skal tegneserien legges sammen - og nei, dette hørtes egentlig ut som mer stress en gøy, men nå er tipset gitt videre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå