AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Moren min sa rett ut i går, når jeg ville komme til jul, at søsteren min og babyen hennes kommer og da sa hun "jeg har ikke tid til å sitte å underholde deg da skjønner du, på rommet ditt står reisebarnesenga, bare så du vet". Moren min er ikke stabil og har slitt lenge, dessverre tar hun sånne hogg på meg, jeg ble veldig såret, men sa ikke noe. Hun går rett i forsvar og begynner å kjefte om hun føler seg kritisert. Ville bare dele det med noen, føler meg så alene. Vi har ikke kontakt med mindre jeg går inn for det, alle er alltid bedre eller gjør det bedre enn meg, det er tøft. Anonymkode: da03a...8a7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Moren min sa rett ut i går, når jeg ville komme til jul, at søsteren min og babyen hennes kommer og da sa hun "jeg har ikke tid til å sitte å underholde deg da skjønner du, på rommet ditt står reisebarnesenga, bare så du vet". Moren min er ikke stabil og har slitt lenge, dessverre tar hun sånne hogg på meg, jeg ble veldig såret, men sa ikke noe. Hun går rett i forsvar og begynner å kjefte om hun føler seg kritisert. Ville bare dele det med noen, føler meg så alene. Vi har ikke kontakt med mindre jeg går inn for det, alle er alltid bedre eller gjør det bedre enn meg, det er tøft. Anonymkode: da03a...8a7 Klem til deg. Dessverre er noen mentalt ustabile. Dessverre er noen av dem foreldre, og da går det ofte utover barna på den ene eller den andre måten. Anonymkode: d8d35...a90 3
Carrot Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Hei TS, hva med å legge litt avstand til moren din en stund og fokusere på at du har det bra? ❤️ 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 TS, det gjør vondt først, men etter hvert... Snakk med psykolog. Kutt moren din ut. Dette forholdet er ikke bra for deg. Anonymkode: 2574b...a94 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Hun høres ikke god ut. Søsteren din merker vel det og? Det kommer en tid der våre foreldre ikke lengre bør være de som inviterer til jul. Høres ut som at rollene må snu snart hos dere. Anonymkode: de178...e97 1
Gjest Skogsalv Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 Hvorfor sliter moren din? Det ligger mye til historien du ikke forteller? Hvordan er relasjonen mellom deg og din søster ? Sender deg uansett en klem og en engel til jul❤
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Vil det være best for deg å dra hjem i jula, eller gjøre noe annet? Eks. være hjemme og kose deg, jobbe som frivillig, feire med venner/annen familie osv.? Regner med at du er så gammel at moren din slipper å i underholde deg uansett, men det at hun sier det sånn, gjør jo at du skjønner at du ikke er særlig velkommen. Og hvorfor skal reisesenga stå på ditt rom? Mener moren din at du skal ta babyen på natten, eller at du må finne deg en annen plass å sove? Noen ganger er det helt greit å kutte ut mennesker som ikke er bra for deg, selv om det er nær familie. Jeg har selv kuttet ut faren min, etter å skjøvet ut av hans hjem og nye familie, samtidig som han utnyttet meg om det var noe han ønsket (som jule- og bursdagsgaver til sine nye barn). Og det var veldig vondt og vanskelig i starten, for det er jo en sorg uansett. Men til syvende og sist har jeg det mye bedre, og mye mer stabilt, uten han i livet mitt. Hvilket forhold har du til søsteren din? Uansett hva du velger, så ønsker jeg deg masse lykke til❤️ Klem til deg! Anonymkode: a61ad...1ba 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 Så snille dere er ❤Jeg har vært kvalm og lei meg i dag, jeg har ikke sett moren min på 2 år pga korona og at hun ikke ville ha for mange der om gangen. Hun bor en times flytur unna meg. Søsteren min og jeg har er helt greit forhold, godt ja, men hun er litt sånn at jeg hører ikke fra henne på flere uker eller måneder, til hun kommer på å sende en melding eller bilder av babyen annet enn på sosiale medier osv. Hun bor bare 2 min unna moren vår. Det rare er at før så bodde søsteren min veldig langt fra moren min og også meg, og da hadde jeg og moren min et bedre forhold lenge. Så flyttet søsteren min nærmere for noen år siden og da var det som om jeg ble glemt mer. Moren min er sånn "nå fokuserer jeg på det eller det så gå vekk". Jeg sa til henne på telefonen i går spakt at jeg kunne hjelpe til å passe babyen og sånn da, og at senga kunne jo bare stå der ( fordi pga den er det ikke plass til kofferten min), og det svarte hun ikke på. Jeg har bestemt meg for å bare bli hjemme, jeg har egentlig ikke råd til å reise, men fant billigere billetter på "dårlige" dager som kunne passe. Jeg ble bare så såret av at hun ser på mitt selskap og min tilstedeværelse som noe hun må legge ekstra energi og jobb i, liksom er det ikke kjekt å bare ha meg hjemme, må hun føle at hun må sitte og underholde meg? Moren min har ruset seg av og på siden hun var 18, hun er i 60årene nå, men ble ikke rusfri før jeg og søsteren min fikk henne i en slags tvangsavrusing for 15 år siden. Hun mente alltid at hun hadde ikke et problem, vi hadde problem som ikke kunne slutte å mase. Ting ble verre etter det, før de ble litt bedre, men det har lenge føltes som at hun er bitter for det og skal ta igjen på oss. Anonymkode: da03a...8a7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 Moren din er ikke god! Er ikke sikkert hun skjønner selv hvor slem hun er, når hun har ødelagt hjernen sin på rus over mange år. Jeg tror du bør prøve å anse henne som en tapt sak. Gjør julen hyggelig og meningsfull der du er. Overlat til moren din å ta kontakt en stund fremover. Jeg blir heller ikke invitert til mine foreldre i julen. Vi voksne barna sier bare fra om vi kommer, det er innforstått at man alltid har plass der. Anonymkode: 9847f...71e 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 Ikke alle foreldre er imøtekommende. Min svigermor er sånn. Husker ikke en gang at det er morsdag den dagen i året, når den er (hun er absolutt ikke dement). Anonymkode: bd60d...205
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå