AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Føler den siste tiden(mulig de siste årene) at det er blitt mer fokus på å pakke inn for eksempel julegaver ordentlig fint. Papir og bånd som matcher, perfekt pakket inn og ekstra pynt for å pynte opp selve pakken. Har ei venninne som ser på yt videoer når hun skal pakke inn julegavene for å gjøre de så fine som overhodet mulig. Mens jeg er litt sånn: pakke inn, teipe og klistre på til-fra lapp, kanskje bånd rundt eller kanskje jeg bare klistrer på en stjerne. Det skal jo rives av og pakkes opp uansett.😅 men nå begynte jeg faktisk å tenke litt på om det er noen som tenker over slikt. Noen som kjenner seg igjen? Lov å dele bilder av noen skikkelig fine innpakninger også. Anonymkode: e2ec8...9a6 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Folk bruker energi på mye rart. Hvis de koser seg med å pakke gavene veldig pertentlig, så er ikke det noe jeg legger meg opp i. Har ingen interesse av å bruke mer tid enn nødvendig på det selv. Anonymkode: 4f889...b5f 3
Arkana Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Jeg koser meg med å pakke inn gavene. Jeg setter på julemusikk og har det riktig så hyggelig mens jeg holder på. Det koster meg ikke mer tid og energi å kjøpe papir og bånd som matcher enn å bare ta det første jeg ser. Jeg liker å gi fra meg pene gaver selv om det ikke varer så lenge. Nå bruker jeg ikke tid på å se på gaveinnpakningsvideoer og jeg vet andre som stanser ut gavepynt i silkedeig eller pynter med småkvister osv og sånt driver jeg ikke med, men å ta meg tid til å pakke inn pent og ha matchende papir og bånd synes jeg er hyggelig. Jeg setter selv pris på å få pent innpakkede gaver og opplever at de jeg gir til gjør det samme. 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 jeg synes det er gøy å pakke inn gaver pent.. MEN jeg eier ikke fnugg av kreativitet - så uansett hvor "fint" og mange pakketeknikker jeg bruker så ser det ut som en helt vanlig pakke - til en pakke som E rlit tdårlig pakket inn.. Anonymkode: 5bf85...160 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 Kommer an på. Jeg liker godt å bruke tid på gaver. Til de jeg vet tar seg tid, og får få gaver, legger jeg en innsats ned i det. Fint papir, fint bånd, dekor, og slik lapp som knyttes på. Men det meste jeg pakker inn om dagen kommer til å havne i en gedigen haug, til unger som river av papiret raskere enn foreldrene klarer å notere hva de får. Her bruker jeg rimelig papir og bånd fra IKEA, samt en klistrelapp. Husker jeg ga en forseggjort pakke med dekor og handskrevet kort til en fireåring en gang. Bursdagsgave på etterskudd, så eneste gaven han fikk den dagen. Likevel - papiret ble revet av mens han satt på kjøkkengulvet, mor stod med ryggen til og laget kaffe, snudde seg så, krøllet sammen papir og kort, og kastet alt rett i søpla. Så til unger - nope. Anonymkode: cdae1...046 1
flusa Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Jeg koser meg når jeg pakker inn gaver,men gidder ikke bruke mye tid på å matche så ekstremt mye med papir,bånd etc. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 Vet ikke hvorfor, men jeg får ikke til å pakke inn pent uansett hvor mye jeg prøver. Så det får bli som det blir. 😛 Vi gir gaver til en liten familie som jeg vet bare får fra oss og hverandre, der bruker jeg litt ekstra tid. Det blir ikke kjempepent, men bittelitt bedre enn de andre. Men tenker det er viktigere at innholdet treffer. Anonymkode: 46852...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Personlig er dette min favorittsyssel før jul. Å pakke inn gaver. Mine er noe forseggjort, alt er gjennomtenkt og pakkelapper etc er hjemmelaget. At mottaker innimellom ikke bryr seg, spiller ingen rolle for meg - det tar ikke vekk kosen for min del. Stort sett får jeg positive tilbakemeldinger og anerkjennelse for pakkene Anonymkode: d8804...a25 5
Susan Sto Helit Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 Jeg prøver gjerne å pakke inn pent, og å få ting til å matche litt. Men å pakke inn julegaver er mer et "pliktløp" der målet er at gavene skal gjemmes av papiret, enn at de som får gaven skal tenke over at den er pent innpakket. Det er hyggelig om jeg får til begge deler, men dette er ikke noe jeg legger særlig mye tid, krefter eller sjel i. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 Jeg liker å pakke inn gaver og har en meget stor samling av innpakningspapir, kort og bånd. Da jeg var liten pleide jeg å bli sendt til bestemoren min for å pakke inn hennes, fordi hun pakket inn så stygt ellers 😛 Jeg hater å få gaver som bare er noe helt random eller som er stygt pakket inn, da vil jeg egentlig heller ikke ha noe. Jeg synes ikke det er vits i å gi elle få gaver, om det ikke legges noe i det. Anonymkode: c1a8d...848 1
chouette Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 Jeg synes også det å pakke inn er noe av det mest koselige i førjulstiden. Det gir en så god følelse. Sitte der rundt et pyntet bord med julemusikk i bakgrunnen og gløgg i glasset mens man holder på ❤️ 1
**Marshmallow** Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Kommer an på. Jeg liker godt å bruke tid på gaver. Til de jeg vet tar seg tid, og får få gaver, legger jeg en innsats ned i det. Fint papir, fint bånd, dekor, og slik lapp som knyttes på. Men det meste jeg pakker inn om dagen kommer til å havne i en gedigen haug, til unger som river av papiret raskere enn foreldrene klarer å notere hva de får. Her bruker jeg rimelig papir og bånd fra IKEA, samt en klistrelapp. Husker jeg ga en forseggjort pakke med dekor og handskrevet kort til en fireåring en gang. Bursdagsgave på etterskudd, så eneste gaven han fikk den dagen. Likevel - papiret ble revet av mens han satt på kjøkkengulvet, mor stod med ryggen til og laget kaffe, snudde seg så, krøllet sammen papir og kort, og kastet alt rett i søpla. Så til unger - nope. Anonymkode: cdae1...046 Da har du veldig høye forventninger til 4 åringer. Håndskrevet kortet var vel mer til moren hans? jeg liker å pakke fint inn, liker å finne papir som matcher osv, men jeg er dritt dårlig på innpakning! Så håper en dag å mestre pakke kunsten slik at jeg blir fornøyd men veldig glad i å bruke gaveposer 👌🏻 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #13 Skrevet 6. desember 2021 Jeg liker å pakke inn pent, men i år har jeg dessverre ikke tid til å legge mye energi i det (eksamener). Så får bli som det blir, skal pakke inn den 17, er da jeg har tid. Anonymkode: 7d747...178
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #14 Skrevet 6. desember 2021 Jeg har også sett slike videoer, men har aldri mottatt en gave som har sett ut som det 😅 Jeg liker også at pakke pent inn slik at det ser fint ut, men jeg vet også at når det pakkes opp rives det rimelig raskt av. What's the point? Anonymkode: 32455...33c 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 Jeg bruker gaveposer og gaveesker. Anonymkode: 8ddd7...782
Zooey Skrevet 6. desember 2021 #16 Skrevet 6. desember 2021 Jeg synes det er hyggelig å gi gaver som ser fine ut, derfor legger jeg litt i å kjøpe et fint papir og fine gavelapper. Men gjør ikke selve innpakkingen noe mer komplisert. Liker å gjøre som noen over nevner, sette på julemusikk, tenne litt lys og ha et glass med gløgg mens jeg pakker inn gavene. Eneste negative er at alle i familien vil at jeg pakker inn gavene de skal gi også 🙄 1
Pås Skrevet 6. desember 2021 #17 Skrevet 6. desember 2021 Jeg begynner alltid med de beste intensjoner om pent innpakkede gaver, lille julaften sitter jeg med de siste (mannens gaver til sin familie...) og svetter og stresser med å bli ferdig! 😅 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #18 Skrevet 6. desember 2021 Pakke inn julegaver er den eneste juletingen jeg liker å gjøre. Er ikke alltid det blir så pent da, men jeg prøver å gjøre det litt personlig og legge litt omtanke i det. Jeg kjenner to stk. som bare river papiret av, så til dem gidder jeg ikke. Men jeg kjenner også noen som tar av pynten og bruker den til juletrepynt senere. Jeg liker å lage ting, men vil ikke prakke det på folk som må ta vare på det for alltid. Men småpynt på julegavene er lov å kaste for dem som vil det og så kan bare de som gidder ta vare på den. Jeg klarer ikke å pakke særlig fint, men jeg lager til/fra-lappene selv. Også lager jeg små figurer av perler eller nålefilt, eller små papirblomster el.l. som jeg pynter med. Jeg liker også at alle pakkene jeg sender til en familie står i stil med hverandre. Jeg liker å få fine pakker tilbake også. Jeg ser alltid på papiret og lappen først. Ingen jeg kjenner gidder å pynte fint, men jeg ser f.eks. at en av brødrene mine alltid bruker en gavelapp som passer til en interesse jeg har, og det synes jeg er koselig. Jeg har ei venninne som ikke bryr seg med å pakke inn, hun bruker bare plastposen fra butikken og surrer et gavebånd rundt (sånt kjedelig "gull" som ikke glinser en gang), og da føler jeg litt at hun bare har grabba med seg noe fordi hun var nødt til å gi meg noe. Problemet er at jeg har en haug med innpakningspapir, men ingen av dem passer til gavelappene jeg har lyst til å lage. Så i år skal jeg gjøre det enkelt og temaet blir "bruke opp det jeg har". Skal bare pakke inn vanlig, klippe ut gavelapp av forskjellig farga papir jeg har og klistre på en sjokoladenisse fra Nille. Anonymkode: 49632...f59 2
Arkana Skrevet 6. desember 2021 #19 Skrevet 6. desember 2021 Zooey skrev (44 minutter siden): Jeg synes det er hyggelig å gi gaver som ser fine ut, derfor legger jeg litt i å kjøpe et fint papir og fine gavelapper. Men gjør ikke selve innpakkingen noe mer komplisert. Liker å gjøre som noen over nevner, sette på julemusikk, tenne litt lys og ha et glass med gløgg mens jeg pakker inn gavene. Eneste negative er at alle i familien vil at jeg pakker inn gavene de skal gi også 🙄 Det hadde jeg gjort med glede!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #20 Skrevet 6. desember 2021 Folk må gjøre som de vil. JEG bruker nok tid som det er på de hersens pakkene. Dyrt er det også, og føler ikke at jeg får noe igjen for det jeg legger ut i gaver. Jeg kjøper papir og hvitt bånd, passer til alt. Hvite klistrelapper passer også til alt. Pakker inn helt «vanlig». Har hverken tid, lyst, ork eller tålmodighet til å pakke inn fancy gaver som blir revet opp og kastet i søpla ila kort tid. Bra for miljøet er det heller ikke. Registrerer at min svigerinne gjør det, men hun går hjemme hver dag så man gjør vel det en har tid til. Anonymkode: 8ec9c...5f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå