AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Fordi den "husker" og har tilpasset seg dette før, eller er den tyngste pga mer "slitasje" på kroppen? Evt tilfeldig og varierende? Anonymkode: 58d0e...de7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 I første svangerskap slet jeg med ekstrem svangerskapskvalme og kraftige kynnere de siste månedene. Men formen var fin, og jeg jobbet fulltid de månedene midt i svangerskapet. Andre svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme, bekkenløsning fra uke 15, overhodet ikke noe energi og kraftige kynnere de 3 siste månedene. Så jeg var sykemeldt hele svangerskapet. Og de 3 siste månedene var virkelig ille, for jeg fikk bare mindre energi for hver dag i svangerskapet. Så de 3 siste månedene var jeg sengeliggende, og ukens høydepunkt var den dagen i uka, jeg klarte å ta en dusj. Så veldig glad for at jeg aldri skal være gravid igjen. Anonymkode: 83c36...fdc
Kristin70 Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Graviditeten var tyngre, jeg ble fortere stor, men det ble også tyngre fordi jeg hadde småbarn. Fødselen ble mye lettere og det stemte med det legen hadde sagt, at det som regel er enkelere med nr. 2. 1
Sandie Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Selve graviditeten ble tyngre med nr.2. Mer intens kvalme og mer bekkensmerter enn med nr.1. Dessuten ble det mer slitsomt av at jeg hadde en 3-åring fra før som krevde sitt.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 Jeg syns gang nr 2 var tyngre, men mest sannsynlig for at jeg hadde en toåring å ta meg av 😄 Anonymkode: 49fa8...366 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Min graviditet nr to er absolutt lettere en den første. Var mye mer plaget med både ekstrem trøtthet og bekkensmerter forrige gang. Men så vidt jeg vet er det helt tilfeldig fra svangerskap til svangerskap hvilke plager man får 🤷♀️ Anonymkode: 7e4a0...b50
Arkana Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 For min del var svangerskap nr 2 veldig mye tyngre enn nr 1. Nr 3 derimot var lett. Tror nok det er helt individuelt og hverken handler om slitasje eller at kroppen har tilpasset seg. Svangerskap blir jo ikke tyngre for hver gang.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Gravid i ca førtifjerde året med nr to nå, og fremdeles ingen tegn til fødsel. Miste krt at førstemann flytter hjemmefra før det helvete her er over.. Anonymkode: 5c4d5...cd1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 Har hatt tre enkle svangerskap. 7 år mellom eldste og yngste. Vil tro det er både tilfeldig og varierende. Anonymkode: 9b05a...f1d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 En ting som kan spille inn er hvor lang tid mellom svangerskapene. Dersom de er tette har kanskje ikke kroppen fått hentet seg inn mtp. styrke og slikt, bekkenbunn, osv. Anonymkode: 43351...c42 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 Det varierer nok. Graviditet nr 2 var like jævlig som nr 1 😅 Fødselen var også like jævlig, men kortere. Heldigvis er ungene alt annet enn jævlig ❤️ Takk for meg! Anonymkode: c1c49...a93 2
Sillymilly Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 Graviditet nr 2 var mye lettere her. Ikke så kvalm som med første og mye mindre bekkenplager. Kan godt være et bekkenplagene var mindre da jeg var i hjemme i svangerskapspermisjon denne gangen, og slapp da å stå på betonggulv hele dagen. Fikk sv.diabetes med nr 2 da. Men det ble også mye midre tid til å hvile da jeg måtte løpe etter en 1åring hele dagen 😅 Fødselen gikk raskere, men satan så vondt det var 😅
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #13 Skrevet 6. desember 2021 Hadde ganske like graviditeter, god form med noe bekkenplager, mye kynnere og dårlig søvn. Men merka at med en toåring hjemme hadde jeg ikke like mye mulighet til å hente meg inn igjen etter jobb. Fullt kjør! Sånn sett ble jo nummer to en del tyngre! Anonymkode: 3e9ab...308 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #14 Skrevet 6. desember 2021 Jeg tok mer hensyn til kroppens signaler og benyttet meg i større grad av tryggmammamedisin for å holde meg gående. Ble ekstremt mye mer kvalm i andre svangerskap, men pga erfaring lært fra barselgruppa så gikk jeg til legen og fikk kvalmestillende som hjalp en del. Så fikk jeg halsbrann, like sinnsykt ille som i første men forlangte protonpumpehemmer og ble et nytt menneske som holdt ut i jobb og ikke ble så sliten og begrenset. Så fikk jeg bekkenleddsmerter, like ille som i første, men presset meg ikke til det ytterste slik at jeg ble 100% sykemeldt rundt uke 32. Fikk 50% sykemelding og holdt ut til fødselspermisjon. Hverdagen var tyngre selvsagt fordi jeg hadde en smårolling hjemme, men heldigvis en god mann som tar mer enn sin del av jobben hjemme 👍 Anonymkode: 0c371...6e6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 Både graviditet og fødsel var mye verre andre gang. Godt jeg ikke skal ha noen nummer 3 😅 Anonymkode: f5ab6...4a1
Drizzt Skrevet 6. desember 2021 #16 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fordi den "husker" og har tilpasset seg dette før, eller er den tyngste pga mer "slitasje" på kroppen? Evt tilfeldig og varierende? Anonymkode: 58d0e...de7 Funket ikke slik for meg. Første var lettest, andre var verre, tredje var verst. Det føltes som om en ny ting ble ''ødelagt'' i kroppen hver gang jeg gikk gravid.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #17 Skrevet 6. desember 2021 Jeg har hørt at det oftere er motsatt, men vil tro det gjerne gjelder tette svangerskap. Av mine to relativt tette svangerskap var det første verst, med unntak av de aller siste ukene. De husker jeg som en veldig spennende og fin tid første gang, men mulig det bare er selektiv hukommelse. Jeg gledet meg til å gå og vente på fødsel andre gang, men da var det jammen ikke mye gøy 😅 Anonymkode: 333eb...d1d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #18 Skrevet 6. desember 2021 Jeg hadde et veldig lett svangerskap med første og et veldig tungt et med andre. Fødslene var like lange, ca 2 timer begge to. Med første kom jeg meg igjen veldig fort, mens med andre tok det lenger tid. Men kom tilbake på startvekt og lik fysisk form igjen som før jeg ble gravid innen 5 mnd med begge. Anonymkode: 58801...d42
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #19 Skrevet 6. desember 2021 Fødsel 2: ja graviditet 2: nei. De fleste er jo ekstremt utrente og fortsatt lubne med dårlig ammeveiledning etter første svangerskap (meg selv inkludert). Anonymkode: 14854...b0f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #20 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fødsel 2: ja graviditet 2: nei. De fleste er jo ekstremt utrente og fortsatt lubne med dårlig ammeveiledning etter første svangerskap (meg selv inkludert). Anonymkode: 14854...b0f *ammeholdning! Anonymkode: 14854...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå