Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg et langt, mørkebrunt sigyønerskjørt (av den typen som har vært etterlyst her ;) , og nå oppdager jeg at jeg egentlig ikke har noen jakker som passer til. Hva slags jakke ville dere brukt til et slikt skjørt nå om høsten/vinteren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldiggrisen! ;) Jeg er ihvertfall en av dem som har snakket endel om brunt, sidt hippieskjørt her - og jeg leter fremdeles etter det perfekte, selv om jeg fant et veldig fint et igår :)

Jeg regner med at du tenker på ytterjakker? Jeg synes det er veldig fint med jakker eller kåper som går til kneet. Jeg har to forskjellige knelange jakker/kåper som jeg bruker nå om dagen, og de fleste vinterkåpene mine er også av den lengden. Jeg synes det er lekkert til slike skjørt!

Skrevet

Og bay the way: i hvilken butikk fant du skjørtet ditt??

(Jada, kommer aldri over dette... :ler: )

Skrevet

Jeg synes nok kanskje IKKE lange kåper/jakker er penest til volangeskjørt. (Smaken er som baken) Jeg ville heller gått for en kort jakke. Det er jo masse kule korte skinnjakker for tiden. Kort dongerijakke kan jo også være fint. (stort skjerf i halsen og genser under, så holder du varmen.)

Når jeg går med volangeskjørt har jeg brune kraftige støveletter til, og dongerijakke med stort skjerf i halsen . Men jeg kjører nok veldig hverdagslig skjørtestil når jeg går med det. Ønsker ikke å se pynta ut, med kåpe og lang jakke fordi om jeg går med skjørt. Skjønner?

En skinnjakke

Jeans dressjakke

Kort jeans jakke

Skrevet
Jeg synes nok kanskje IKKE lange kåper/jakker er penest til volangeskjørt. (Smaken er som baken) Jeg ville heller gått for en kort jakke. Det er jo masse kule korte skinnjakker for tiden. Kort dongerijakke kan jo også være fint. (stort skjerf i halsen og genser under, så holder du varmen.)

Enig :Nikke:

Skrevet

Ephemera: Det er fra Lene V. Tror det er det samme skjørtet som du leverte tilbake. I mørk brunt. ;)

Jeg tenkte på ytterjakker, ja. Har en brun skinnjakke i en mer sporty modell enn de Xavia viste, en av de som er så populære nå, med ribbekant på ermer og nede. Det blir jo et lite stilcrash til et hippieskjørt, men blir det et kult eller fælt stilcrash?

Skrevet
Og hva med pelsvest?

Jepp, eller kort FUSKEpelsjakke? Det har jeg kjøpt meg nå, og den er passe røff til at den kan brukes både til hverdags og fest, bukser og skjørt, i sol og i regn...veeeel :)

Skrevet

Jeg vil ha en veldig hverdagslig stil. Ikke helt hippie, ikke pyntet. Med grove støvletter til (har 3 par i forskjellige farger jeg trenger å få brukt :ler: ).

Skrevet (endret)
Har en brun skinnjakke i en mer sporty modell enn de Xavia viste, en av de som er så populære nå, med ribbekant på ermer og nede. Det blir jo et lite stilcrash til et hippieskjørt, men blir det et kult eller fælt stilcrash?

Hvis det er en sånn jakke som jeg nå forestiller meg, så synes jeg det høres kult ut! Spesielt om du da har noen stilige støveletter til!

Go girl!

Endret av Xavia
Skrevet

Enig med Xavia. Korte jakker er kulest til.

Jeg har brunt hippie-skjørt fra Lene V. Skikkelig fint synes jeg.

Skrevet
Ephemera: Det er fra Lene V. Tror det er det samme skjørtet som du leverte tilbake. I mørk brunt.  ;)

Jeg tenkte på ytterjakker, ja. Har en brun skinnjakke i en mer sporty modell enn de Xavia viste, en av de som er så populære nå, med ribbekant på ermer og nede. Det blir jo et lite stilcrash til et hippieskjørt, men blir det et kult eller fælt stilcrash?

Okei - og jeg er ikke sann...

Fordi:

Jeg ringte jo rundt og sjekket med alle Lene V-butikkene og det var bare den på Orkanger, 4 mil herfra, som skulle få det inn igjen i brunt. Dermed måtte jeg dra med en motvillig samboer på biltur og... ja, dere har jo hørt historien.

Men hva ser jeg når jeg bytter skjørtet hos den ene Lene V-butikken her i byen? Jo MASSEVIS av det samme skjørtet :overrasket: Som de ikke skulle få inn??!

Og igår så jeg ei med det skjørtet på, og selv om jeg nå leter etter et i en litt lysere brunfarge, så fant jeg ut at "oj... det var jo ganske fint likevel, jo..." også har jeg jo en tilgodelapp på beløpet nå... Jeg gir opp meg selv hvis jeg går og kjøper det igjen :ler:

:ironi:

Skrevet

Haha, bare gå og kjøp det ellers får du ikke fred i sjela!

Skrevet
Haha, bare gå og kjøp det ellers får du ikke fred i sjela!

Jah... og det er lønningsdag på fredag også :lol:

Ringte nettopp en annen butikk og fikk hengt av et nydelig skjørt i sort med litt blått mønster på.... (Jada, må jo bruke arbeidstiden på kontoret til slike ting også ;) Kan ikke risikere at noe blir utsolgt mens jeg er på jobb).

Jeg syntes bare skjørtet fra Lene V var litt for mørkebrunt... ble veldig likt det jeg har i svart (av akkurat samme modellen). Men jo....

:ler:

Skrevet

Har det hippieskjørtet i både brunt, svart og mørkegrønt jeg.

Greit å ha noe å bytte på med vet du :ler:

Skrevet
Har det hippieskjørtet i både brunt, svart og mørkegrønt jeg.

Greit å ha noe å bytte på med vet du  :ler:

For all del :ler:

Har tre stykker jeg også da, et beige, et svart og et brunt - og så blir det vel et fjerde imorgen eller på fredag (det sorte med blått mønster som jeg har hengt av).

Lover å holde deg oppdatert på om det blir enda et brunt skjørt da... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...