Gå til innhold

Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til hvis barnet ikke gjør som man sier eller hører og man tar fra barnet foreksempel nettbrett så sier barnet ok, jeg klarer meg uten, kan ha det gøy uten, eller om man tar bort lørdagsgodt en lørdag så sier barnet trenger ikke godteri,  det går bra uten. Eller du må være på rommet ditt, ok jeg vil være der sier barnet da. Er det for å lure foreldrene,  forsvarsmekanisme? Det skal liksom være straff og det skal svi litt, men barnet bryr seg ikke, virker helt uberørt av det. Vanlig at barn reagerer på denne måten? Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: 29a24...beb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De forstår psykologisk spill bedre en de fleste.

Anonymkode: c2e57...510

• Liker 10
Skrevet

Å bli straffet kan føles nedverdigende. Ikke alle vil vise det. Eller de er gode på å manipulere. De vinner ihvertfall over foreldrene, så best å finne på noe annet 🙂

• Liker 4
Skrevet

De gjør det nok så foreldrene ikke skal oppnå det de vil med straffen.

• Liker 2
Skrevet

Dette synes jeg hørtes ut som et meget intelligent barn. Og litt artig.

Har opplevd noe lignende fra min datter, da sagt på en humoristisk måte.

Anonymkode: 5d2b5...fa3

• Liker 4
Skrevet

Ja, noen barn bryr seg rett og slett ikke. Husker det ikke selv, men sa det samme da jeg var liten. Mine foreldre fortalte meg det i voksen alder.

Anonymkode: 01b6f...b83

Skrevet

Helt vanlig. Det er for å ikke gi deg en seier. Bare stå på ditt og se bort fra det.

Anonymkode: 2bbce...fb4

Skrevet

12-åringen har det aldri funket med straffer som å miste goder, hun har fantasi nok til å finne på alt mulig og har ikke vært så sterkt knyttet til telefon/ipad, vært sånn siden hun er bitteliten. Heller ikke interessert i lørdagsgodt og bryr seg ikke om det ikke er noe, spiser så lite til vanlig.  Med 14-åringen så er spilling med kompiser online selve livet og roten til familiekrangler så vi må fjerne playstation/ipad/telefon så han får gjort det han skal/hører etter når vi ber han.  For han er det også skikkelig krise om vi ikke gidder å kjøpe lørdagsgodt når f.eks han ikke støvsugde rommet som var avtalen den dagen.    Barn er veldig ulike i hvor stwrk tilknytning de har til ting.

Anonymkode: 6ba70...41a

Skrevet

Jeg ville sluttet med straff. Er det kun naturlig konsekvens (-nå har du sittet for lenge på nettbrett, derfor legg det vekk og finn på noe annet. -Ok, jeg gjør det, slår av, finner på noe annet. -Nå må du gå på rommet ditt å leke, vi kan ikke ha sånn herjing i stua akkurat nå, javel jeg leker på rommet), da fungerer det jo fint? Ingen grunn til at han/hun skal bli sint, trassig og lei seg vel? Hvorfor skal det svi?

Anonymkode: d8bea...3e9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville sluttet med straff. Er det kun naturlig konsekvens (-nå har du sittet for lenge på nettbrett, derfor legg det vekk og finn på noe annet. -Ok, jeg gjør det, slår av, finner på noe annet. -Nå må du gå på rommet ditt å leke, vi kan ikke ha sånn herjing i stua akkurat nå, javel jeg leker på rommet), da fungerer det jo fint? Ingen grunn til at han/hun skal bli sint, trassig og lei seg vel? Hvorfor skal det svi?

Anonymkode: d8bea...3e9

Ikke svi som i at det gjør så veldig vondt. Men når man tar fra goder skal de jo kjenne på det litt. Men ikke sånn at man skal bli lei seg og sint.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke svi som i at det gjør så veldig vondt. Men når man tar fra goder skal de jo kjenne på det litt. Men ikke sånn at man skal bli lei seg og sint.

Sjeldent at straff fører til noe annet enn det.

Anonymkode: e8276...9e1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sjeldent at straff fører til noe annet enn det.

Anonymkode: e8276...9e1

Ikke her tydeligvis. Men det er jo bra egentlig.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ikke her tydeligvis. Men det er jo bra egentlig.  

Jeg synes ikke dette mønsteret hørtes så sunt ut. Er det vanlig at dere straffer barnet?

Anonymkode: 40679...5e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke dette mønsteret hørtes så sunt ut. Er det vanlig at dere straffer barnet?

Anonymkode: 40679...5e1

Vi gjør ikke det så ofte nei.

Skrevet

Skal ikke gjøre så vondt da,  men er det en konsekvens å ta vekk nettbrett eller Lørdagsgodt så lærer de ikke noe av det om de ikke bryr seg. Men noen later sikkert som de ikke bryr seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...