AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Jeg har lyst til å studere rettsvitenskap (jus) men må jobbe en del ved siden av på grunn av økonomi. Det er dessverre ikke aktuelt å ta opp mer studielån. Er det noen som har studert det (eller studerer det nå) som kan fortelle om det er undervisning fem dager i uka? Og er det noen som har tips til kveldsarbeid som kan passe, og som helst er godt betalt? Eventuelt på dagtid dersom det lar seg kombinere med studiet. Jeg ønsker å være en dedikert student som prioriterer studiet over irrelevant arbeid, men om jeg finner en arbeidsgiver som kan gi verdifull erfaring relatert til studiene vil jeg prøve å balansere det så godt jeg kan. Anonymkode: 79197...bde
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Jeg studerte i Bergen, med mye obligatorisk oppmøte, samtidig som jeg jobbet 100 % på kveldstid (i dagligvarebutikk). Anbefales ikke, det var j*vlig slitsomt. Hvor mye og når det er undervisning kommer jo ann på studiested. Anonymkode: 758a0...d58
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 I Tromsø er nesten ingen undervisning obligatorisk. Undervisning maks 10 timer i uka. Anonymkode: e4b77...f8b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 I Oslo er det ekstremt lite obligatorisk. Har jobba mellom 20 og 60% under studiet, går ut med sterkt B-snitt / potensielt A-snitt. Du kan f.eks. få deg jobb innen forsikring som konsulent, da tjener du gode penger ved siden av studiet Anonymkode: f4e4d...d16 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Et tips: Fokuser fra start på de store linjene. Løs masse oppgaver. Delta på kollokviene med veileder, be om tilbakemeldinger. Still spørsmål, vær nysgjerrig. Det viktigste er ikke å ha lest masse, men å forstå problemene og tenke logisk. Anonymkode: f4e4d...d16
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 Er ikke rettsvitenskap et enkeltemne som er noe annet enn hele juss studiet? Blir man jurist eller advokat å ta rettsvitenskap som enkeltemne? Anonymkode: ac335...4ff
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er ikke rettsvitenskap et enkeltemne som er noe annet enn hele juss studiet? Blir man jurist eller advokat å ta rettsvitenskap som enkeltemne? Anonymkode: ac335...4ff Master i rettsvitenskap er hele studiet. Anonymkode: 4d401...ec9
Cole Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke rettsvitenskap et enkeltemne som er noe annet enn hele juss studiet? Blir man jurist eller advokat å ta rettsvitenskap som enkeltemne? Anonymkode: ac335...4ff Wow.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er ikke rettsvitenskap et enkeltemne som er noe annet enn hele juss studiet? Blir man jurist eller advokat å ta rettsvitenskap som enkeltemne? Anonymkode: ac335...4ff Du tuller virkelig nå? Anonymkode: 3e54f...f78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå