Gå til innhold

Student og uplanlagt gravid, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant nylig ut at jeg er 3-5 uker gravid med en som jeg har kjent i rundt 4 måneder..  Jeg er da 24 år og student (samt har fast jobb) og han er 29 og jobber offshore. Siden vi ikke har vært sammen lenge i det hele tatt er det for det første ikke gitt at vi kommer til å vare, men til tross for det så har han lyst til at jeg skal beholde. Han er virkelig verdens nydeligste person og jeg vet at han kommer til å bli en fantastisk far. Jeg er 50/50 på å beholde grunnet situasjonen min med at jeg er halvveis i en bachelor, redd for hva andre skal tenke, vet at jeg kommer til å miste venner, ikke klar for at kroppen skal få varige merker, føler jeg har mer jeg har lyst til å oppleve før barn og ikke minst usikkerheten med hvor ferske vi er. Vi har heller ikke møtt hverandres familie og er fra forskjellige byer siden han er fra byen jeg studerer i (som ikke er min hjemby).

Er klar over at det kun er meg selv som bestemmer hvordan dette skal ende, men jeg er nysgjerrig på om her er noen som har vært i samme situasjon og har noen erfaringer de vil dele? Hvordan utartet det seg? Og ulemper/fordeler du opplevde med graviditet i ung alder (relativt ung)? 

Takk til alle som svarer<3 tankene mine er virkelig helt kaos akkurat nå

Anonymkode: 01724...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva folk kommer til å si skal du ikke bry deg om. 

• Liker 7
Skrevet

følg hjerte ditt ❤️

Anonymkode: 7e664...db1

• Liker 1
Skrevet

Vil bare si at det går helt fint med studier, tok 1 år med permisjon før jeg fullførte siste året. Fikk litt over B i snitt og tar nå master på deltid og jobber 100%. Kjøpte hus i sommer og ser ikke for meg at jeg er ferdig med å oppleve ting. Mer moro å planlegge fremover når du kan glede en til :)

Anonymkode: eafc1...0f4

Skrevet

Jeg hadde beholdt. Mulig du må ta en pause med studier, men er det så farlig? Ting blir bare satt litt på vent og du kan fortsette når barnet starter i bhg. Du er fortsatt veldig ung. Ikke ta abort hvis du føler du kommer til å angre. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt abort to ganger fordi ene gang var jeg bare 17 og andre gang 27 og akuratt ferdig med studier og skulle ut i jobb, reise på festivaler i utlandet osv. 

I ditt tilfelle hadde abort vært et legg valg :) Du kan alltids få barn igjen senere men du kan ikke kvitte deg med et barn du allerede har født. Ingenting galt med å ta abort lenge før det blir et barn :) det er jo bar en celle klump nå og ikke engang intellegent :)

Anonymkode: b5187...d53

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Fant nylig ut at jeg er 3-5 uker gravid med en som jeg har kjent i rundt 4 måneder..  Jeg er da 24 år og student (samt har fast jobb) og han er 29 og jobber offshore. Siden vi ikke har vært sammen lenge i det hele tatt er det for det første ikke gitt at vi kommer til å vare, men til tross for det så har han lyst til at jeg skal beholde. Han er virkelig verdens nydeligste person og jeg vet at han kommer til å bli en fantastisk far. Jeg er 50/50 på å beholde grunnet situasjonen min med at jeg er halvveis i en bachelor, redd for hva andre skal tenke, vet at jeg kommer til å miste venner, ikke klar for at kroppen skal få varige merker, føler jeg har mer jeg har lyst til å oppleve før barn og ikke minst usikkerheten med hvor ferske vi er. Vi har heller ikke møtt hverandres familie og er fra forskjellige byer siden han er fra byen jeg studerer i (som ikke er min hjemby).

Er klar over at det kun er meg selv som bestemmer hvordan dette skal ende, men jeg er nysgjerrig på om her er noen som har vært i samme situasjon og har noen erfaringer de vil dele? Hvordan utartet det seg? Og ulemper/fordeler du opplevde med graviditet i ung alder (relativt ung)? 

Jeg tror dette vil gå veldig bra. Ikke bry deg om hva andre tenker! Det er det siste du bør tenke på. 

Lykke til ❤️❤️ 

Anonymkode: fe6a3...b0b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Venner mister man og får på veien i livet uansett før eller senere. 
Ikke alle forhold varer selv om man var gift med barn og hus osv.

Bacheleoren løper ingen vei, den kan du alltids ta.

Jeg fikk ingen merker under min graviditet(smør daglig flere ganger daglig med mandeloperasjon og fet krem oppå der igjen så unngår du strekkmerker, men begynn å smør før 3. mnd), heller ingen vektøkning eller noe. Like flott i dag som en nittenåring. 

Jeg var en gang i liknende situasjon, men alene, og det gikk fint! Kan ikke forestille meg verden eller livet uten verdens mest fantastiske person som nå er 12 år. 

Anonymkode: 89229...d56

• Liker 2
Skrevet

mandelolje

Skrevet (endret)
Høyeheler skrev (12 minutter siden):

Endret av fotballjenten
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har tatt abort to ganger fordi ene gang var jeg bare 17 og andre gang 27 og akuratt ferdig med studier og skulle ut i jobb, reise på festivaler i utlandet osv. 

I ditt tilfelle hadde abort vært et legg valg :) Du kan alltids få barn igjen senere men du kan ikke kvitte deg med et barn du allerede har født. Ingenting galt med å ta abort lenge før det blir et barn :) det er jo bar en celle klump nå og ikke engang intellegent :)

Anonymkode: b5187...d53

Eh.. unnskyld … Er abort et lett valg ? 
Synes du er litt vel ufølsom når du beskriver at en kan bare tar abort fordi det er bare en klump. 
For mange er det mye følelser og samvittighet bak en sånn avgjørelse. 
Abort er ingen prevensjon. 

Anonymkode: 81f0f...b99

• Liker 7
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes du er litt vel ufølsom når du beskriver at en kan bare tar abort fordi det er bare en klump. 

Helt enig med deg. At på til si at hun skulle reise på festivaler i utlandet så hun tok abort.. Det er mangel på empati. Og ikke minst egoistisk. Da tenker jeg at hun burde steriliseres. 

Anonymkode: fe6a3...b0b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg fikk ingen merker under min graviditet(smør daglig flere ganger daglig med mandeloperasjon og fet krem oppå der igjen så unngår du strekkmerker, men begynn å smør før 3. mnd), heller ingen vektøkning eller noe. Like flott i dag som en nittenåring. 

FYI: det er tullete å tro at å smøre seg hindrer strekkmerker. Strekkmerker skjer i det innerste hudlaget og kremer kommer forblir i det øverste laget. 
Gener spiller en langt større rolle. 

Anonymkode: f0099...2e6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

For noen er det et lett valg ja. Jeg tok selv abort for en del år siden, og det var er lett valg. 

Anonymkode: f0099...2e6

• Liker 5
Skrevet

Du skjønner jo selv at du må velge det ene eller det andre.

Å bli mor eller å fullføre utdannelsen og ha frihet og muligheten til å planlegge ditt liv.

Anonymkode: b0bce...8b9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du skjønner jo selv at du må velge det ene eller det andre.

Å bli mor eller å fullføre utdannelsen og ha frihet og muligheten til å planlegge ditt liv.

Anonymkode: b0bce...8b9

Jaja selvsagt, men det er jo umulig å forestille seg hvordan livet blir når en aldri har hatt barn før og ikke fullt og helt vet hva det kan innebære før man er stuck i det😅. Derfor tenkte jeg at det å høre om andre sine erfaringer kan gi noen gode synspunkt

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, for en god del av oss så er abort ikke et veldig tungt valg. Som du skriver så er det for mange er det mye følelser ute å går, men sånn er det på langt nær for alle. Det er jo tross alt bare en celleklump, det er ikke en person.

Anonymkode: 073a9...90f

• Liker 2
Skrevet

jeg hr ikke vær ti samme situasjon selv. 

Men når jeg studerte var det flere som fikk barn. De sa at de virkelig likte det. Mer tid til å faktisk være med barnet. Når de var ferdig med permisjonstiden var det mulighet for å hente/levere tidligere i barnehage etc. Det er også lettere mulighet å skippe forelesninger ved sykt barn etc. Kun ved eksamen måtte de ha backup dersom mannen var offshore (gjaldt to stk). De tenkte at det også var positivt når de skulle ut i jobb - mange jobbe rjo bare noen år før de tar permisjon men de kunne være lengre i jobben. Hadde tom noen som tok eksamen tre uker etter fødsel. 

Nå er ikke dette din situasjon, og du må tenke på hvordan det blir for deg. Skjønner det er vanskelig når han vil beholde, da er det vanskeligere å si nei. Det kan samtidig gjøre det enklere eksempelvis ved at dere har barnet annenhver uke når du skal tilbake igjen og fullføre skolen (dersom dere ikke lever sammen). 

Anonymkode: bdd7d...117

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Venner mister man og får på veien i livet uansett før eller senere. 
Ikke alle forhold varer selv om man var gift med barn og hus osv.

Bacheleoren løper ingen vei, den kan du alltids ta.

Jeg var en gang i liknende situasjon, men alene, og det gikk fint! Kan ikke forestille meg verden eller livet uten verdens mest fantastiske person som nå er 12 år. 

Jeg fikk heller ingen strekkmerker og vekten tilbake til min normale i løpet av et par uker, men jeg smurte absolutt ingenting annet en litt body lotion når huden på magen klødde fordi den ble strekt og da var jeg ganske langt på vei 🧐 

Anonymkode: 3d7f0...e9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...