Gå til innhold

Student og uplanlagt gravid, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant nylig ut at jeg er 3-5 uker gravid med en som jeg har kjent i rundt 4 måneder..  Jeg er da 24 år og student (samt har fast jobb) og han er 29 og jobber offshore. Siden vi ikke har vært sammen lenge i det hele tatt er det for det første ikke gitt at vi kommer til å vare, men til tross for det så har han lyst til at jeg skal beholde. Han er virkelig verdens nydeligste person og jeg vet at han kommer til å bli en fantastisk far. Jeg er 50/50 på å beholde grunnet situasjonen min med at jeg er halvveis i en bachelor, redd for hva andre skal tenke, vet at jeg kommer til å miste venner, ikke klar for at kroppen skal få varige merker, føler jeg har mer jeg har lyst til å oppleve før barn og ikke minst usikkerheten med hvor ferske vi er. Vi har heller ikke møtt hverandres familie og er fra forskjellige byer siden han er fra byen jeg studerer i (som ikke er min hjemby).

Er klar over at det kun er meg selv som bestemmer hvordan dette skal ende, men jeg er nysgjerrig på om her er noen som har vært i samme situasjon og har noen erfaringer de vil dele? Hvordan utartet det seg? Og ulemper/fordeler du opplevde med graviditet i ung alder (relativt ung)? 

Takk til alle som svarer<3 tankene mine er virkelig helt kaos akkurat nå

Anonymkode: 01724...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva folk kommer til å si skal du ikke bry deg om. 

• Liker 7
Skrevet

følg hjerte ditt ❤️

Anonymkode: 7e664...db1

• Liker 1
Skrevet

Vil bare si at det går helt fint med studier, tok 1 år med permisjon før jeg fullførte siste året. Fikk litt over B i snitt og tar nå master på deltid og jobber 100%. Kjøpte hus i sommer og ser ikke for meg at jeg er ferdig med å oppleve ting. Mer moro å planlegge fremover når du kan glede en til :)

Anonymkode: eafc1...0f4

Skrevet