AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #41 Skrevet 6. desember 2021 Bytter fast en gang i uka, på både voksne og barn. Lar ikke strøprisene styre hverdagen vår, ikke når det kommer til dusjing, vask av tøy eller matlaging. Samme med varme, orker ikke fryse hjemme som jeg leser mange gjør. Vaskemaskin med sengetøy og håndklær går flere ganger i uken, samme med tørketrommel Anonymkode: b1c4c...1d7
Gjest rampenissen72 Skrevet 6. desember 2021 #42 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): To ganger i uka?! Snakk om sløsing av vann og strøm. Anonymkode: b2dc5...575 Jeg bruker ikke spesielt mye vann når jeg skifter på senga. Vask av sengetøy og skift er to forskjellige ting.
Gjest Blondie65 Skrevet 6. desember 2021 #43 Skrevet 6. desember 2021 Million skrev (10 timer siden): Jeg er enig i at tørketrommel er bedre til visse ting. Selv bruker jeg tørketrommelen i blokkens vaskekjeller til håndklær (har ikke plass til tørketrommel på mitt knøttlille bad), da jeg liker den fluffy og myke følelsen håndklærne får da, kontra å tørke på stativ. Men ja, trommelen sliter på tekstilene. Lofilteret er helt fullt av fiberstøv etter en runde. Jeg har kombimaskin på mitt lille bad. Jeg henger opp ting som skal strykes slik at jeg slipper strykingen, på bøyler. Alt annet går i tørketrommel.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #44 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva skjer om man bare bytter 1 gang i mnd? Er man skitten da? Anonymkode: 33133...d03 Hos oss gjør vi det. Anonymkode: 1993b...05d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #45 Skrevet 6. desember 2021 En gang i måneden omtrent. Anonymkode: e6fe9...992
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #46 Skrevet 6. desember 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bruker trommel. Jeg er redd for at tørking inne vil skade leiligheta (som er min). Jeg vet fra jeg leida så ble det fukt i leilighetaog klærne lukta. Hvordan unngå det da? TS Anonymkode: 7aa5f...66b Tørketrommel er vel noe av som drar mest strøm og dermed koster mest å bruke. Heng opp på et rom med grei utlufting, holder å la ventilene på vindu stå åpnet, så bør klærne tørke på 1 døgn uten at det blir fukt/lukt Anonymkode: f667a...e69
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #47 Skrevet 6. desember 2021 Bytter hver gang etter jeg har hatt et ONS. Så cirka hver 3.de uke. Anonymkode: a86bf...c03
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #48 Skrevet 6. desember 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Hva skjer om man bare bytter 1 gang i mnd? Er man skitten da? Anonymkode: 33133...d03 Skitten er man vel ikke akkurat, spørs jo hvor mye man svetter eller gjør andre ting i senga😉 Selv liker jeg å sove i nyvasket sengetøy og bytter minst 1 gang pr uke Anonymkode: f667a...e69 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #49 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva skjer om man bare bytter 1 gang i mnd? Er man skitten da? Anonymkode: 33133...d03 Nei ikke med mindre du svetter mye eller har andre hygieneproblemer. Men senga vil være yngleplass for tusenvis av flere midd og sjansen for å utvikle middallergi og få nedsatt immunforsvar øker Anonymkode: 72d20...fcf 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #50 Skrevet 6. desember 2021 Har 3 laken og 3 sett med dyne/putetrekk. Bytter hver 10ende dag og vasker en maskin med alt på dag 30, altså en gang pr mnd. Gjør det samme med håndklær men, da bytter vi hver 5-7ende dag. Anonymkode: 56b29...fbc
Tuppeluri Skrevet 6. desember 2021 #51 Skrevet 6. desember 2021 Sikkert altfor sjeldent. 1 kanskje 2 ganger i mnd i dobbeltsenga. Hos minsten 1-4 gang i uka fordi han sikler, snørrer, tisser seg ut, har omgangsjuke osv osv
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #52 Skrevet 6. desember 2021 Bytter ca. 1 gang per uke. Noen ganger går det ti dager mellom. Vi voksne svetter mer, og har jo også sex, sover nakne i senga osv. Så oftere behov for skift på voksensenga enn barnas senger. Anonymkode: aa3e7...8b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå