AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Som tittelen sier: I et ekteskap, er man pliktig til å ha sex med ektemannen? Hvor går grensene? Jeg har av mange grunner ikke klart å være veldig seksuelt aktiv de siste to årene. Det har variert, alt fra 1 gang i uken til mindre enn en gang i måneden. Er dette greit? Skal man i et ekteskap akseptere at det er slik innimellom, eller må man bite tenna sammen og ha sex som oppleves som vanskelig for å tilfredsstille partner? Anonymkode: 904e4...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Dette er et veldig ledende spørsmål, og det er tydelig hva du vil ha som svar. Og du vet godt at flokken her inne vil gi deg akkurat de svarene du ønsker 😏 Det som du egentlig bør spørre om er: Er man pliktig til å bli i et sexløst ekteskap? Anonymkode: e9f7c...c48 11
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Selvsagt skal man ikke ha sex med noen når man ikke ønsker. Det er nok mange som later som de vil, og har sex likevel. Men man er også ikke tvunget til å forbli sammen om sex er veldig viktig for en, og den andre ikke vil ha det. Dette går begge veier. Anonymkode: 9624b...a3f 10
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 Jeg synes det er et vanskelig spørsmål. På den ene siden er det verken godt eller sunt å ha sex man virkelig ikke vil ha. På den andre så har det for meg vært viktig å strekke meg litt for mannen min. I mitt tilfelle var det midlertidige årsaker til at lysta var litt fraværende, den er nå høyere enn den var før og samtidig har han en periode med lavere lyst, så nå er noen ganger han som takker nei. Hvordan er det med deg, disse grunnene du omtaler, tror du de vil endre seg med tiden eller bestå? Anonymkode: 7d4f8...ade 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er et veldig ledende spørsmål, og det er tydelig hva du vil ha som svar. Og du vet godt at flokken her inne vil gi deg akkurat de svarene du ønsker 😏 Det som du egentlig bør spørre om er: Er man pliktig til å bli i et sexløst ekteskap? Anonymkode: e9f7c...c48 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt skal man ikke ha sex med noen når man ikke ønsker. Det er nok mange som later som de vil, og har sex likevel. Men man er også ikke tvunget til å forbli sammen om sex er veldig viktig for en, og den andre ikke vil ha det. Dette går begge veier. Anonymkode: 9624b...a3f Ja, det blei vel litt vel ledende. Jeg prøvde å gå rundt grøten og ikke gå inn på årsak. Hovedgrunn er mangel på lyst og smerter hos meg, press fra han (til det ekstreme en periode). Jeg har rett og slett "pint" meg gjennom så mye sex som egentlig har vært smertefullt at nå har det i grunnen sagt stopp. Jeg har oppsøkt hjelp, men de finner ikke noe grunn. Alt er annerledes etter to barn, jeg klarer ikke "koble underlivet" til resten av kroppen og hodet lenger. Jeg skulle bare ønske at det var rom for å faktisk godta at slik er det en periode, det trenger ikke være sånn for alltid. Anonymkode: 904e4...ddb 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er et veldig ledende spørsmål, og det er tydelig hva du vil ha som svar. Og du vet godt at flokken her inne vil gi deg akkurat de svarene du ønsker 😏 Det som du egentlig bør spørre om er: Er man pliktig til å bli i et sexløst ekteskap? Anonymkode: e9f7c...c48 Nei, fordi svaret er nei på begge spørsmål. En kvinne plikter ikke å la mannen penetrere henne. Mannen plikter ikke å bli i et ekteskap han ikke ønsker, han kan skille seg når som helst det passer ham. Kun én av disse tingene medfører tvang og voldtekt og det er å kreve sex som en rett og hensynsløst stille seg likegyldig til den smerte og ydmykelse han påfører kvinnen. Anonymkode: 6085e...829 13
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er et vanskelig spørsmål. På den ene siden er det verken godt eller sunt å ha sex man virkelig ikke vil ha. På den andre så har det for meg vært viktig å strekke meg litt for mannen min. I mitt tilfelle var det midlertidige årsaker til at lysta var litt fraværende, den er nå høyere enn den var før og samtidig har han en periode med lavere lyst, så nå er noen ganger han som takker nei. Hvordan er det med deg, disse grunnene du omtaler, tror du de vil endre seg med tiden eller bestå? Anonymkode: 7d4f8...ade Jeg tror nok de vil endre seg med tiden, vi er midt i verste småbarnsfase. Jeg føler generelt ikke jeg får helt puste for tiden, da blir det en ekstra belastning å føle man ikke strekker til som kjæreste. Anonymkode: 904e4...ddb 1
Gjest Acer Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 Du kan snu spørsmålstillingen, og heller spørre deg selv hvorfor ikkje ha sex ?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 Skybe skrev (1 minutt siden): Du kan snu spørsmålstillingen, og heller spørre deg selv hvorfor ikkje ha sex ? Fordi det er vondt. Anonymkode: 904e4...ddb 8
Gjest Acer Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi det er vondt. Anonymkode: 904e4...ddb OK ! Men, da er vel svaret gjitt på forhånd. !
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #11 Skrevet 5. desember 2021 En har selvfølgelig ikke en plikt. Det er dog mange ting en ikke har plikt å gjøre som en likevel burde om en ønsker å være god ektefelle/kjæreste. Jeg syns en burde etterstrebe å tilfredsstille partner seksuelt. Dette trenger ikke være penetrering. Anonymkode: c841d...049 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 Skybe skrev (1 minutt siden): Du kan snu spørsmålstillingen, og heller spørre deg selv hvorfor ikkje ha sex ? Hun har fortalt at hun har smerter. Men, verken manglende lyst eller smerter er god nok grunn for mange menn. Det gjelder å få skadet sin kone og sine barns mor mest mulig fysisk og psykisk, for det er så seksuelt opphissende å skade kvinner. Anonymkode: 6085e...829 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun har fortalt at hun har smerter. Men, verken manglende lyst eller smerter er god nok grunn for mange menn. Det gjelder å få skadet sin kone og sine barns mor mest mulig fysisk og psykisk, for det er så seksuelt opphissende å skade kvinner. Anonymkode: 6085e...829 Nå er ikke det tilfellet her, altså. Mannen min er snill og god. Engstelse ligger mer i hvor lenge han gidder dette her, når han får så mange avslag hele tiden. Samtidig som jeg synes det er urettferdig at jeg skal stå i usikkerheten over ekteskapet for noe jeg ikke kan styre. Det er jo ikke sånn at jeg vil ha det sånn. Anonymkode: 904e4...ddb 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #14 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er ikke det tilfellet her, altså. Mannen min er snill og god. Engstelse ligger mer i hvor lenge han gidder dette her, når han får så mange avslag hele tiden. Samtidig som jeg synes det er urettferdig at jeg skal stå i usikkerheten over ekteskapet for noe jeg ikke kan styre. Det er jo ikke sånn at jeg vil ha det sånn. Anonymkode: 904e4...ddb Dette er TS, ikke helt vant til å være anonym 🤦 Anonymkode: 904e4...ddb
Gjest Acer Skrevet 5. desember 2021 #15 Skrevet 5. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun har fortalt at hun har smerter. Men, verken manglende lyst eller smerter er god nok grunn for mange menn. Det gjelder å få skadet sin kone og sine barns mor mest mulig fysisk og psykisk, for det er så seksuelt opphissende å skade kvinner. Anonymkode: 6085e...829 Har du noen dokumentasjoner som du forholder deg til her.? Endret 5. desember 2021 av Skybe
Høyeheler Skrevet 5. desember 2021 #16 Skrevet 5. desember 2021 (endret) Dette kan jo være en løsning på problemet. https://www.nrk.no/trondelag/kjempet-i-sju-ar-for-a-redde-sex-lost-forhold_-smertene-i-underlivet-odela-1.15732880 Endret 5. desember 2021 av Høyeheler skrivefeil som vanlig
Flintis Skrevet 5. desember 2021 #17 Skrevet 5. desember 2021 Når en er gift er det underforstått at en har sex med ektemaken og ingen andre. Om ektemaken ikke vil ha sex er det plutselig slutt på sexlivet. Dette er ikke noe bra så jeg synes en skal yte en seksuell service. Dette trenger ikke være i form av bruk av kjønnsorgan, men vi har hånd og munn. Trådstarter skal selvfølgelig slippe å pine seg til å ha vaginal sex, men jeg synes hun kan fremkalle orgasmer på andre måter. Kanskje hun også kan få orgasmer på andre måter. Så sier mange at det er bare å skille seg, jada det er det om en ikke vil følge med på barna fra dag til dag, eller så kan det være en har det fint sammen utenom det seksuelle også. Så går det an å åpne ekteskapet, men det er ikke sikkert det løser noe for en lite attraktiv mann og da blir det vel prostituerte og det er ikke lov. Ikke så hyggelig heller vil jeg tro. Så kan det jo være sykdom med i bildet også som helt umuliggjør seksuell service. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #18 Skrevet 5. desember 2021 En mann som har sex med kona om hun ikke vil, og som du, får vondt(!) er en voldtektsmann. Anonymkode: 9624b...a3f 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #19 Skrevet 5. desember 2021 Nei det har du ingen plikt til og de som mener at du har det er voldtektsmenn som mener at kvinner skal ligge med noen mot sin vilje og uten oppriktig lyst. Det er faktisk selve definisjonen på voldtekt. Anonymkode: 3e1de...ecf 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #20 Skrevet 6. desember 2021 Har du fortalt han hvorfor du ikke orker sex da? Hvis han tror at du bare ikke gidder så er det større sjanse for at han går, enn hvis du forteller han hvorfor du ikke orker. Anonymkode: cea21...6c9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå