AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Del Skrevet 5. desember 2021 Jeg har akkurat kjøpt meg leilighet, der de fleste vegger og tak er betong. Jeg vil få opp en skyvedørsgarderobe i gangen, samt henge opp lamper og litt slikt. Det jeg lurer på da er hvordan det er å skru i betong? Jeg trenger vel en spesialbor, men er det noe annet jeg må tenke på? Anonymkode: 28146...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Del Skrevet 5. desember 2021 Du trenger betongbor og borhammer/slagdrill. Du må forsikre deg om at det ikke går strøm eller vann i veggen/taket der du skal bore. Jeg har ikke så mye erfaring med det, hos meg er det ikke skjult anlegg så alle ledninger ligger utenpå. Men det kan være greit å kjøpe eller låne noe á la denne for å sjekke der du skal bore. https://www.obsbygg.no/verktoy-og-tilbehor/elektroverktoy/maleverktoy/2147996?v=ObsBygg-3253560775889 Og så må du bruke murplugg da, men det vet du sikkert. Anonymkode: e7628...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Del Skrevet 5. desember 2021 Enig med personen over. Anbefaler personlig borhammer 👍 Anonymkode: 3dd82...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Del Skrevet 5. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har akkurat kjøpt meg leilighet, der de fleste vegger og tak er betong. Jeg vil få opp en skyvedørsgarderobe i gangen, samt henge opp lamper og litt slikt. Det jeg lurer på da er hvordan det er å skru i betong? Jeg trenger vel en spesialbor, men er det noe annet jeg må tenke på? Anonymkode: 28146...d06 elektriker her borremaskin trenger du og 8 mm fisher plugger er bra da trenger du en 10 mm borr til maskinen. du kan også ta litt tech 7 bakpå det du vil skal sitte ekstra fast eller henger Anonymkode: b8825...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Del Skrevet 5. desember 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Du trenger betongbor og borhammer/slagdrill. Du må forsikre deg om at det ikke går strøm eller vann i veggen/taket der du skal bore. Jeg har ikke så mye erfaring med det, hos meg er det ikke skjult anlegg så alle ledninger ligger utenpå. Men det kan være greit å kjøpe eller låne noe á la denne for å sjekke der du skal bore. https://www.obsbygg.no/verktoy-og-tilbehor/elektroverktoy/maleverktoy/2147996?v=ObsBygg-3253560775889 Og så må du bruke murplugg da, men det vet du sikkert. Anonymkode: e7628...a29 dette burde de hun kjøpte huset av eller megler vite Anonymkode: b8825...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 5. desember 2021 #6 Del Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): elektriker her borremaskin trenger du og 8 mm fisher plugger er bra da trenger du en 10 mm borr til maskinen. du kan også ta litt tech 7 bakpå det du vil skal sitte ekstra fast eller henger Anonymkode: b8825...26a Hvis man bruker plugger og bor i samsvarende størrelser, så slipper man tec7 e.l. for å få ting til å sitte.. Men for all del, jeg har sett utrolig mye rart av elektrikerarbeid, så dette havner langt ned på listen over humoristiske fagfolkfeil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 5. desember 2021 #7 Del Skrevet 5. desember 2021 Men for å hjelpe ts litt: kjøp den billigste borhammeren du finner med sds+ innfesting til bor, og bor i 6mm og 8mm (samt passende plugger/ekspansjonsbolter). Jula selger denne (funker fint til husbruk): https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/borhammer/elektrisk-borhammer/borhammer-015879?gclid=Cj0KCQiA47GNBhDrARIsAKfZ2rAEP4XzPVKhq_-pwbqHJhfpQjsvsZrIxSbLB0Bi75_Ff6-Gx93ZDGUaAoLiEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Bor selger de på jula/Biltema/osv.. Ingen grunn til å kjøpe dyre bor kun for noen få hull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå