Gå til innhold

kan jeg lage disse rettene dagen før? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Pastasalat - men sukkererter tenkte jeg å ha i selve dagen, tenker de blir myke ?

skagenrøre ? Har noen en god oppskrift foresten :) 

skal lage panna cotta for første gang, med pepperkake smuler i bunn. Blir de myke, eller er det ok? 

Endret av **Marshmallow**
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Panna cotta og skagenrøre kan du du fint lage dagen før, men pastasalat ville jeg ventet med. Det blir fort slapt og brunt og kjedelig.

Anonymkode: 778ad...451

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber som kokk, og der blir alle disse tingene som oftest laget dagen før 😅 pepperkaken kommer til å bli litt myk uansett, men du kan pynte med ekstra pepperkaker på toppen kanskje når du serverer så det blir noe crunch? 😊

Du skriver ikke hvilken pasta salat du skal lage, men hvis det er en med dressing så kommer pastaen til å suge til seg mye av væsken, og bli en del tørrere dagen etter, så det beste er kanskje å gjøre alt kuttet og klart, og bare blande i dressingen samme dagen 😊

Min favoritt skagen:

Reker, krepsehaler og røyklaks. rød løk, gressløk/vårløk, dill. 50/50 majones og rømme. Smakes til med salt, pepper, lime og limezest. 😊

Anonymkode: f0440...284

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber som kokk, og der blir alle disse tingene som oftest laget dagen før 😅 pepperkaken kommer til å bli litt myk uansett, men du kan pynte med ekstra pepperkaker på toppen kanskje når du serverer så det blir noe crunch? 😊

Du skriver ikke hvilken pasta salat du skal lage, men hvis det er en med dressing så kommer pastaen til å suge til seg mye av væsken, og bli en del tørrere dagen etter, så det beste er kanskje å gjøre alt kuttet og klart, og bare blande i dressingen samme dagen 😊

Min favoritt skagen:

Reker, krepsehaler og røyklaks. rød løk, gressløk/vårløk, dill. 50/50 majones og rømme. Smakes til med salt, pepper, lime og limezest. 😊

Anonymkode: f0440...284

Takk 😊

Den pastasalaten er egentlig en påleggsalat med kylling, rødkål, eple, majones og karri. Men jeg tenkte å tilsette pasta, rød paprika. Sukkererter og blande majones med rømme slik at det blir en pastasalat. Håper det funker 😅 

skal spare litt Pepperkakecrumble til å ha på toppen👌🏻

Endret av **Marshmallow**
Skrevet

Nam! 😁 Høres godt ut! Enig med kokken over her, jeg er ikke kokk men du får ikke bedre svar 😊

Anonymkode: 2576e...fa0

• Liker 1
Skrevet
**Marshmallow** skrev (2 minutter siden):

Takk 😊

Den pastasalaten er egentlig en påleggsalat med kylling, rødkål, eple, majones og karri. Men jeg tenkte å tilsette pasta, rød paprika. Sukkererter og blande majones med rømme slik at det blir en pastasalat. Håper det funker 😅 

Slike salater blir jo bare bedre om de får stå litt.

Anonymkode: 32066...321

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...