Tingelinge Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Kjæresten flyttet inn hos meg og min sønn for et års tid siden. Han kom fra en annen kant av landet, men hadde etpar jobbtilbud på hånden og penger i banken, og jeg har jo full jobb, så vi skulle klare oss fint. Jobbene ble det ikke noe av likevel, og det lot seg ikke gjøre å overføre penger fra en konto til en annen, så jeg ble eneforsørger en periode og måtte dekke både mat, julegaver og det aller meste. Det var litt tøft, jeg hadde ikke en krone til overs for meg selv når lønna kom, men det gikk på et vis. Han var ikke særlig interessert i å bidra hjemme heller, selv om vi hadde blitt enige på forhånd om å dele på husarbeid. Han tok oppvasken, ingenting annet. Til slutt fikk jeg ordnet ham en jobb, og regnet med at ting ville bli bedre. Det er jeg som betaler alle regninger og kjøper inn mat og annet, og jeg regnet med at vi skulle dele på kostnadene når han hadde fått jobb, men sånn ble det ikke. Jeg brukte hele lønna mi på felles husholdning og han bidro med litt. Nå, etter mange måneder med mas og krangel, bidrar han endelig litt mer, kanskje 35%, og det tenker jeg er innafor siden sønnen min bor med oss. Oppvasken er han nå for sliten til å ta som oftest, men det hender en gang iblandt, 2-3 ganger i måneden kanskje. Jeg tar resten pluss alt det andre. Han sier at han ikke kan se hva som må gjøres. Han ba meg kjøpe en skrivebok, så han kunne skrive ned oppgaver, men den ble aldri skrevet i. Han ba meg lage en liste og henge den på kjøleskapet, men den ble aldri lest. Nå vil han at jeg skal BE om hjelp, men det er som å si at alt er mitt ansvar alene, og at han skal "hjelpe" meg blir jo helt feil, han bor jo her han også og har like mye ansvar. Det går ikke å snakke med ham om det, det liker han ikke. Det går ikke an å snakke med ham om noe som helst egentlig, han har rare unnskyldninger for absolutt alt, og hvis jeg motsier ham så er det kritikk, og "alt han gjør er feil"... Så blir alt på mystisk vis min feil, og jeg må trøste og beklage. Hvis jeg blir lei meg, så bare ignorerer han meg eller går sin vei, aldri noen trøst å få der i gården. Han legger seg rundt klokka 20 hver kveld, for da er han såååååå trøtt! Da må vi andre liste oss rundt i huset, for ellers kan han våkne. Det som er litt rart, er at han ofte ligger og fikler med telefonen en time eller to når han legger seg. Og hvis jeg kommer forbi soverommet, kaster han telefonen på nattbordet og later som han sover. Rekker han ikke det, så begynner han å forklare en masse om at han ser etter bil eller at han vant på oddsen eller noe, helt uten at jeg har sagt et eneste ord... Jeg sitter her og føler meg både lurt og utnyttet. Han påstår at han elsker meg, men jeg klarer ikke å se det. Kjennes som om jeg ikke er verdt noe annet enn hva jeg kan gjøre for at hans hverdag skal være så behagelig som mulig. Jeg har alltid vært en sånn som forsøker å se det positive i alt og alle, og tenker at alle fortjener en sjangse eller fem, men det begynner å ta på nå. Noen som har vært borti lignende og funnet en løsning? 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Du blir lurt og utnyttet! Ut med ham. Anonymkode: 3cf37...fcd 38
Loff77 Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Hvis han ikke betaler halvparten av alle utgiftene, hvorfor ha han der? Kast slasken ut! 10
Gjest Chroma Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 Han bidrar lite økonomisk, han gjør ikke sin del av husarbeid, han legger seg omtrent samtidig som barnet ditt og dere får ingen kveldskos sammen? Hva er positivt i dette forholdet?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Løsning har jeg ikke, men lurer på om dere flyttet sammen for tidlig. Lett å bli blind av forelskelsen og da viser vi oss fra den beste siden.Samboeren din utnytter deg, og jeg tror du vet det selv. Når han oppfører seg på den måten i starten av samboerforholdet har jeg liten tro på bedring fra hans side. Han virker egoistisk, og hvor mange sjanser skal han få. Det er opp til deg. Anonymkode: 5fdd7...e97 11
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Jeg forstår virkelig ikke hvorfor kvinner godtar sånn her oppførsel. Det er faktisk bedre å være alene enn sammen med feil mann. Hvorfor i all verden er du sammen med han? Anonymkode: 5c3f2...4ec 15
Cornix Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 Hiv han ut. Han er ikke annet enn en parasitt. 8
Gjest Lunaris Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 (endret) Må nesten le. Legger seg klokka 20, og slenger fra seg mobilen om du går forbi? Har du adoptert en tenåring? Kast han ut. Han lever gratis på deg og det er det eneste. Endret 5. desember 2021 av Lunaris
Entern Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 Han er ikke bare en drittsekk men en skikkelig snylter, som utnytter deg. Spark ham på hue og ræva ut. 4
Tingelinge Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 5. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forstår virkelig ikke hvorfor kvinner godtar sånn her oppførsel. Det er faktisk bedre å være alene enn sammen med feil mann. Hvorfor i all verden er du sammen med han? Anonymkode: 5c3f2...4ec Jeg vet ikke, men når jeg prøver å snakke med ham så får jeg forståelsen av at han synes jeg stiller helt urimelige krav til ham! Han sier at han ikke vil være sånn, og at det ikke er med vilje. At jeg forklarer dårlig og at han får for mye kritikk og motgang. Jeg vil jo ikke såre ham, så jeg prøver å finne ut om jeg kan løse det på en eller annen måte selv om det ser mørkt ut...
Tingelinge Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #11 Skrevet 5. desember 2021 4 minutter siden, Lunaris said: Må nesten le. Legger seg klokka 20, og slenger fra seg mobilen om du går forbi? Har du adoptert en tenåring? Kast han ut. Han lever gratis på deg og det er det eneste. Han bidrar en del økonomisk nå, jeg forventer ikke at han skal forsørge min sønn så det er sagt! Måtte le litt selv her nå, for jeg føler meg ofte som tobarnsmor, ja!
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 Her fant du en fyr som lette etter en mamma. Anonymkode: 0232b...787 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 Tingelinge skrev (5 minutter siden): Jeg vet ikke, men når jeg prøver å snakke med ham så får jeg forståelsen av at han synes jeg stiller helt urimelige krav til ham! Han sier at han ikke vil være sånn, og at det ikke er med vilje. At jeg forklarer dårlig og at han får for mye kritikk og motgang. Jeg vil jo ikke såre ham, så jeg prøver å finne ut om jeg kan løse det på en eller annen måte selv om det ser mørkt ut... Han sier det nettopp for at du skal føle det du føler. Det kalles manipulasjon. Du kan løse det ved å slutte å la deg utnytte, krev at han betaler for seg eller flytter ut. Anonymkode: 755d9...b19 14
Tingelinge Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #14 Skrevet 5. desember 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Han sier det nettopp for at du skal føle det du føler. Det kalles manipulasjon. Du kan løse det ved å slutte å la deg utnytte, krev at han betaler for seg eller flytter ut. Anonymkode: 755d9...b19 Det er ikke det økonomiske som tærer mest på meg, det som virkelig sårer er at jeg føler meg som en hushjelp og ikke en likeverdig partner, samt at vi må ta alle mulige slags hensyn til ham, mens han gjør som han vil. Han sover som regel en time eller to på sofaen foran tv før han legger seg, så etter klokka 18 må vi passe på å ikke ta for hardt i dørhåndtak, ikke lukke komfyrdøra for hardt, osv osv... Etter at han har lagt seg kan vi ikke lage mat eller røre ting på kjøkkenet, for det er vegg i vegg med soverommet og da kan han våkne... Han kan godt vekke meg midt på natta for han vil ha kos, det mener han er greit... Men hvis han skal ute å møte kompiser, da kan han være oppe lenge. Da kommer han hjem midt på natta en gang og er ikke det minste trøtt eller utslitt. Joda, jeg forstår at jeg blir utnyttet! Trengte bare å slippe ut litt her kanskje, få enslags bekreftelse , en dytt bak eller noe for å få mot til å ta en vanskelig avgjørelse. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #15 Skrevet 5. desember 2021 Menne... hva er det han driver med på telefonen egentlig? Som tydeligvis er hemmelig? Synes det høres ut som om han tilfører livet ditt fint lite positivt 😕 Anonymkode: 4818e...dc9 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #16 Skrevet 5. desember 2021 Det der hadde jeg ikke orket en dag med. Hadde bedt han reise i morgen! Skal du være i et forhold må det jo forbedre livet ditt på et vis, ikke gjøre deg til alenemor med to barn. Ett av de en voksen mann! Anonymkode: e1fe4...4b3 9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #17 Skrevet 5. desember 2021 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: fc037...1b0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #18 Skrevet 5. desember 2021 Tingelinge skrev (16 minutter siden): Det er ikke det økonomiske som tærer mest på meg, det som virkelig sårer er at jeg føler meg som en hushjelp og ikke en likeverdig partner, samt at vi må ta alle mulige slags hensyn til ham, mens han gjør som han vil. Han sover som regel en time eller to på sofaen foran tv før han legger seg, så etter klokka 18 må vi passe på å ikke ta for hardt i dørhåndtak, ikke lukke komfyrdøra for hardt, osv osv... Etter at han har lagt seg kan vi ikke lage mat eller røre ting på kjøkkenet, for det er vegg i vegg med soverommet og da kan han våkne... Han kan godt vekke meg midt på natta for han vil ha kos, det mener han er greit... Men hvis han skal ute å møte kompiser, da kan han være oppe lenge. Da kommer han hjem midt på natta en gang og er ikke det minste trøtt eller utslitt. Joda, jeg forstår at jeg blir utnyttet! Trengte bare å slippe ut litt her kanskje, få enslags bekreftelse , en dytt bak eller noe for å få mot til å ta en vanskelig avgjørelse. Hvorfor blir du ikke sint? Sint over at alle må trå på eggeskall fordi han "sover"' les unngår intimitet og ekte kontakt med dere? Han treffer kompiser hele kvelden og koser seg sikkert stort, mens du og sønnen din går på nåler fordi han legger seg kl20. Jeg tipper han er utro også. Jeg tror han har funnet seg en mamma og nå vil han flørte overfladisk med andre. Bli nå sint for faen og hiv ham ut! Skal du lære ungen din at man skal legge livet sitt etter andres behov på den måten? Anonymkode: f8328...5f3 9
Tingelinge Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #19 Skrevet 5. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor blir du ikke sint? Sint over at alle må trå på eggeskall fordi han "sover"' les unngår intimitet og ekte kontakt med dere? Han treffer kompiser hele kvelden og koser seg sikkert stort, mens du og sønnen din går på nåler fordi han legger seg kl20. Jeg tipper han er utro også. Jeg tror han har funnet seg en mamma og nå vil han flørte overfladisk med andre. Bli nå sint for faen og hiv ham ut! Skal du lære ungen din at man skal legge livet sitt etter andres behov på den måten? Anonymkode: f8328...5f3 Takk, du har helt rett! Jeg har fri i morgen, så satser på å ha koffertene hans klare når han kommer fra jobb. 15
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #20 Skrevet 5. desember 2021 Tingelinge skrev (Akkurat nå): Takk, du har helt rett! Jeg har fri i morgen, så satser på å ha koffertene hans klare når han kommer fra jobb. Bra sender deg masse krefter og styrke!! Anonymkode: f8328...5f3 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå