AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Iløpet av siste uken har 12% av barneskolen (inkludert lærere) fått påvist korona. Vi er i totalt sjokk over at den ikke blir stengt ned, å har holdt våre barn hjemme siste uken. Vi jobber hjemmefra å har all mulighet til å følge opp barna med hjemmeskole. Nå kommer en ny uke, å vi har fått null info fra rektor eller kommune hvordan denne uken blir. Kan vi velge å bare holde hjemme til utbruddet er over? Vil det få noen alvorlige konsikvenser for oss som foreldre? Anonymkode: 06370...bba 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Tja. På vår skole fikk 4/5 av trinnet korona. Ikke noe nedstenging, gikk helt greit! Verden må gå videre, sånn er det bare. Anonymkode: fbcb3...778 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Nei, det er vel bare å melde fravær på barna. De kan jo være i karantene, eller «ha symptomer» fir det skolen vet, ingen som krever legeattest, og skolen er nok i bunn og grunn glade til, de ønsker ikke barn som hoster eller snufser og med flere lærere syke. Tror dere kan holde dem hjemme med god samvittighet. Spør om oppgaver og lekser. Anonymkode: 0eca9...57f 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 Før helgen hadde vi smitte i tre av klassene på vår skole, i morra skal alle i de berørte klassene ta hjemmetester. Spent på fortsettelsen. Anonymkode: eec3c...ac1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Før helgen hadde vi smitte i tre av klassene på vår skole, i morra skal alle i de berørte klassene ta hjemmetester. Spent på fortsettelsen. Anonymkode: eec3c...ac1 Hjemme test har jo tilnærmet null effekt pm man ikke har symptomer da. Kjenner mange som har fått negativt svar, og hadde korona (påvist gjennom ordentlig test) Anonymkode: 0544f...fab 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Er helt enig med deg, kjenner flere jeg også. Derfor er jeg spent på fortsettelsen. Anonymkode: eec3c...ac1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hjemme test har jo tilnærmet null effekt pm man ikke har symptomer da. Kjenner mange som har fått negativt svar, og hadde korona (påvist gjennom ordentlig test) Anonymkode: 0544f...fab Dette! Nå er det ikke det tråden egentlig handler om, men alle jeg kjenner som har hatt corona, hadde negativ hurtigtest. Kjenner en med to positive hurtigtester som fikk negativ pcr test og forøvrig, så hvorfor de skal tas skjønner jeg ikke. Anonymkode: 27f5e...ae7 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 Her får man beskjed om at så lenge disse hjemme testene ikke viser noe så er det greit så da forholder vi oss til det. Men jeg er sikker på at det er mye korona hos oss og, vi vet det bare ikke ennå. Anonymkode: 67197...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her får man beskjed om at så lenge disse hjemme testene ikke viser noe så er det greit så da forholder vi oss til det. Men jeg er sikker på at det er mye korona hos oss og, vi vet det bare ikke ennå. Anonymkode: 67197...fb3 Ja det blir for dumt å tenke selv, mye bedre å høre på råd fra andre som heller ikke tenker selv. Eller tenker overhode. Alle som var på det famøse julebordet på Frogner tok negativ hurtigtest rett før. Anonymkode: 36101...897 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 Sånn er det mange plasser i landet nå… Barn blir ikke så syke, og er raskt tilbake til skolen. Jeg tror det er meningen at det bare skal gå sin gang, men for at ikke helsevesenet skal bryte sammen så må alle smittede holdes hjemme så man får begrenset smitten så mye som mulig. Sånn som med omgangssyken, bare at det ikke er så farlig for de eldre/de med underliggende sykdommer. Anonymkode: 9c94a...ac2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #11 Skrevet 5. desember 2021 Det har vært mye snufsete og syke barn på trinnet til 14-åringer og de testes og testes med både pcr og hurtigtest, men alle har bare kraftige forkjølelser- gang på gang og negative tester, men må være hjemme i masse dager. Kun en positiv test på trinnet i høst og vedkommende følte seg helt frisk, men testet seg fordi moren fikk det. Anonymkode: d9e5f...898
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det blir for dumt å tenke selv, mye bedre å høre på råd fra andre som heller ikke tenker selv. Eller tenker overhode. Alle som var på det famøse julebordet på Frogner tok negativ hurtigtest rett før. Anonymkode: 36101...897 Vi forholder oss til reglene, har ikke mulighet til å kjøre til teststasjonen da vi ikke har bil tilgjengelig hver dag. Dessuten så forholder vi oss til reglene. Har man negativ hjemmetest så kan man gå på skolen når man er i bedre form med restsymptomer. Sånn er det, vi har ikke mulighet til å "strebe" noe mer utover reglene som er fastsatt. Dessuten som en over her kommenterte så har vi samme erfaring her, barna har ikke symptomer eller lite når det er korona mens er det forkjølelse så er det voldsomt med symptomer og de har stått i kø etter at alt "åpnet" opp igjen. Mest meningsløse fyrverkeri og fest man har hatt. Anonymkode: 67197...fb3 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 Jeg har ett barn med korona, men nesten uten symptomer. Hjemmetesten viste at hun var smittet, så det er ikke sånn at de alltid er feil. Anonymkode: c9532...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #14 Skrevet 5. desember 2021 Her er alle klasser rammet bortsett fra tredje klasse. De som er syke blir hjemme og andre tester seg ofte. Vanlig skole. Noe jeg mener er helt innafor. Denne smitten vil ikke forsvinne med det første. Da går jeg heller for mye smitte. Er på tide at Norge tar en tlf til Kina og Japan som bygger felt sykehus på under ei uke. Når Norges helsevesen bikker under pga 500 innlagte i hele landet er det virkelig noe feil. Heia Norge. Anonymkode: 419b1...2c2 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Iløpet av siste uken har 12% av barneskolen (inkludert lærere) fått påvist korona. Vi er i totalt sjokk over at den ikke blir stengt ned, å har holdt våre barn hjemme siste uken. Vi jobber hjemmefra å har all mulighet til å følge opp barna med hjemmeskole. Nå kommer en ny uke, å vi har fått null info fra rektor eller kommune hvordan denne uken blir. Kan vi velge å bare holde hjemme til utbruddet er over? Vil det få noen alvorlige konsikvenser for oss som foreldre? Anonymkode: 06370...bba Å holde hjemme av frykt for smitte er dessverre ugyldig fravær. Teknisk sett kan man miste skoleplassen sin etter to uker (10 skoledager), men kan aldri tenke meg at noen skole benytter dette nå. Det gjelder mest der noen tar seg friheter som lange ferier o.l. på steder med venteliste til skolen. Anonymkode: 13dd4...d8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå