AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Hvor vanlig er det egentlig? Hvordan går man videre når man har et helt liv sammen? En familie. Hvordan klarer man å se på den personen igjen som en dugelig person og pappa etter man har opplevd noe som ikke kan kalles annet enn en voldtekt. Et overgrep i min egen seng der jeg skal føle meg trygg. Personen som være der for meg gjennom tykt og tynt svek meg på groveste og jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å slippe på bitterheten. Hvordan kommer man seg over noe sånt? Anonymkode: 001ed...928 7
Gjest StellaNova Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Tror ikke det er så uvanlig, og jeg har selv opplevd det. Jeg kom meg ikke over det, sviket er for stort, det er ikke respekt igjen når man gjør noe sånt. Om noe skal kunne hjelpe så tror jeg en psykolog eller en tredjepart ville hjelpe. Hva tenker du om det? 😊
Raven.Writingdesk Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 StellaNova skrev (3 minutter siden): Tror ikke det er så uvanlig, og jeg har selv opplevd det. HVA?! Tror ikke det er så uvanlig..?? Med voldtekt i et ekteskap!!? Altså, hva faen?? 8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden): HVA?! Tror ikke det er så uvanlig..?? Med voldtekt i et ekteskap!!? Altså, hva faen?? De fleste voldtekter skjer i relasjoner, både ekteskap og vennskap. At du ikke vet det er skremmende. Anonymkode: 591a3...ce7 22
Gjest StellaNova Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden): HVA?! Tror ikke det er så uvanlig..?? Med voldtekt i et ekteskap!!? Altså, hva faen?? Jeg kjenner flere som har opplevd det men tror ikke mannen kan voldta dem. Men det de beskriver er jo rett og slett overgrep. Vanlig er det jo ikke i sunne forhold .....men som jeg sier så helt uvanlig er det jo ikke. Ofte i forhold som åså er voldelige.
Raven.Writingdesk Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste voldtekter skjer i relasjoner, både ekteskap og vennskap. At du ikke vet det er skremmende. Anonymkode: 591a3...ce7 A At voldtekt «skjer i relasjoner» Er ikke det samme som at det «ikke er uvanlig». Voldtekt i ekteskap er da mer uvanlig enn vanlig. Det som er skremmende er å snakke om det som om det er normalt og dermed normalisere det som om det er noe man bare må finne seg i, og tolerere. Det er hva jeg reagerer på. 11
Raven.Writingdesk Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 StellaNova skrev (2 minutter siden): Jeg kjenner flere som har opplevd det men tror ikke mannen kan voldta dem. Men det de beskriver er jo rett og slett overgrep. Vanlig er det jo ikke i sunne forhold .....men som jeg sier så helt uvanlig er det jo ikke. Ofte i forhold som åså er voldelige. Det er jo helt forferdelig, men at dette «ikke er uvanlig» synes jeg faktisk er litt skremmende at du sier. For meg virker det som en måte å normalisere det på (selv om jeg skjønner at det ikke er intensjonen din) At det skjer: absolutt. At det ikke er uvanlig; jo, det håper jeg jo virkelig det er.. 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Det er jo helt forferdelig, men at dette «ikke er uvanlig» synes jeg faktisk er litt skremmende at du sier. For meg virker det som en måte å normalisere det på (selv om jeg skjønner at det ikke er intensjonen din) At det skjer: absolutt. At det ikke er uvanlig; jo, det håper jeg jo virkelig det er.. Voldtekt i ekteskap var kanskje enda mer utbredt før. Noen kalte det å voldta kona for "å ta sin rett". Dessverre. Anonymkode: 8423c...4b7 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 Uff så vondt TS, jeg synes du skal oppsøke hjelp. Det er mange senter for overgrep/voldtekt man kan ta kontakt med + fastlegen sin. Lykke til ❤️ Jeg ville nok ikke klart å bli i ekteskapet om noe sånt skjer, tillitten hadde vært brutt så grovt for alltid. Anonymkode: 926fe...c3a 5
Gjest StellaNova Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Det er jo helt forferdelig, men at dette «ikke er uvanlig» synes jeg faktisk er litt skremmende at du sier. For meg virker det som en måte å normalisere det på (selv om jeg skjønner at det ikke er intensjonen din) At det skjer: absolutt. At det ikke er uvanlig; jo, det håper jeg jo virkelig det er.. Normaliserer det ikke men "det skjer ikke så sjeldent som man skulle tro" er kanskje bedre ordvalg? Mener ikke at det er vanlig men det er mange som opplever dette.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 Det er dessverre ikke helt uvanlig. Ikke ekteskap, men 5 års langt forhold røk her på grunn av anal voldtekt. Jeg synes du bør anmelde. Eneste mulighet for å gå videre er antagelig at han erkjenner overgrep og tar straffen for det. Ved det vise at han skjønner alvoret. Uten å bruke det mot deg, eller kalle det urimelig. Anonymkode: c3cf9...abf 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 Jeg vet ikke om det jeg opplevde var ett overgrep eller ikke. Da vi var ganske nygifte så kom mannen min hjem halvfull en kveld og tvang seg på meg. Jeg har opplevd overgrep tidligere og frøs helt til. Jeg sa tydelig nei, flere ganger, men jeg klarte ikke å sku han vekk. Han sluttet da han så at jeg gråt. Vi har aldri snakket om det, for jeg klarer det ikke. Vi er fortsatt gift, det er ikke sånn at jeg tenker så ofte på det, men innimellom. Særlig sånn som når jeg leser dette, da føler jeg litt på det at det kanskje var ett overgrep. Stort sett så avskriver jeg det bare som en dårlig beslutning han tok på grunn av alkohol, det skjedde bare den ene gangen. Anonymkode: 3a25c...506 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #14 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvor vanlig er det egentlig? Hvordan går man videre når man har et helt liv sammen? En familie. Hvordan klarer man å se på den personen igjen som en dugelig person og pappa etter man har opplevd noe som ikke kan kalles annet enn en voldtekt. Et overgrep i min egen seng der jeg skal føle meg trygg. Personen som være der for meg gjennom tykt og tynt svek meg på groveste og jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å slippe på bitterheten. Hvordan kommer man seg over noe sånt? Anonymkode: 001ed...928 ❤️ Håper virkelig at du oppsøker noe hjelp for dette. Snakk med noen❤️ Anonymkode: 62ea3...622 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #15 Skrevet 5. desember 2021 Det er fryktelig vondt og ikke noe en kvinne "kommer over". Kvinner blir ofte fordi det har livsomfattende konsekvenser for henne og barna hvis hun bryter opp. Mange kvinner føler at de ikke har noe valg. Det beste er å begynne å planlegge for en fremtid uten mannen og å snakke med en kvinne/psykolog du kan stole på. Tror aldri jeg har snakket med en kvinne om dette temaet, som ikke har hatt kun én partner som hun er lykkelig med, som ikke har diverse historier om seksuell tvang. Kvinner kvier seg for å kalle det "voldtekt", så det heter som oftest "gikk for langt", "ville ikke slutte når jeg hadde vondt og sa stopp" og "han maser til jeg ikke lenger orker å si nei, så jeg prøver jeg å få det overstått raskest mulig, jeg føler meg verdiløs". Du må finne noen du stoler på som du kan snakke med og få klargjort dine tanker og følelser slik at du kan ta beslutninger basert på det som er det beste for deg. Jeg sender deg en klem og ønsker deg alt vel. 🙂 Anonymkode: 6d525...01a 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #16 Skrevet 5. desember 2021 Har sett flere dokumentarer der det er voldtekt i ekteskapet. Så at det skjer - absolutt. Du skal ikke godta det uansett hva dere har sammen. Anonymkode: 964c4...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #17 Skrevet 6. desember 2021 Er nok vanlig ja. Sikkert flere som hadde innrøm det, om du forandrer det fra voldtekt og overgrep til " litt mas" "litt press" " hun sa igruuuunnen nei, men vi gjorde det likevel" Anonymkode: 95a07...5e2 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #18 Skrevet 6. desember 2021 Dette er ikke noe du skal kjempe for å kolle deg over. Overgrep kan prege en livet ut og jeg tror du kommer til å angre om du ikke anmelder og slår opp. Anonymkode: 00710...392 1
Raven.Writingdesk Skrevet 6. desember 2021 #19 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Voldtekt i ekteskap var kanskje enda mer utbredt før. Noen kalte det å voldta kona for "å ta sin rett". Dessverre. Anonymkode: 8423c...4b7 StellaNova skrev (7 timer siden): Normaliserer det ikke men "det skjer ikke så sjeldent som man skulle tro" er kanskje bedre ordvalg? Mener ikke at det er vanlig men det er mange som opplever dette. ja, jeg skjønner nå bedre hva du mener. Huff, det er helt forferdelig, maken er jo den man skal finne støtte og omsorg i, ikke det motsatte. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #20 Skrevet 6. desember 2021 Det skjedde flere ganger her, over lengre tid. Det gikk ikke for meg å komme over det, vi er ikke lenger gift I dag. Håper du kan få snakket med noen ❤ Anonymkode: b4129...e8f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå