GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naar forsvant skurven til babyen din? Og gjorde du noe? Mistet babyen din haar?

Baby her har plutselig faatt skurv 😞 bak oret og i hodebunnen. Mister masse haar

Anonymkode: e8c55...94e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eldste har fortsatt litt nå som hun er 3,5 år. Den yngste hadde det bare de første månedene. Begge ble født med mørkebrunt hår som falt av, og så vokste det ut lysebrunt hår hos den ene og lyse krøller hos den andre.  Håret begynte å falle av gradvis ganske rett etter fødselen, og det var nok meningen og ikke pga. skurven.  Jeg mener at vi begynte å se antydning til det nye håret rundt 3-4 mnd. 

Anonymkode: df03d...de6

• Liker 1
Skrevet

Min eldste er også 3,5 år og har skurv fremdeles. Vi har prøvd alt mulig av remedier og kjærringråd, men lege og helsesykepleier sier at det er normalt. Vi oljer og kammer det vekk når det blir mye, men det kommer bare tilbake. 

Yngstemann har det også, men han er bare 6 mnd, så får se om det gir seg etterhvert. 

Ingen av mine har mistet hår utover slitasje i verste "ligge og vri på hode"-fasen (tynt blondt hår på begge). Men kjenner mange som opplever at de mister nyfødthår og er hårløse til rundt 1 år

Anonymkode: 7017a...8c2

Skrevet

Min har også. Er 4 år. Grer iblant med lusekam så det blir bedre for hver gang vi dusjer nå. 

Alle babyer mister hår. 

Anonymkode: 0895c...aa5

Skrevet

Min ble fodt med morkt haar og det saa nesten ut som en parykk. Veeeldig mye haaar saa er rart naar det faller av naa:(

skurven kom helt plutselig naa nylig- og haaret hr og begynt aa falle av forst naa:-(

Skrevet

Den kan komme tilbake etter å ha fjerna den helt opp i barneskolealder. Fjerna sikkert 10 ganger på eldste, hun har litt enda, snart 5 år gammel

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min ble fodt med morkt haar og det saa nesten ut som en parykk. Veeeldig mye haaar saa er rart naar det faller av naa:(

skurven kom helt plutselig naa nylig- og haaret hr og begynt aa falle av forst naa:-(

Vanlig at håret faller av rundt 3-4 mnd alder ish

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...