AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Mens jeg venter på min etterlengtede sønn koser jeg meg med innkjøp hvor jeg matcher utstyr og noe leker, stellesaker og klær til han, er det flere som holder på sånn?😄 Vill at alt skal henge harmonisk sammen og at jeg blir glad av å se på tingene😊 Anonymkode: 621d7...790 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Noen gjør det, har ei venninne sommventer sitt første barn og som kjøper alt nytt og dermed er opptatt av å matche alt. Jeg bryr meg ikke om at ting matcher, vi både arver og kjøper brukt, så er lite som matcher her 😅 Anonymkode: 613a6...333 4
sicario Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mens jeg venter på min etterlengtede sønn koser jeg meg med innkjøp hvor jeg matcher utstyr og noe leker, stellesaker og klær til han, er det flere som holder på sånn?😄 Vill at alt skal henge harmonisk sammen og at jeg blir glad av å se på tingene😊 Anonymkode: 621d7...790 Er vel verken vanlig eller uvanlig. med mine barn så var alt egentlig som et lappeteppe av ulike stiler, merker og farger da mye var arvet. En del av klærne man bruker rett etter fødsel er for lite etter bare noen dager/få uker. Vi la aldri mye penger i klær da barna var spebarn/småbarn. hadde en del klær vi aldri rakk å tani bruk før det var for smått. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 Svigerinnen min gjør dette. Veldig pent kledde barn og et stilig hus. Jeg gjør det ikke. Går fint med våre barn også. Anonymkode: 663f6...72e 4
Milky Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Gjør samme som deg🤣 det aller meste jeg har kjøpt nå er matchende 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Om du liker det så hvorfor ikke? Tror kanskje ikke det er noe alle gjør, men det er ikke noe som er feil der synes jeg. Kos deg med å finne tingene til gutten din du 😊 Anonymkode: 6df22...5dc 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 Ja, det er kjempeviktig. Dessuten kommer du til å ha et hav av ledig tid etter fødselen, da er det fint å kose seg med å koordinere antrekkene. Anonymkode: 95d80...df2 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er kjempeviktig. Dessuten kommer du til å ha et hav av ledig tid etter fødselen, da er det fint å kose seg med å koordinere antrekkene. Anonymkode: 95d80...df2 Kjøper klær i hvit og jordfarger så alt matcher uansett😊 Det er ikke viktig nei, men en interesse, jeg koser meg med det også ser det jo bra ut i tillegg. Alt er kjøpt på salg, så ikke dyre greier selv om det er nytt. Bruker også fargene terapeutisk i forhold til hva som beroliger små barn. Anonymkode: 621d7...790 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 Jeg gjorde det litt i hvert fall da vi ventet første barn selv om jeg vanligvis bryr meg lite om at ting matcher. Det var stor forskjell på om det var faren eller jeg som hadde kledd på henne, han valgte en tilfeldig overdel og en tilfeldig underdel, jeg var nøye på at det passet bra sammen. Nå tre å senere, med en ettåring og en treåring i hus, vil jeg ikke påstå at noe matcher så godt mer. Men det er en slags merkelig trang i meg. Som når den ene ville ha på strikkelua i dag, løp jeg og fant frem strikkelua til den andre selv om en annen lue lå klar og tilgjengelig. Jeg syns selv det er helt unødvendig, og snart kommer de nok til å protestere høylydt på slikt også, så kaoset blir fullkomment igjen 😅 Anonymkode: 2eee8...b1c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bruker også fargene terapeutisk i forhold til hva som beroliger små barn. Anonymkode: 621d7...790 Små barn trenger jo ikke bare beroligelse, men også stimulans. Dessverre kommer stimulansen gjennom alt annet enn matchende farger i beroligende jordtoner, men derimot primærfarger og sterke kontraster, noe som kan oppleves som ganske glorete. Jeg skjønner godt at du vil at ting skal se pent ut, og det er ingen ting i veien for å velge klær og leker man liker utseendet på, men i noen tilfeller kan det rett og slett være viktig og riktig for barnet at foreldrene bryter med sin egen estetikk. Anonymkode: ecc16...6ef 16
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #11 Skrevet 5. desember 2021 Det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt faktisk.. Om jeg hadde kjøpt alt nytt så hadde det nok automatisk matchet da, siden jeg har visse farger jeg liker bedre enn andre, som også matcher hverandre Men kommer nok til å kjøpe en del brukt også så da får det bli som det blir. Har allerede gledlig tatt imot noen arveklær fra venner selv om de ikke var i mine yndlingsfarger. Må tenke litt på økonomien også 😄 Anonymkode: 45cd4...687 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Små barn trenger jo ikke bare beroligelse, men også stimulans. Dessverre kommer stimulansen gjennom alt annet enn matchende farger i beroligende jordtoner, men derimot primærfarger og sterke kontraster, noe som kan oppleves som ganske glorete. Jeg skjønner godt at du vil at ting skal se pent ut, og det er ingen ting i veien for å velge klær og leker man liker utseendet på, men i noen tilfeller kan det rett og slett være viktig og riktig for barnet at foreldrene bryter med sin egen estetikk. Anonymkode: ecc16...6ef Det vet jeg, derfor er bla babygym og rangle i sterke farger, mens diverse annet hvor barnet ikke skal stimuleres er grønt. Anonymkode: 621d7...790 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det vet jeg, derfor er bla babygym og rangle i sterke farger, mens diverse annet hvor barnet ikke skal stimuleres er grønt. Anonymkode: 621d7...790 Vogn, bilstol, bæresele og stelleveske matcher også, tror ikke baby bryr seg om fargene der. Anonymkode: 621d7...790
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #14 Skrevet 5. desember 2021 Man må da kunne tenke annet enn kun blått til gutt og rosa til jente😴 Anonymkode: 621d7...790 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #15 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det vet jeg, derfor er bla babygym og rangle i sterke farger, mens diverse annet hvor barnet ikke skal stimuleres er grønt. Anonymkode: 621d7...790 Det er slik jeg også ville tenkt. Særlig når det gjelder babygym. Jeg har hørt om flere som har kjøpt instavennlige babygymmer i duse farger, men de er jo helt ubrukelige. Babyene trenger å stimulere synet og det skjer ikke hvis de blir presentert for ulike toner av vanilje, egghvit, beige og pudderrosa. Anonymkode: ecc16...6ef 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #16 Skrevet 5. desember 2021 Klær er en ting.men ikke bli av den typen skal matche lekene med hjemmet. Barn trenger farge og kontraster .det skal stimulere sansene og nysgjerrigheten til å utforske . Anonymkode: f75f6...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #17 Skrevet 5. desember 2021 Haha, nei, det tenker jeg overhodet ikke på Jeg skjønner jo at hvis man generelt har "matching" som hobby og syntes det er gøy så er et jo bare å kjøre på. Men jeg har ikke det som interesse og da er det jo poengløst, det er jo veldig mye annet å bruke kalorier på, som er viktig. Anonymkode: 5f712...76f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #18 Skrevet 5. desember 2021 Klær? Ja! 😅 Utstyr, leker, etc? Nei. Vil gjerne at antrekket matcher selv om vi bare skal være hjemme for oss selv. Er lett å se om det er meg eller pappa’n som har kledd på arvingen i alle fall 😉 Anonymkode: d2c69...623
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #19 Skrevet 5. desember 2021 Jeg matcher. Begynte med det da barnet startet i bhg. Det er egentlig helt idiotisk for ungen ender jo opp med å gå med rare kombinasjoner av farger uansett 😅 Vet ikke hvorfor jeg gjør det, haha! Anonymkode: 63ff9...35d
FantasDick Skrevet 5. desember 2021 #20 Skrevet 5. desember 2021 Jeg liker at det matcher. Er en slags interesse, som en annen nevnte. Men måtte krype til korset og gå for skjærende primærfarger når det gjaldt leker. 😅 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå