Gå til innhold

Noen som har latt være å fortelle om graviditeten til barnet er født?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerte familie, venner og lignende? 

Anonymkode: 0a692...63c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal man isolere seg de siste månedene, da? 😅 Blir jo gjerne ganske synlig etterhvert. 

Anonymkode: becca...237

• Liker 3
Skrevet

Må bare spørre; hvorfor? :klo:

Anonymkode: 2f37b...698

• Liker 3
Skrevet

Da måtte man jo også unngå å treffe folk da. Det er ekstremt sjelden det ikke synes. 

Anonymkode: 9c19d...cf8

Skrevet

Min onkel og tante gjorde dette. Møtte de tilfeldigvis på butikken med en nyfødt baby. Det var en helt grusom følelse og skikkelig pinlig at de ikke hadde fortalt om dette tidligere. 

Anonymkode: 9e5da...b20

• Liker 3
Skrevet

Tenker tilfeller der foreldre, venner og kjente ikke bor på samme sted som den gravide. 

Lurer egentlig på om der finnes noen som har skjult det helt frem til fødsel av eget ønske. Har ingenting med meg selv å gjøre.

Ts

Anonymkode: 0a692...63c

Skrevet

Med tredje barnet fortalte vi ingenting til noen før fire og en halv uke før termin. mini kom 2 uker før termin,

Anonymkode: e3283...2c2

Skrevet

Jeg skulle fortelle det da magen kom. Men så oppdaget de noe på ultralyd i uke 33 som ble et usikkerhetsmoment. Det gikk bra med barnet, men jeg sykemeldte meg og isolerte meg fullstendig fra uke 33. Orket ikke alle kommentarene.  Etter fødsel og to uker på intensiven kunne jeg dele den gode nyheten, først da visste jeg at barnet mitt kom til å klare seg fint.  Noen forteller det ikke fordi de vet ikke om barnet klarer seg, mye rart som oppdages på ultralyd i dag. Og noen barn blir født og må rett til operasjon, kanskje flere enn vi vet. Alle forsto min situasjon, for jeg delte hva som hadde skjedd i ettertid. Så man skal ha respekt for at noen venter til barnet er født. Noen levde kanskje i usikkerhet til barnet ble født, og forteller dere aldri om hvorfor. De kan ha hatt en grunn til å ikke dele, så tenker man skal være litt forsiktig med å mene så mye rundt det der. Det er egentlig en veldig privat ting. 

Anonymkode: 0279f...84e

Skrevet

Ja, det var mange jeg ikke fortalte det til. Men det var ikke med vilje altså, bare ble sånn. Nå fødte jeg i uke 28, og fikk aldri ordentlig mage, så naboene her og folka som jobber på nærbutikken fikk seg en overraskelse da jeg plutselig kom hjem med en baby etter 3 mnd på sykehus :P 

Anonymkode: e3a7d...b2b

Skrevet

Det blir vel vanskeligst å ikke dele på jobb?

Anonymkode: 548c4...11d

Skrevet

Høres sært ut.... 

Anonymkode: 5085b...4b1

Skrevet

sykt spesielt ,men er jo opp til deg selv :)

Anonymkode: 15c9c...eac

Skrevet

Sykt spesielt, ja. Selvsagt opp til hver enkelt, men jeg tipper at uansett hvordan familie og venner reagerer til deg, så syns de også det er veldig sært. Det er ikke som at man valgte å endre yrke eller selge huset for å kjøpe et nytt, det er et barn og et (opp til) 9 mnd lang svangerskap man bgvisst går inn for å holde for seg selv. Det er kun sært. 

Det sagt, å ikke offisielt fortelle det til andre enn familie og venner, men la omverdenen finne det ut selv/skjønne det, er ikke samme greia. 

Anonymkode: 91480...604

• Liker 1
Skrevet

Nja, sier det til dem som jeg vet bryr seg. 

Anonymkode: 4fc6d...260

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...