Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg er en mann på 45, Kona trives ikke i huset vi har kjøpt, sier det er dårlig stemning her pga min datter fra ett tidligere forhold. Min kone sier at jeg må gjøre med situasjonen. Når jeg spør om hva jeg kan gjøre så blir min kone sint. Min  kone krever at jeg skal snakke med en samlivsterapaut uten henne for å finne ut av hvordan hun kan fortsette å bo i huset.

Jeg sier til min kone at i all hovedsak så ligger ansvaret for å løse sine egne problemer hos henne, jeg kan hjelpe til og komme med råd. Men er det ikke slik at voksne mennesker må ta ansvar for problemene sine selv og ikke kreve at andre skal løse de for de?. Jeg er litt delt selv, jeg føler dårlig samvittighet for å si det samtidig så vet jeg ikke hvordan jeg skal løse problemet for min kone, og hun vil heller ikke si det. Er spent på hva andre mener...

Anonymkode: 46393...6c6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Er det huset eller datteren din som er problemet hennes?

• Liker 3
Skrevet
Snedig skrev (57 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt. Er det huset eller datteren din som er problemet hennes?

Ts her: det er begge deler, kona føler at det ikke er plass til henne

Skrevet

Hun må jo kommunisere og komme med forslag til hvordan, hvis i det hele tatt mulig, dette kan løses.

Anonymkode: 97356...391

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hun må jo kommunisere og komme med forslag til hvordan, hvis i det hele tatt mulig, dette kan løses.

Anonymkode: 97356...391

Nei, vettuhva. Dette er hans datter.

Overtydelig at han forsøker å gjøre oppdragelsen av hans egen datter om til konas problem.

Hørt denne før?

Ja, det foreligger jo omtrent hundre tråder i året om bonusmødre som har fått mannens barn i fanget og menn som finner seg nye koner slik at de har noen som kan ta seg av deres barn.

Anonymkode: e4a59...08d

• Liker 1
Skrevet

Er det du som har skrevet her flere ganger om datteren din som du har mindre samvære med pga av den nye konen din?

Isåfall så foreslår jeg at du kaster ut konen din og får 50% med datteren din igjen.

Hvis ikke, bare overse dette innlegget

Anonymkode: 68401...730

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Isåfall så foreslår jeg at du kaster ut konen din og får 50% med datteren din igjen.

Enig.

Uansett hva det er, så er datteren hans ansvar, og han må på banen, både med samvær og oppdragelse. Han kan ikke overlate verken avgjørelsene eller det praktiske arbeidet til kona. Datteren er hans ansvar. Om så kona ryker ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, vettuhva. Dette er hans datter.

Overtydelig at han forsøker å gjøre oppdragelsen av hans egen datter om til konas problem.

Hørt denne før?

Ja, det foreligger jo omtrent hundre tråder i året om bonusmødre som har fått mannens barn i fanget og menn som finner seg nye koner slik at de har noen som kan ta seg av deres barn.

TS her: nei det er ikke slik, min datter er høflig og snill, jeg krever ikke at min kone skal oppdra mine barn. det er min kone som ikke føler at det er plass til henne i huset og at jeg må gjøre noe slik at hun kan føle seg bedre. Min kone vil ikke si hva jeg skal gjøre eller komme med forslag

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det du som har skrevet her flere ganger om datteren din som du har mindre samvære med pga av den nye konen din?

Hvis ikke, bare overse dette innlegget

Anonymkode: 68401...730

TS her: ja, det er meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

TS her: nei det er ikke slik, min datter er høflig og snill, jeg krever ikke at min kone skal oppdra mine barn. det er min kone som ikke føler at det er plass til henne i huset og at jeg må gjøre noe slik at hun kan føle seg bedre. Min kone vil ikke si hva jeg skal gjøre eller komme med forslag

Du innrømmer jo her at det er deg som har latt kona ta styringen på din datter:

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

TS her: ja, det er meg

Det er jo bare en annen måte å overlate ting til ny kvinne på.

Din datter er DITT ANSVAR. Ta det.

Skrevet

Din kone føler at det ikke er plass til henne. Da er det jo deres problem.  Du, som ikke sørget for at hun kan føle seg som et verdig familiemedlem, og hun må finne ut hva som får henne til å føle det slik. Dere burde gått sammen til parterapaut.  

Anonymkode: adb0e...475

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...