AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Får høre fra folk hvert eneste år at de mener at det må være trist for meg å sitte alene i julen. Jeg har bodd alene siden jeg var 19 år, nå er jeg 33. Og trives med det. Jeg skjønner ikke helt spørsmålet, fordi jeg sitter jo alene så og si hver eneste kveld hele året uansett. Hvorfor skulle det være noe verre på juleaften? Det virker som at de som er vant med å bo med flere, ikke tenker over at dette jo ikke blir noe anderledes på juleaften enn ellers i året 🤔 Hvorfor tenker så mange at det er ille? Anonymkode: f420d...7dd 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Bedre å sitte alene enn tolerere familien som ikke respekterer deg eller som du selv misliker, bare fordi du MÅ, bare fordi det er «normalt». De får heller synes synd på seg selv. Anonymkode: 9657c...093 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 For meg handler julen om gamle minner, tradisjon og viktigst av alt; familie. Det er en feiring av det viktigste vi har. Det er det det er for meg. Og de som synes det er trist å være alene i julen tenker nok i samme baner. Anonymkode: e939b...4a7 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 Ikke bare jula, men folk later til å synes alt er nitrist å gjøre alene. Takler ikke å hente posten uten samboer eller venninne på slep liksom. Det går faktisk an å teives i sitt eget selskap. Også på julaften. Noen lader batteriene sine ved å være med andre, noen lader dem ved å være alene. Det som er irriterende er denne totale manglende forståelsen for at folk er forskjellige og liker forskjellige ting. Alt skal kommenteres som at det høres trist ut, eller at det ikke høres gøy ut osv hvis man ikke gjør helt likt som de liker å gjøre det. Men akkurat jula er det faktisk mange som ønsker å feire med familie, eller andre, selv om man vanligvis trives alene. Så av alle sånne tankeløse spørsmål om det ikke er kjedelig å gjøre sånn og sånn, så er det kanskje dette jeg har mest tålmodighet med. Det er få (men vi finnes) som ønsker å feire jul alene. De spør fra et utgangspunkt i å ville deg godt. Men skulle fremdeles ønske at folk roet ned sjokk-reaksjonene når jeg sier at jeg trives som single, liker å reise på ferie alene, synes hjemmekontor er toppen osv. Det er faktisk noe jeg LIKER Wenche, så ro deg ned og senk pulsen. Anonymkode: ad79f...4e9 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Enig. Man blir urettmessig stakkarsliggjort. Slutt med det! 👎 Anonymkode: 7b139...bda 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Det er to forskjellige ting å velge å sitte alene på julaften og trives med det, og å sitte ufrivillig alene og være ensom. Regner med at mange tenker at de fleste er i den siste gruppen. Anonymkode: 4ca5e...f50 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er to forskjellige ting å velge å sitte alene på julaften og trives med det, og å sitte ufrivillig alene og være ensom. Regner med at mange tenker at de fleste er i den siste gruppen. Anonymkode: 4ca5e...f50 Men det vet de jo ikke, og forhåndsdømmer deg. Anonymkode: 9657c...093 2
Ludovica- Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er to forskjellige ting å velge å sitte alene på julaften og trives med det, og å sitte ufrivillig alene og være ensom. Regner med at mange tenker at de fleste er i den siste gruppen. Anonymkode: 4ca5e...f50 Men da er det jo nesten ennå dummere å komme med et sånt utsagn. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det vet de jo ikke, og forhåndsdømmer deg. Anonymkode: 9657c...093 Ja. Skjønner at det er irriterende. Anonymkode: 4ca5e...f50
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 Ludovica- skrev (Akkurat nå): Men da er det jo nesten ennå dummere å komme med et sånt utsagn. Ja enig i det. Men folk generelt tenker seg ikke om. Anonymkode: 4ca5e...f50
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #11 Skrevet 5. desember 2021 Fordi det er veldig mykje blæst rundt jul, blir hauset opp i skyene. Ganske oppskrytt, eg holder kjeft og er grei fordi eg elsker familien min. Eg er og heldig som har folk i livet mitt som er glad i meg, er stusselig å være åleine isolert uansett dag. Med mindre man trivest med det såklart. Anonymkode: f3e22...d97 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 Er aldri alene på julaften, men reiser mye til fjells alene. Folk reagerer med å stakkarsliggjøre meg / ytre meninger om hvor trist det må være å reise slik alene - uten å dele opplevelsen med noen. Jeg er gift og har barn, så jeg hadde ikke trengt å reise alene. Men det gjør jeg - og nyter det. Anonymkode: 479ff...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Får høre fra folk hvert eneste år at de mener at det må være trist for meg å sitte alene i julen. Jeg har bodd alene siden jeg var 19 år, nå er jeg 33. Og trives med det. Jeg skjønner ikke helt spørsmålet, fordi jeg sitter jo alene så og si hver eneste kveld hele året uansett. Hvorfor skulle det være noe verre på juleaften? Det virker som at de som er vant med å bo med flere, ikke tenker over at dette jo ikke blir noe anderledes på juleaften enn ellers i året 🤔 Hvorfor tenker så mange at det er ille? Anonymkode: f420d...7dd Er helt enig med deg. Om det er julaften, nyttårsaften eller en vanlig fredag er et fett. Jeg liker å være alene. Trenger ikke pynte meg eller noenting. Kan lage god mat kun til meg selv. Gjør meg ingenting. Anonymkode: 586fc...fa0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #14 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er helt enig med deg. Om det er julaften, nyttårsaften eller en vanlig fredag er et fett. Jeg liker å være alene. Trenger ikke pynte meg eller noenting. Kan lage god mat kun til meg selv. Gjør meg ingenting. Anonymkode: 586fc...fa0 Det gjør meg ingenting heller, kan gå en mnd uten selskap, men det var ikke morsomt på julaften 2020, å være alene på julaften. det var ensomt-hele jula var ensomt. Anonymkode: 04dd8...6ed
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #15 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Får høre fra folk hvert eneste år at de mener at det må være trist for meg å sitte alene i julen. Jeg har bodd alene siden jeg var 19 år, nå er jeg 33. Og trives med det. Jeg skjønner ikke helt spørsmålet, fordi jeg sitter jo alene så og si hver eneste kveld hele året uansett. Hvorfor skulle det være noe verre på juleaften? Det virker som at de som er vant med å bo med flere, ikke tenker over at dette jo ikke blir noe anderledes på juleaften enn ellers i året 🤔 Hvorfor tenker så mange at det er ille? Anonymkode: f420d...7dd Har ikke selv vært alene i julen,men kan godt forestille meg at det er helt greit å være alene. Det som ikke er så greit er alle de dumme spørsmålene og folk som syntes synd på en. Anonymkode: 1e931...522
kar90 Skrevet 5. desember 2021 #16 Skrevet 5. desember 2021 Er deilig å være alene i jula. Også da jeg hadde samboer var det deilig når hun dro til foreldra sine. Spesielt siden du kan stenge ut all den melankolske og trise julemusikken og lage en litt festligere høytid med musikken du liker og stashing som er bedre enn de jævla julenissene og alt det andre tullet med julen. Helt uforståelig for meg at noen kan sitte å feire vanlig jul år etter år, nesten like uforståelig som at folk ser tre nøtter til askepot uten å føle seg snytt for en skikkelig produksjon.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #17 Skrevet 5. desember 2021 Altså, jeg sitter alene i jula. Blir alltid invitert til noen som mener at jeg ikke skal sitte alene. Syntes det er fryktelig å skulle måtte forsvare at det faktisk er mer ålreit å være alene enn å henge seg på en random kollega sin familie. Når jeg sier at jeg er alene i jula, er det alltid noen som skal ha en forklaring på hvorfor. Det er faktisk ikke noe de har noe med. Min svigerinne mener jeg ødelegger jula for henne ved å ikke være sammen med familien hennes. Jeg gidder ikke ødelegge min jul for å tilfredsstille hennes syke trang til tvangskosing. Hun argumenterer med at de har en avslappet jul, for meg er avslappet jul å sitte alene med en bok. Anonymkode: 2cc81...92f 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #18 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, jeg sitter alene i jula. Blir alltid invitert til noen som mener at jeg ikke skal sitte alene. Syntes det er fryktelig å skulle måtte forsvare at det faktisk er mer ålreit å være alene enn å henge seg på en random kollega sin familie. Når jeg sier at jeg er alene i jula, er det alltid noen som skal ha en forklaring på hvorfor. Det er faktisk ikke noe de har noe med. Min svigerinne mener jeg ødelegger jula for henne ved å ikke være sammen med familien hennes. Jeg gidder ikke ødelegge min jul for å tilfredsstille hennes syke trang til tvangskosing. Hun argumenterer med at de har en avslappet jul, for meg er avslappet jul å sitte alene med en bok. Anonymkode: 2cc81...92f Er helt enig. Folk må respektere at noen trives like godt alene i julen som ellers i året. Anonymkode: f420d...7dd
Chantielle Skrevet 5. desember 2021 #19 Skrevet 5. desember 2021 Ryddet for avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå