Gjest Mummi på jobb Skrevet 11. oktober 2005 #1 Skrevet 11. oktober 2005 Jeg har meldt meg som bøssebærer. Alt arbeid for å bekjempe vold mot kvinner får min støtte Noen andre?
Gjest MrsL Skrevet 11. oktober 2005 #2 Skrevet 11. oktober 2005 Sikkert skikkelig dum nå, men når er det?
Gjest Mummi på jobb Skrevet 11. oktober 2005 #3 Skrevet 11. oktober 2005 Søndag 23. oktober Har ikke hørt så mye om den før i dag jeg heller, men synes det er en veldig god sak. http://www.nrk.no/programmer/tv/tv_aksjonen2005/5112240.html
Gjest MrsL Skrevet 11. oktober 2005 #4 Skrevet 11. oktober 2005 Ja, det er en veldig god sak, men dessverre feil dag for at jeg skal kunne gå med bøsse
Gjest Mummi på jobb Skrevet 11. oktober 2005 #5 Skrevet 11. oktober 2005 Det var jo synd, men man kan ikke få til alt alltid Jeg er glad for at jeg har anledning, det har forhåpentligvis mange andre også! Tips alle du kjenner
Gjest Dum Perignon Skrevet 11. oktober 2005 #7 Skrevet 11. oktober 2005 Kunne ikke falle meg inn å gå med bøsse den dagen.
Gjest Hippopotamus Skrevet 11. oktober 2005 #9 Skrevet 11. oktober 2005 Hvis jeg kunne gå, skulle jeg gjerne gått med bøsse den dagen! Men som sagt...
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2005 #10 Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Aksjonen vil gi kvinner som er utsatt for vold et trygt liv.... Jeg er lei av vinklingen her, og synes det blir for slapt. Når skal vi snu problemstillingen og GJØRE noe med dette en gang for alle? Ingen tør å ta mennene fatt. hvis 1 av fire kvinner er voldsofre, hvem er det som utøver volden? Er det EN mann som står for dette? nei det er mange menn i de tusen hjem. Jeg skulle ønske at noen gjorde noe for å forandre menns holdninger til vold mot kvinner, ta problemet, MENNENE ved rota og finne ut HVORFOR de gjør det, og hva vi kan gjøre for å stoppe dem / dette. Plakatene sier: 1 av fire kvinner er voldsofre. Når skal det stå: 1 av 4 menn (eller for å være sikker på å ikke overdrive, 1 av 10 menn) slår / voldtar???? Men dette tør vi ikke. Da er det bedre å glatte over og si "ikke generaliser, det er bare noen FÅ menn som utøver vold mot kvinner"... Men 1 av 4 - eller 1 av 10 - er det få??? Jeg mener ikke at alle menn er slemme. Jeg kan ikke tro at NOEN av mennene jeg kjenner ville ha skadet andre med vilje. Men hvem er det da som gjør det...? Det er som om vi bare aksepterer at kvinner blir slått, det går ikke an å forandre dette, så vi får bare hjelpe dem som har blitt ofre og gjøre det så godt vi kan for dem... Endret 12. oktober 2005 av soleil~noir
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2005 #11 Skrevet 15. oktober 2005 Klart man er med. Særlig når offentlige etater opptrer som tals- og støtteperson for ekser, og som sammen med han gjør alt de kan for å hindre en i å flytte fra bygda. Rene tvangsbosettingen. Hvor jævlige går det egentlig an å bli? De kan vente seg et skikkelig oppgjør.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2005 #12 Skrevet 15. oktober 2005 Klart man er med. Særlig når offentlige etater opptrer som tals- og støtteperson for ekser, og som sammen med han gjør alt de kan for å hindre en i å flytte fra bygda. Rene tvangsbosettingen. Hvor jævlige går det egentlig an å bli? De kan vente seg et skikkelig oppgjør. ← Og det er ikke snakk om bare ei bygd, men to!
Tusenfryd Skrevet 15. oktober 2005 #13 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg er glad for at jeg kan se dette i et videre perspektiv enn kun mitt eget liv (har levd i et voldelig forhold, men har klart å komme meg videre) og ja, jeg skal selvsag gå med bøsse. Som jeg gjør hver tv-aksjon og andre innsamlingsaksjoner fx den som var for tsunamiofrene.
Arkana Skrevet 15. oktober 2005 #14 Skrevet 15. oktober 2005 Nei, jeg skal ikke gå med bøsse (prioriterer andre ting den dagen), men jeg skal støtte.
Veslejenta Skrevet 15. oktober 2005 #16 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg skulle gjerne gått med bøsse, men den søndagen skal jeg være fadder i en barnedåp.
lillesky Skrevet 15. oktober 2005 #17 Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Tråden er ryddet. - lillesky (moderator) Endret 15. oktober 2005 av lillesky
lillesky Skrevet 15. oktober 2005 #18 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg kommer nok til å gi (via telefon, siden det aldri kommer noen hit). Men den gang det er kampen mot brystkreft som tv-aksjon, da skal jeg gå!
Gjest Ingrid78 Skrevet 16. oktober 2005 #19 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg skal desverre jobbe den dagen, men jeg håper inderlig jeg får en sjanse til å gi litt. For denne saken her brenner jeg virkelig for. Det er helt sykt hvordan man kan mishandle og slå en person man skal være glad i.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #20 Skrevet 16. oktober 2005 Til de som vil hjelpe utover søndagens kampanje, gå inn på linken og meld dere inn i Amnesty, støtt med et lite beløp hver mnd. https://no.amnesty.org/index2.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå