Gå til innhold

Ringte inn syk men sjefen spurte om jeg kunne komme allikevel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Jeg ringte inn syk på jobb lørdagsmorgen og gav beskjed om at jeg ikke kunne komme på kveldsvakt den kvelden. Etter ca 2 timer så ringer sjefen min opp igjen og spør om jeg klarer å komme allikevel. Det er julebord på jobben i kveld og de har nesten ikke folk som kan jobbe. Jobber på et sykehjem. Kjente jeg ble veldig paff og irritert. 

Er dette virkelig greit?
Sjefen velger heller å reise på julebord, og risikere at en syk kollega (meg) smitter pasientene. Jeg sa selvfølgelig nei, men kommer til å ta det opp på medarbeidersamtale.

Anonymkode: 4e2bc...b8a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julebord i dag? På en søndag? 

Men nei, det er ikke greit. Du skal selvfølgelig ikke på jobb når du er syk. Spesielt ikke i et omsorgsyrke.

Anonymkode: b2766...db3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Julebord i dag? På en søndag? 

Men nei, det er ikke greit. Du skal selvfølgelig ikke på jobb når du er syk. Spesielt ikke i et omsorgsyrke.

Anonymkode: b2766...db3

Ser at jeg har skrevet feil. Mente at det var julebord i går, lødagskveld og at jeg ringte inn i går tidlig. Nei da er vi enige. Godt jeg ikke er alene om å føle det sånn.

Anonymkode: 4e2bc...b8a

• Liker 4
Skrevet

Ikke det verste jeg har hørt. Ei venninne som jobber i bolig ble bedt om å komme på jobb med korona 🙄

Anonymkode: 81cfb...2bb

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke det verste jeg har hørt. Ei venninne som jobber i bolig ble bedt om å komme på jobb med korona 🙄

Anonymkode: 81cfb...2bb

:hakeslepp:

Anonymkode: 025ba...abc

• Liker 5
Skrevet

Ikke uvanlig på sykehjem dessverre.

Anonymkode: 5753c...0a8

Skrevet

Når det er nærmere 10% sykefravær i omsorgsyrkene så gir det seg litt selv at ansatte melder seg syke altfor enkelt. Det er jo en helt sinnsyk andel sykefravær. Ta deg sammen og gå på jobb tenker jeg. 

Anonymkode: ae408...5c2

• Liker 2
Skrevet

Ikke uvanlig at ansatte må bruke smittevernsutstyr og komme på jobb syk. Det er ikke nok personell. Graverende er det uansett. 

Anonymkode: 117ce...d25

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når det er nærmere 10% sykefravær i omsorgsyrkene så gir det seg litt selv at ansatte melder seg syke altfor enkelt. Det er jo en helt sinnsyk andel sykefravær. Ta deg sammen og gå på jobb tenker jeg. 

Jeg tenker at du ikke aner hvordan det er å jobbe i et omsorgsyrke. Meld deg som assistent og hjelp til - tenker jeg. 

Anonymkode: 117ce...d25

• Liker 16
Skrevet

Da jeg var sykemeldt ringte sjefen og lurte på om jeg kunne avbryte sykemeldinga og komme på jobb

Anonymkode: 310ee...07e

Skrevet

Tenker egentlig at det er innafor i krisetilfeller.

Anonymkode: bb25a...458

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

At folk skal på julebord er ikke krisetilfelle.

Anonymkode: 945dc...9d5

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Da jeg var sykemeldt ringte sjefen og lurte på om jeg kunne avbryte sykemeldinga og komme på jobb

Anonymkode: 310ee...07e

Jepp, samme hos oss 

Anonymkode: 3ae21...663

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er ikke et krisetilfelle at sjefen skal på julebord. 

Anonymkode: d9652...8f3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12/5/2021 den 21.52):

Troll

Anonymkode: 2edcf...435

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...