Gå til innhold

Vanskelig og gjøre alle til lags - jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal ikke være enkelt og feire jul flere familier sammen, med to ungdommer på autismespekteret, det er sikkert og visst.

En har ikke en eneste venn, og klarer ikke en gang og komme seg på skolen eller ut døren, og en har mange venner, og får 8-10 vennegaver.

At det er forskjell i antall gaver er ikke problemet her, men at det blir så tydelig at en er uten venner og en har mange. Og mammahjertet mitt blør for mitt barn, som vil bli påminnet at det ikke har venner.

Og at dem er på spekteret er ett poeng her, for hvis ikke kunne det andre barnet åpnet vennegavene før jul, men for dette barnet hadde det blitt helt krise, før julegaver skal åpnes på julaften, det er en regel, og regler må holdes.

Med alle utfordringer vi har, og har hatt, så har jeg full forståelse for dette, så slik må det bare bli, men jeg sitter med en stor klump i magen av og tenke på dette. Livet er så tøft for barnet mitt for tiden. Jeg håper jeg overtenker, det kan godt være, men er redd jeg ikke gjør det.

Måtte bare få ut følelsen, selv om kg kanskje ikke er det beste stedet for såre følelser. Jeg mener ikke at noen gjør noe feil her, det er bare vondt.

Anonymkode: bcfe8...8b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde regel om at venninnegaver ikke åpnes ved den felles gaveåpningen da vi var fjortiser. De fikk vi åpne tidligere på dagen uten «tilskuere» som vi ville. Ikke fordi det var stor forskjelle, mer fordi det var tullegaver (mest) og det blir for mange gaver å åpne senere). Kunne det vært en løsning? 

Anonymkode: 8a157...8e1

• Liker 3
Skrevet

Barna åpner heller ikke vennegaver på julaften ved vanlig feiring. Yngste får masse gaver og har et lite tre på rommet sitt og åpner alene på morgenen på julaften. Sønnen og kompisene gir ikke gaver til hverandre. (Gidder ikke dra og kjøpe)

Anonymkode: dfbf5...1bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi hadde regel om at venninnegaver ikke åpnes ved den felles gaveåpningen da vi var fjortiser. De fikk vi åpne tidligere på dagen uten «tilskuere» som vi ville. Ikke fordi det var stor forskjelle, mer fordi det var tullegaver (mest) og det blir for mange gaver å åpne senere). Kunne det vært en løsning? 

Anonymkode: 8a157...8e1

Det var smart 👍

Anonymkode: 4ff0f...a65

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Endre regelen. Vennegaver kan åpnes privat på rommet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...