AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Bruker dere vogn på helsestasjonen eller hva frakter dere babyen i? Og hvor skifter dere på babyen? 😊 Og hva gjøres på barseltreff? Anonymkode: fa079...87c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Vogn om jeg går, bilstol om jeg kjører. Det er stellebord/rom, det er i stor grad der barna sjekkes også. Barseltreffene vi hadde var at vi satt på gulvet med babyene på matte foran og gikk igjennom div hver gang. Anonymkode: d6f21...f7f 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vogn om jeg går, bilstol om jeg kjører. Det er stellebord/rom, det er i stor grad der barna sjekkes også. Barseltreffene vi hadde var at vi satt på gulvet med babyene på matte foran og gikk igjennom div hver gang. Anonymkode: d6f21...f7f Takk. Kan børe opp i bilstol, men syns det er litt stress da bilstolen og baby er litt tungt å bære på. De gangene jeg var hos jordmor før graviditeten såg jeg aldri noen med vogn der. Skal bare på barseltreff , så vet ikke hvor jeg eventuelt tar bleieskift hen da… mulig det ikke varer så lenge da 😊 Jeg gruer meg litt. Anonymkode: fa079...87c 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 Jeg måtte kjøre, og hadde da bilstol med inn. Var mange stellebord ved siden av der de tok vekt og lengde. Kledde av, målte, kledde på. De hadde også bleier der hvis man ikke hadde med. Vi satt i stoler på varseltreffet i en sirkel. Der fikk vi litt informasjon, kunne stille spørsmål og utveksle kontaktinformasjon for de som ville det. Anonymkode: 0c152...464 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Her må man parkere vognen rett utenfor helsestasjonen, men det er jo innendørs så det går bra. Tar bare baby og stelleveske inn da. Men jeg kjørte stort sett bilen dit, og dermed bilstolen opp, og den fikk stå på venterommet mens jeg tok baby og stelleveske med inn på kontoret til HS. Etterhvert som bilstolen ble tung med en voksende baby i, droppet jeg den og pakket baby i sjal eller sele. De hadde toalett med stelleplass i venterommet, noe annet ville vært spesielt på en helsestasjon. Anonymkode: 3aa9b...beb 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Da baby var opp til 5 mnd ca tok vi bilstolen bare, men etter det bare bærte jeg ham på hofta. Mye lettere. Anonymkode: 52232...62a 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 Brukte som regel vogn, men lærte på vaksinedager at bæresjal eller sele var bedre for jeg kom til å måtte bære herr indignert hjem uansett, og det er lettere uten vogn. Var et eget sted for parkering av vogner på vår helsestasjon. Var masse stelleplasser inne på helsestasjonen hvor man kunne kle av og på, skifte bleier etc. Har flyttet i etterkant samt vært innom på helsestasjonen det foreldrene mine bor, og samtlige har hatt gode stelleplasser nært tilknyttet der barna veies og måles. Når de er skikkelig små anbefaler jeg å ha med et teppe å pakke rundt mens man venter på veiing, så slipper barnet å bli kaldt. Jeg glemte det en gang, ofret genseren min for å ha noe å pakke ham inn i og fikk, som takk for innsatsen, tiss på genseren. Ikke optimalt 😂😂 Om det er første treffet med barselgruppa så satt vi bare i ring, presenterte oss og barna, skravlet litt og utvekslet kontaktinformasjon. Anonymkode: db19c...585 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 På min helsestasjon er det et veldig stort vente-område der er det også "vogn-parkering" (inne). Dette er i Oslo da, lite parkering (ingen egen parkering utenfor bare gateparkering et lite stykke unna) og ikke noe plass man kan sette fra seg vogn ute, så de fleste kommer nok med vogn inn dit Er også lange benker i stellehøyde i venteområdet med stellematter + at doene er handicapdoer (store) så mulig man kan stelle der også. Vet ikke om de har andre rom for det i tillegg. (Har ikke født ennå men lagt merke til dette på svangerskapskontrollene - men er sikkert forskjellig fra helsetasjon til helsestasjon!) Anonymkode: f471e...cfd
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 Takker for svar. På helsestasjonen jeg hører til har jeg ikke lagt merke til stelleplasser i det hele tatt. Og ikke sett noen ha med hverken bilsete eller vogn inn. Og så er det liksom bare en gang, mange dører og et venterom. Hvis alle skulle hatt med vogn ville det muligens blitt trangt . Finner det vel ut om en uke når jeg skal dit. Anonymkode: fa079...87c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takker for svar. På helsestasjonen jeg hører til har jeg ikke lagt merke til stelleplasser i det hele tatt. Og ikke sett noen ha med hverken bilsete eller vogn inn. Og så er det liksom bare en gang, mange dører og et venterom. Hvis alle skulle hatt med vogn ville det muligens blitt trangt . Finner det vel ut om en uke når jeg skal dit. Anonymkode: fa079...87c Hvis det er parkering rett utenfor og slik du beskriver inne ville jeg nok bært baby inn første gangen da, og så spurt helsesøster på timen om det er noe sted å sette vogn/bilstol til neste gang Stellerom har de sikkert, om det er på toalettet eller eget rom, så det ville jeg også spurt om når jeg kom dit første gang (antar de har en resepsjon man kan spørre i feks) så vet du det når det blir nødvendig. Anonymkode: f471e...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #11 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det er parkering rett utenfor og slik du beskriver inne ville jeg nok bært baby inn første gangen da, og så spurt helsesøster på timen om det er noe sted å sette vogn/bilstol til neste gang Stellerom har de sikkert, om det er på toalettet eller eget rom, så det ville jeg også spurt om når jeg kom dit første gang (antar de har en resepsjon man kan spørre i feks) så vet du det når det blir nødvendig. Anonymkode: f471e...cfd Ingen resepsjon heller så vidt jeg har sett! Har vært litt ombygging der da… Tusen takk for råd 🥰 Anonymkode: fa079...87c
Pysa Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 Har ikke små barn, så det gjelder ikke meg, men husker at sønnen min på ca 4-5 ble så skuffet over at det ikke var noen tog på helsestasjonen. 😄 4
FantasDick Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 Brukte bætetøy, men hadde med vogna også noen ganger hvis vi skulle gå langt før/etter helsestasjonen. Vår helsestasjon har stelleplass inne på eget måle/veierom. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #14 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bruker dere vogn på helsestasjonen eller hva frakter dere babyen i? Og hvor skifter dere på babyen? 😊 Og hva gjøres på barseltreff? Anonymkode: fa079...87c Vogn eller bilstol På stellerom/ stelleplass på helsestasjonen Møter andre mødre med barn som er ca like gamle. Varierer veldig hva man gjør og om det er i regi av helsestasjonen eller ikke. Anonymkode: db590...fc0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takker for svar. På helsestasjonen jeg hører til har jeg ikke lagt merke til stelleplasser i det hele tatt. Og ikke sett noen ha med hverken bilsete eller vogn inn. Og så er det liksom bare en gang, mange dører og et venterom. Hvis alle skulle hatt med vogn ville det muligens blitt trangt . Finner det vel ut om en uke når jeg skal dit. Anonymkode: fa079...87c Det er garantert stelleplasser der, selv om du ikke har lagt merke til dem. Helsestasjonens egne oppgaver går nemlig ikke opp uten 🙂 Anonymkode: db19c...585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå