Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er økonomien til dere som ligger rett over grensa til å få bostøtte? Leste nettopp at Vedum vil øke bostøtta igjen, de fikk i tillegg strømstøtte forrige måned.

Anonymkode: 8c620...4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan er økonomien til dere som ligger rett over grensa til å få bostøtte? Leste nettopp at Vedum vil øke bostøtta igjen, de fikk i tillegg strømstøtte forrige måned.

Les nå hele artikkelen du henviser til. De som har motsatt bostøtte vil få mer, det samme gjelder også vanlige familier. Det er snakk om at personer med under 600.000 også skal få støtte. 

Så vent heller til saken kommer opp for Stortinget før du får hetta.

Anonymkode: 53690...c9d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jævlig urettferdig! Tror jeg er sånn 30kr over grensa for å få bostøtte.. men jada, regjeringen er såå fornøyd m at de har økt bostøtten og da er problemet liksom løst for alle.

Anonymkode: e96cd...f84

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jævlig urettferdig! Tror jeg er sånn 30kr over grensa for å få bostøtte.. men jada, regjeringen er såå fornøyd m at de har økt bostøtten og da er problemet liksom løst for alle.

Det er ingen som tror det og derfor er bostøtte er bare ett av virkemidlene. Det kan du lese mer om  i den artikkelen det henvises til i HI. Bostøtte har imidlertid den fordelen at den inngår i et allerede etablert system og dermed kan rulles ut svært raskt. Prøv minst ti lange dype pust gjennom nesen :pinar:

• Liker 3
Skrevet

Hele greia med "bostøtte" er utrolig urettferdig slik det er nå. Hvis man havner innenfor får man ekstra penger her og der, men kravene er så vanvittig høye slik de er nå at "ingen" kvalifiserer. Man må selvfølgelig sette grensen en plass, men jeg har langt mindre enn "forsvarlig livsopphold" med minstesats ufør. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan det er mulig å komme under de grensene de har nå?

For så vidt bra at den økes, om det faktisk treffer folk som har dårligere økonomi enn meg, for da har de det virkelig trangt, men det hadde vært fint om de kunne få endret systemet litt.

Anonymkode: c0f6b...ba1

• Liker 5
Skrevet

Det vi trenger er ikke almisser men en stabil og lav strømpris, det var hele hensikten med vannmagasiner.

Såklart skal lavinntektshusholdninger slippe å fryse men også middelklassen har ikke råd til strømregninger vi vil få i desember og januar. 25.000 kwh er ganske gjennomsnitlig forbruk for en enebolig, og 2 kr inkl avgifter og moms vil bety 50.000 kroner. Bare for strøm! Det er en diger skjult skatteøkning og jeg håper folk våkner.

De som har advart for flere år siden hadde rett og nå må vi få strømmen tilbake, la kontinentet løse sin strømkrise uten å dra oss med ned i dragsuget.

Anonymkode: 1cc10...35c

• Liker 5
Skrevet

Hva er grensa for å få bostøtte egentlig?

Anonymkode: 6b3be...016

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 5000 å rutte med pr mnd etter husleien. 800 av disse går til strøm og 299 til mobiltlf, så da har jeg 3900 kr igjen, det er stramt men jeg handler bare first price og overlever. Men får ikke spart en krone og har ikke råd til ting som tannlege eller dyre julegaver 

Anonymkode: e0c92...8b0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stemte du på riktig parti under stortingsvalget, altså på SV?

Anonymkode: 67166...e87

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har 5000 å rutte med pr mnd etter husleien. 800 av disse går til strøm og 299 til mobiltlf, så da har jeg 3900 kr igjen, det er stramt men jeg handler bare first price og overlever. Men får ikke spart en krone og har ikke råd til ting som tannlege eller dyre julegaver 

Enn billige julegaver, har du råd til det? :(

Anonymkode: e02b8...4b0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eller Rødt. Stemte man på andre partier enn disse så er det litt rart å klage.

Anonymkode: 06579...3e0

• Liker 2
Skrevet

Mobilregningen kan du i alle fall enkelt halvere.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mobilregningen kan du i alle fall enkelt halvere.

Så lenge du ikke MÅ se videoer mens du er ute og farter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg som har mye bedre råd enn deg kjøper da heller ikke dyre julegaver. Poenget med jula er da ikke dyre gaver. Billigere mobilabonnement enn deg har jeg forøvrig også.

Anonymkode: 1f18e...ce2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det å ha 3900 kr igjen er ren luksus.

Anonymkode: c1d87...c33

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du 3900 igjen etter at alle regninger er betalt, har du det ikke tøft. Da er det mer et spørsmål om prioriteringer, hvis du mener at du ikke kan avsette ca 150 av de hver måned til tannlege en gang i året.

Man trenger ikke gi dyre julegaver. Jobber i en bruktbutikk. Vi har utrolig mye fint, til 1/3 av prisen ny. Mange som handler der. Og de er ikke fattige, men bevisst på økonomi, miljø og det å kjøpe noe kanskje ikke alle andre har/gir.

Anonymkode: bbda1...506

Skrevet

Jeg stemte på rødt

Skrevet
Leo skrev (8 timer siden):

Det er ingen som tror det og derfor er bostøtte er bare ett av virkemidlene. Det kan du lese mer om  i den artikkelen det henvises til i HI. Bostøtte har imidlertid den fordelen at den inngår i et allerede etablert system og dermed kan rulles ut svært raskt. Prøv minst ti lange dype pust gjennom nesen :pinar:

Ok, prøver å puste her 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det å ha 3900 kr igjen er ren luksus.

Anonymkode: c1d87...c33

Det er det absolutt ikke. For en tøysete påstand. Mesteparten av det går jo til mat, og så har man bittelitt igjen til å bruke på ALT annet; ferie, tannlege, klær, transport, medisiner, osv osv.

• Liker 2
Skrevet

Hva med forsikring? 

Anonymkode: edcfc...1b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...