AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Morsomt å sammenligne Jeg har en som er ganske gjennomsnittlig tror jeg. Han kan krabbe, sette seg på knærne når han vil prøve å reise seg opp. Men kommer seg ikke opp på beina ennå. Han kan si mamma og pappa, og forstår at noen skal gå hvis vi sier «hade». Da ser han mot døra. Han kan vinke når noen sier hei og hade. Han kan også si «nam» når han spiser. Kan leke borte-titt-titt. Kan spille på slurva og brumme. Han kan ikke klappe ennå. Og klarer ikke å krabbe opp på høy dørterksel (inn på badet feks). Kommer ikke på mer. Hva kan deres? 😃 Anonymkode: e02db...3db 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Morsomt å sammenligne Jeg har en som er ganske gjennomsnittlig tror jeg. Han kan krabbe, sette seg på knærne når han vil prøve å reise seg opp. Men kommer seg ikke opp på beina ennå. Han kan si mamma og pappa, og forstår at noen skal gå hvis vi sier «hade». Da ser han mot døra. Han kan vinke når noen sier hei og hade. Han kan også si «nam» når han spiser. Kan leke borte-titt-titt. Kan spille på slurva og brumme. Han kan ikke klappe ennå. Og klarer ikke å krabbe opp på høy dørterksel (inn på badet feks). Kommer ikke på mer. Hva kan deres? 😃 Anonymkode: e02db...3db Min går rundt. Gjort det i to uker. 10 mnd på fredag Anonymkode: 88aaa...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Min kan spise selv, men thats it. Anonymkode: b0eed...87a 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min går rundt. Gjort det i to uker. 10 mnd på fredag Anonymkode: 88aaa...2b2 Så gøy! 😃 Anonymkode: e02db...3db
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min kan spise selv, men thats it. Anonymkode: b0eed...87a Så morsomt! Min spiser brød selv, men klarer ikke å bruke skje 😄 Anonymkode: e02db...3db
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Enkel algebra Anonymkode: f93fa...0b9 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så gøy! 😃 Anonymkode: e02db...3db Ja, veldig overrasket! Dette er en jente da. Min to gutter var 12 og 13 mnd da de begynte å gå😄 Anonymkode: 88aaa...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, veldig overrasket! Dette er en jente da. Min to gutter var 12 og 13 mnd da de begynte å gå😄 Anonymkode: 88aaa...2b2 Uansett tidlig ute tror jeg! Jeg har også ei jente, og hun gikk ikke før hun var 1år😃 Anonymkode: e02db...3db
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så morsomt! Min spiser brød selv, men klarer ikke å bruke skje 😄 Anonymkode: e02db...3db Ikke min heller, han prøver da 😊 men det er veldig gøy at han faktisk får i seg mest om han får prøve selv. Har aldri vært tilhenger av blw, for synes det er skummelt, men he made me do it, så han spiser pastaskruer, kjøttdeig, pannekaker etc.. Fantastisk 😊 han kan ikke reise seg eller åle enda, så han har nok fokusert på helt andre ting enn å komme seg rundt 😊 Anonymkode: b0eed...87a 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke min heller, han prøver da 😊 men det er veldig gøy at han faktisk får i seg mest om han får prøve selv. Har aldri vært tilhenger av blw, for synes det er skummelt, men he made me do it, så han spiser pastaskruer, kjøttdeig, pannekaker etc.. Fantastisk 😊 han kan ikke reise seg eller åle enda, så han har nok fokusert på helt andre ting enn å komme seg rundt 😊 Anonymkode: b0eed...87a Det er ofte sånn, at de får sine ekspert-omeråder 😍 Min har nettopp begynt å krabbe altså, så han er ikke så tidlig på’n på det han heller! Anonymkode: e02db...3db
tussi84 Skrevet 5. desember 2021 #11 Skrevet 5. desember 2021 (endret) Er 5 mnd siden han var 5 mnd, men da han var 9 mnd kunne han: - krabbe - rulle begge veier - sette seg selv opp for å sitte - stå å holde seg fast i noe - spiste små brødbiter med smørepålegg selv. - Gikk rundt bordet med å holde seg fast. Klappe, vinke kom litt senere. Han har ikke et eneste ord enda men bare ordlyd som ma ma ma ma ma, da da da da, ba ba ba ba, ei ei ei. Han gikk da han var 11,5 mnd. Endret 5. desember 2021 av tussi84 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ofte sånn, at de får sine ekspert-omeråder 😍 Min har nettopp begynt å krabbe altså, så han er ikke så tidlig på’n på det han heller! Anonymkode: e02db...3db Normalspekteret er bredt, men veldig gøy når de når en milepæl 😍 det er jo gjerne ikke lenge de krabber før de prøver å reise seg heller, så spennende tid dere har i vente💕 Anonymkode: b0eed...87a
Marisana Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 Ble 10 måneder i går. Hun krabber rasende fort, reiser seg opp langs bord, benker, stoler og diverse, går så lenge hun kan holde seg i noe og hun klatrer (til min fortvilsele, hennes far fant henne igjen på spisebordet en dag jeg var på jobb 🙈😅). Spiser selv med hendene, sier mamma og klapper i hendene Bittelitt tidligere ute enn storesøstera si, tydelig at hun holde følge med henne 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #14 Skrevet 5. desember 2021 Min jente ble nettopp 9mnd, siste måneden har det skjedd mye. Hun kan nå krabbe og sitte, og reise seg opp ved hjelp av møbler. Hun kan også stabbe seg litt langs peisgrinden. Anonymkode: 92560...541 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 8,5 måned da, men.. Han kan krabbe overalt - også i trapper, reiser seg opp på beina og går langs bordet eller hvis han holder i oss. Sier mamma og pappa, nam og «Bo» til den ene hunden. Vinket et par ganger. Hermer mye etter våre håndbevegelser generelt❤️ Anonymkode: 642d7...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #16 Skrevet 6. desember 2021 Snart 8 mnd og kan rulle fra rygg til mage... Håper han kryper snart eller hvertfall åler seg frem, men han bare dytter seg bakover... Anonymkode: b5a2d...bed 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #17 Skrevet 6. desember 2021 12 mnd nå, men ved 9 mnd kunne han gå og reise med støtte, spise mat, selv (ikke med skje) si "mamma", "pappa" og enkelte lyder som "mmm", vinke, peke, skjønte at ting ikke forsvant for godt hvis de falt under sofaen f.eks. Anonymkode: 1a05e...a07 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #18 Skrevet 6. desember 2021 Herregud, så avanserte barn dere har😂 Mine tvillinger på snart 10 måneder kan åle seg/krabbe, sette seg opp og den ene reiser seg. Masse babling, men null vinking, klapping og peking (som ikke er forventet før MYE senere). Absolutt ingen ord. Anonymkode: f0ded...629 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #19 Skrevet 6. desember 2021 Straks 9 mnd: Sette seg opp, krabber, reiser seg, stabber seg bortover når han står om han holder seg i noe, vinker, klapper, sier nam, blar i bøker jeg holder om jeg løfter opp siden litt, spiser småbiter av mat selv (spiser også bøker, smuler, eller andre ting vi glemmer på golvet 🙄😅). Babyer utvikler seg veldig forskjellig på disse små månedene. Bare å beundre deres individuelle ferd uavhengig av om når de får til de ulike tingene Anonymkode: 9692e...baf 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #20 Skrevet 7. desember 2021 Krabber, reiser seg opp og går rundt bordkanten o.l, spiser brødskivebiter selv, drikker fra guttekropp, klapper, vinker og sier «mamma, pappa og hade» Anonymkode: ed175...ccb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå