WonderWomaan Skrevet 5. desember 2021 #21 Skrevet 5. desember 2021 Lalalalam skrev (1 time siden): Er du selv UVAKSINERT eller kjenner du noen som er det? Kan du svare på disse spørsmålene. Er nysgjerrig på hvem som velger å ikke vaksinere seg. 1. Kjønn 2. Aldersgruppe 3. Psykisk syk/alvorlig psykisk syk? 4. Etnisitet Annet? Kjenner flere som ikke er vaksinert, ingen av de har psykiske problemer, ikke som jeg vet ivertfall, men de jobber/skole bortsett fra de over 65 som er pensjonert. Noen har fysiske sykdommer. Noen av dem har hatt korona og er friske nå, noen har hatt familie som har hatt korona men ikke blitt smittet selv. Ulik etnisitet på alle, noen er fra europeiske land, noen norsk, noen fra midt østen. Alderen er fra 18-75. Begge kjønn. 13
Pingvinboogie Skrevet 5. desember 2021 #22 Skrevet 5. desember 2021 Kvinne, 30-årene, ingen psykiske sykdommer, halvt norsk, hvit. Kan ikke ta vaksinen på grunn av anafylaksi. 6
Betasuppe Skrevet 5. desember 2021 #23 Skrevet 5. desember 2021 3 hours ago, Lalalalam said: Er du selv UVAKSINERT eller kjenner du noen som er det? Kan du svare på disse spørsmålene. Er nysgjerrig på hvem som velger å ikke vaksinere seg. 1. Kjønn 2. Aldersgruppe 3. Psykisk syk/alvorlig psykisk syk? 4. Etnisitet Annet? 1, mann 2. voksen 3. nei 4. norsk 12
Justlooking Skrevet 5. desember 2021 #24 Skrevet 5. desember 2021 Kvinne, voksen, etnisk norsk, høyskoleutdannet og i full jobb. Kjenner til ca 10 som ikke vil vaksinere seg i alderen 18 - 70. Alle oppegående og smarte folk, alle etnisk norske. Ingen av oss ønsker vaksinen pga mulige bivirkninger. 17
Eris Skrevet 5. desember 2021 #25 Skrevet 5. desember 2021 (endret) Vet mest om hvordan det er på min arbeidsplass. Jobber i helsevesenet. 1. Kjønn kvinner 2. Aldersgruppe 25-60 3. Psykisk syk/alvorlig psykisk syk? Nei ingen de 4. Etnisitet: etnisk norske. Endret 6. desember 2021 av Eris Oppdatert 11
Tough cookie Skrevet 5. desember 2021 #26 Skrevet 5. desember 2021 Jeg kjenner ei som ikke ønsker å vaksinere seg pga frykt for bivirkninger. 1)Kvinne 2)69 år 3)Bioingeniør 4)Ingen psykiske sykdommer 5)Etnisk norsk 7
Prøver18 Skrevet 5. desember 2021 #27 Skrevet 5. desember 2021 Lalalalam skrev (4 timer siden): Er du selv UVAKSINERT eller kjenner du noen som er det? Kan du svare på disse spørsmålene. Er nysgjerrig på hvem som velger å ikke vaksinere seg. 1. Kjønn - kvinne 2. Aldersgruppe - 27 3. Psykisk syk/alvorlig psykisk syk? - ptsd, depresjon. 4. Etnisitet - norsk Annet? - er ikke vaksinemotstander, og tatt alt annet av vaksiner, og mange av dem før. Er bare redd for bivirkinger av nyvaksine. har allerede kronisk sykdom som rammer meg veldig hardt hver dag, og jeg har ikke rom for å bli verre. det ville ødelagt livskvaliteten min helt, og da ønsker jeg heller å dø av covid. jeg har også hjerteproblemer i familien, samt at jeg har lavt stoffskifte, og det er rapporter om at vi som har LS reagerer på vaksina, ved at verdiene på stoffskifte går kraftig ut fra normalen. __________________________________________________________________________________ kjenner også en annen som for øyeblikket har covid. Vi ses masse og verken jeg eller samboeren hennes er smittet nå. hun har taklet covid bra. kun som en sterk forkjølelse. hun jobber i skole, og er av samme grunn som meg skeptisk. 6
0991 Skrevet 5. desember 2021 #28 Skrevet 5. desember 2021 Lalalalam skrev (4 timer siden): Er du selv UVAKSINERT eller kjenner du noen som er det? Kan du svare på disse spørsmålene. Er nysgjerrig på hvem som velger å ikke vaksinere seg. 1. Kjønn 2. Aldersgruppe 3. Psykisk syk/alvorlig psykisk syk? 4. Etnisitet Annet? 1. Kjønn: Mann 2. Aldersgruppe: 31 år 3. Psykisk syk/alvorlig psykisk syk: Nei 4. Etnisitet: Norsk 5. Annet: Jobber som ingeniør. Har én mastergrad i ingeniørfag og én mastergrad i naturvitenskap. Snakker fire språk flytende. Generelt beskrevet av andre – gjennom ulike fora – som en smart og intellektuell person. Risikohåndtering er en vanlig del av jobbhverdagen min. Det er fint at folk tar vaksinen, men for meg personlig gir det lite mening å ta den da jeg har ingen underliggende sykdommer som er kjent for meg (er på grundig legesjekk hvert år gjennom jobben). Respirasjonsraten min er langt over det som er forventet og jeg lever generelt veldig sunt; drikker stort sett vann og spiser mye vegetarmat. I perioder med mye smitte, slik som nå, så tar jeg hjemmekontor. Sannsynligheten for at jeg bli alvorlig syk av Covid-19 er ekstremt liten, men sannsynligheten for at jeg får alvorlig bivirkning av vaksinen er også veldig liten. Det kan bli aktuelt for meg å ta vaksinen dersom restriksjonene for uvaksinerte varer i åresvis, men bare dersom det har stor innvirkning på hverdagen min. 13
Final Fantasy Skrevet 5. desember 2021 #29 Skrevet 5. desember 2021 Lalalalam skrev (4 timer siden): Er du selv UVAKSINERT eller kjenner du noen som er det? Kan du svare på disse spørsmålene. Er nysgjerrig på hvem som velger å ikke vaksinere seg. 1. Kjønn 2. Aldersgruppe 3. Psykisk syk/alvorlig psykisk syk? 4. Etnisitet Annet? 1. Kvinne 2. 30-årene 3. Frisk både psykisk og fysisk, og god metabolsk helse 4. Norsk Universitetsutdannet og medlem av Mensa. Så lenge vaksinen bare hjelper for egne symptomer og ikke hjelper for spredning, så anser jeg min egen risiko for alvorlig covid-sykdom som veldig lav og en vaksine med ukjente langtidsvirkninger ikke verdt risikoen for meg. Jeg er frisk med god metabolsk helse, og det viser seg at risikoen for oss er veldig lav. Jeg velger heller å leve et liv som gir god helse (både fysisk og psykisk) og god metabolsk helse. Det er min "vaksine". Ren mat, mye animalsk (kjøtt, fisk, egg, meieriprodukter), spiser litt innmat hver dag, ingen frøoljer, ikke sukker, ikke korn. Trener. Røyker ikke. Nok søvn. Stressmestring. Ha gode venner og et godt forhold til familie. Lite alkohol og brus (klarer ikke å holde meg helt unna, men jobber med det 😅). Ikke kaffe, te eller energidrikk. Prøver å være ute i dagslys minst 30 minutter hver dag. Tilskudd av D-vitamin i månedene med R siden jeg bor i Norge, men det hjelper jo at maten min inneholder noe D-vitamin, så det er ikke sikkert at jeg hadde trengt tilskudd. Jeg har heller aldri tatt influensavaksine, men har selvfølgelig tatt alle standard-vaksiner som er godkjente i tillegg til noen godkjente og velutprøvde vaksiner som var anbefalt for noen reiser til jungelområder. 22
Ænema Skrevet 6. desember 2021 #30 Skrevet 6. desember 2021 kvinne 45 CPTSD, ME Norsk Ufør utdannet sykepleier. Vil ikke ta pga den er ikke veldig godt testet, og ingen er ansvarlig for meg om jeg blir syk av den. Ble syk av en annen vaksine og med min ME som gir meg veldig lite energi i hverdagen, tar jeg ikke risken på å bli enda sykere av enda en vaksine og bli helt sengeliggende i et mørkt og lydtett rom. NEI TAKK 16
Cillo Skrevet 6. desember 2021 #31 Skrevet 6. desember 2021 Lalalalam skrev (6 timer siden): Er du selv UVAKSINERT eller kjenner du noen som er det? Kan du svare på disse spørsmålene. Er nysgjerrig på hvem som velger å ikke vaksinere seg. 1. Kjønn 2. Aldersgruppe 3. Psykisk syk/alvorlig psykisk syk? 4. Etnisitet Annet? Dame 29 frisk som en fisk norsk 7
mmd Skrevet 6. desember 2021 #32 Skrevet 6. desember 2021 Cuddlegirl skrev (12 timer siden): Jeg skal ikke ta den fordi det er meldt inn mange ulike bivirkninger av vaksinen. Hvorfor skal jeg risikere det når det er liten sjans for at jeg blir alvorlig syk av korona? Jeg er frisk, ingen underliggende sykdommer, i min beste alder. Ja, det kan selvfølgelig skje. Men jeg kan også bli veldig syk av vaksinen. 🤔 Av hensyn til de som av ulike årsaker ikke kan ta vaksinen, kanskje? Altså, ikke bare tenke på seg selv/sin egen situasjon? Solidaritet, kanskje? 7
cleangal Skrevet 6. desember 2021 #33 Skrevet 6. desember 2021 Lalalalam skrev (13 timer siden): Er du selv UVAKSINERT eller kjenner du noen som er det? Kan du svare på disse spørsmålene. Er nysgjerrig på hvem som velger å ikke vaksinere seg. 1. Kjønn 2. Aldersgruppe 3. Psykisk syk/alvorlig psykisk syk? 4. Etnisitet Annet? Kjenner en person som ikke er vaksinert: 1. kvinne 2. 50+ 3. nei 4. Østeuropeisk Overbevist om at vaksinen inneholder mikrochip for at myndighetene skal overvåke oss. Jeg har egentlig gitt opp, og begrenser kontakten. 4
Anonio Skrevet 6. desember 2021 #34 Skrevet 6. desember 2021 (endret) Kjenner to uvaksinerte menn, begge plantet midt i risikogruppen, 55+. 1. Mann 2. 55+ 3. nei 4. Norsk Har egentlig blitt dratt inn i et sammensurium av konspirasjonsteorier siden Trump ikke ble gjenvalgt. Desverre så ser det ut som de isolerer seg mer og mer fra resten av oss og egen familie og bruker enormt med tid på forum som flere ville klassifisert som nynazistiske før pandemien. Det er nesten umulig å snakke med dem om annet enn hvor mye alt og alle vil ta dem. De er blitt radikalisert uten å selv forstå det. Virkelighetsoppfattelsen er sakte men sikkert forsvunnet. Endret 6. desember 2021 av Anonio 7
mingus Skrevet 6. desember 2021 #35 Skrevet 6. desember 2021 mmd skrev (3 timer siden): Av hensyn til de som av ulike årsaker ikke kan ta vaksinen, kanskje? Altså, ikke bare tenke på seg selv/sin egen situasjon? Solidaritet, kanskje? Greit at man kan redusere sykehusplasser, men bortsett fra det - det der solidaritetskortet er lite verdt når man har sett hva som skjer på julebord for tiden. Man er jo ekstremt smittsom selv om man er vaksinert. 15
bluedot Skrevet 6. desember 2021 #36 Skrevet 6. desember 2021 Heidi40 skrev (21 timer siden): Jeg er uvaksinert da jeg ikke kan ta vaksinen. jeg har div allergier,så vaksinen kan rett å slett ta livet av meg. Det er nettopp for slike som deg at de som kan ta vaksinen men ikke vil ta den, burde ha tatt den. 3
Gjest theTitanic Skrevet 6. desember 2021 #37 Skrevet 6. desember 2021 De jeg vet om som ikke har tatt den er psykisk friske, høyt utdannede pensjonister. Er det en gruppe som er mindre opptatt av smitte så er det pensjonistene. De vet at det å leve er risiko og vil bare få leve livene sine mens de enda kan. uten tiltak. Ensomhet og isolasjon er pensjonisters verste fiende. Ikke korona.
Gjest Lawyam Skrevet 6. desember 2021 #38 Skrevet 6. desember 2021 theTitanic skrev (56 minutter siden): De jeg vet om som ikke har tatt den er psykisk friske, høyt utdannede pensjonister. Er det en gruppe som er mindre opptatt av smitte så er det pensjonistene. De vet at det å leve er risiko og vil bare få leve livene sine mens de enda kan. uten tiltak. Ensomhet og isolasjon er pensjonisters verste fiende. Ikke korona. Nå er det vel ikke pensjonistene som løper mest ut på byen og samles i flokker på opptil 1000 på et sted bare fordi de må drikke seg drita annenhver dag da.
hunderrederre Skrevet 6. desember 2021 #39 Skrevet 6. desember 2021 mmd skrev (10 timer siden): Av hensyn til de som av ulike årsaker ikke kan ta vaksinen, kanskje? Altså, ikke bare tenke på seg selv/sin egen situasjon? Solidaritet, kanskje? Solidaritet ja.. Den synes jeg vi ser svært lite til rent generelt. Nå er det brått blitt så veldig, veldig viktig. Dog synes jeg personlig det ser ut til at folk tar den vaksinen for å redde sitt eget bekvemmelige liv, ikke i solidaritet med andre. Det gir rett og slett svært lite mening også. Men OK... Når så vi den samme "dugnaden" i solidaritet sist egentlig? Hadde det vært standarden så kunne kanskje jeg også kjøpt den, men jeg ser og har stort sett aldri sett noe til den. Av hensyn til.. Føler behov for å både le og gråte. Folk lider i stor skala rundt oss hele tiden, men de aller, aller fleste løfter hverken øyebryn over det eller finger for å hjelpe til. Og nå føler de seg skitviktig fordi de har tatt en vaksine av hensyn til de svake? Haha!?! Får meg til å tenke på et veslevoksent barn som har gjort noe hn synes var helt storveis og forventer applaus og ros for. 21
Gjest theTitanic Skrevet 6. desember 2021 #40 Skrevet 6. desember 2021 hunderrederre skrev (33 minutter siden): Solidaritet ja.. Den synes jeg vi ser svært lite til rent generelt. Nå er det brått blitt så veldig, veldig viktig. Dog synes jeg personlig det ser ut til at folk tar den vaksinen for å redde sitt eget bekvemmelige liv, ikke i solidaritet med andre. Det gir rett og slett svært lite mening også. Men OK... Når så vi den samme "dugnaden" i solidaritet sist egentlig? Hadde det vært standarden så kunne kanskje jeg også kjøpt den, men jeg ser og har stort sett aldri sett noe til den. Av hensyn til.. Føler behov for å både le og gråte. Folk lider i stor skala rundt oss hele tiden, men de aller, aller fleste løfter hverken øyebryn over det eller finger for å hjelpe til. Og nå føler de seg skitviktig fordi de har tatt en vaksine av hensyn til de svake? Haha!?! Får meg til å tenke på et veslevoksent barn som har gjort noe hn synes var helt storveis og forventer applaus og ros for. Enig. Det er pur egoisme bak. Under overflaten ligger egen helseangst, frykt for å bli nektet noe eller at andre skal syntes dårlig om dem. Solidaritet er det ikke. Akkurat som sympatiserende innlegg på SoMe. De får masse likes. Falsk sympati basert på likes og å selv komme i et godt lys, ikke sympati. Lawyam skrev (54 minutter siden): Nå er det vel ikke pensjonistene som løper mest ut på byen og samles i flokker på opptil 1000 på et sted bare fordi de må drikke seg drita annenhver dag da. Nei de går ikke på byen. De drar til Spania.
Fremhevede innlegg