SoWhat? Skrevet 9. desember 2021 #81 Skrevet 9. desember 2021 mmd skrev (1 minutt siden): Ja, med de som er uvaksinerte fordi de av en eller annen grunn ikke kan ta vaksinen. Må den grunnen være en DU aksepterer? 9
mmd Skrevet 9. desember 2021 #82 Skrevet 9. desember 2021 Her er en som har ombestemt seg: https://www.nrk.no/vestland/terje-avviste-vaksinerad-fra-legen-_-vart-sa-lagt-inn-pa-intensiven-1.15762487?fbclid=IwAR39TM_6xc2NNuvbAi0RapBhzunIjOOi1pGoWJwJWBdO9If7wsq-l8Zri4I
Lana01 Skrevet 9. desember 2021 #83 Skrevet 9. desember 2021 SoWhat? skrev (2 minutter siden): Det er ingen grunn til å tro at de ikke har tatt "alle" dosene? Er det en grunn til å tro at de har? Jeg mener ikke å kverulere, for det er jo ikke akkurat usannsynlig at de stoppet ved en dose. Så klart er det forskjell mellom yrkesgruppene. Helsepersonell har vel vært mest presset. Det er det vel ingen tvil om, så ikke så rart at de tok første dose ihvertfall. Det er flere som sier at de føler seg presset, og at de tar pga det. Det er nok du godt kjent med også antar jeg. For de ( i sær leger) har den kunnskapen som skal til for å sette seg inn i fag stoff og vitenskaplige artikler ,og forstår hvordan vaksiner virker, og også sykdomsbildet og det som følger med. Derfor er det naturlig at de tar de sine vurderinger utifra det, I motsetning til de som er "internett lærte" som tro de har forstått noe andre ikke har, og kan tenke selv holdning. Hos oss har jeg ikke hørt at noen har snakket om at de har følt seg presset til vaksinen. Alle de jeg har snakket med har vært ivrige på å få tatt den, og ventet på sin tur Nå har vi også hatt utbrudd på jobb, og har "sett" hva det førte med seg, Vil tro mange har, spesielt leger og intensivsykepleiere, så de vet veldig godt hva de snakker om. . Det er heller ingen hos oss som har fått bivirkninger av vaksinen, utover noen dager. Vet om en fag arbeider , som ikke har tatt . Hun tar heller ikke influensavaksinen. . 4
Viki6 Skrevet 9. desember 2021 #84 Skrevet 9. desember 2021 Heidi40 skrev (På 5.12.2021 den 19.44): Jeg er uvaksinert da jeg ikke kan ta vaksinen. jeg har div allergier,så vaksinen kan rett å slett ta livet av meg. Har også masse allergier, men kunne heldigvis ta den. Får ikke ta influensavaksine, siden den dyrkes frem på egg. 1
Lana01 Skrevet 9. desember 2021 #85 Skrevet 9. desember 2021 (endret) Anonio skrev (3 timer siden): Med flere mener du da ca 5%, i følge FHI. I denne gruppen har du folk som hun fantastiske sykepleieren som var på låvefesten i Gran og så smittet pasienter på sin arbeidsplass i dagene etterpå selv om hun visste at det var utbrudd på festen. Heldigvis har min kommune tatt grep og flyttet uvaksinerte sykepleiere til andre stillinger der hvor min mor er på demensbehandling. Hele bygda vet hvem disse folkene er fordi de er i alle kanaler på facebook og poster vås om "magic dirt" og hydrogenperoxid som vindunderkurer for viruset de fornektet i starten av pandemien. Her om dagen delte en av de et innlegg fra usa om at et bad i borax (vaskemiddel) ville fjerne alle nanochippene som ble injisert med vaksinen. Hadde jeg vært frivillig uvaksinert sykepleier ville jeg vurdert alvorlig hvilken gruppe jeg etterhvert blir en del av når det er så få prosent igjen som ikke har tatt vaksinen. Var det ikke to av deltageren på denne låvefesten, som ble smitte og døde i etterkant? En eneste stor tragedie, både budskapet og utfall. At denne sykepleieren kunne gå på jobb er bare utrolig, ikke nok med at hun deltok, men det sier jo litt om hva slags kunnskap/holdninger du har til korona Endret 9. desember 2021 av Lana01 3
SoWhat? Skrevet 9. desember 2021 #86 Skrevet 9. desember 2021 Lana01 skrev (1 time siden): For de ( i sær leger) har den kunnskapen som skal til for å sette seg inn i fag stoff og vitenskaplige artikler ,og forstår hvordan vaksiner virker, og også sykdomsbildet og det som følger med. Derfor er det naturlig at de tar de sine vurderinger utifra det, I motsetning til de som er "internett lærte" som tro de har forstått noe andre ikke har, og kan tenke selv holdning. Hos oss har jeg ikke hørt at noen har snakket om at de har følt seg presset til vaksinen. Alle de jeg har snakket med har vært ivrige på å få tatt den, og ventet på sin tur Nå har vi også hatt utbrudd på jobb, og har "sett" hva det førte med seg, Vil tro mange har, spesielt leger og intensivsykepleiere, så de vet veldig godt hva de snakker om. . Det er heller ingen hos oss som har fått bivirkninger av vaksinen, utover noen dager. Vet om en fag arbeider , som ikke har tatt . Hun tar heller ikke influensavaksinen. . Hvem på internett er det som lærer bort tenker du? Vet du helt ærlig om noen av personene en del av de uvaksinerte hører på? Hvilken utdanning og hvilket yrke de har? Helt ærlig? For ofte så kommer det argumentet. De har lært fra internett. 🙂 og så er det bare noe de sier fordi det har de jo hørt. Uten å ha minste peiling på HVEM på "internett" de hører på. Eller leser fra. 5
Anonio Skrevet 9. desember 2021 #87 Skrevet 9. desember 2021 11 minutter siden, SoWhat? said: Hvem på internett er det som lærer bort tenker du? Vet du helt ærlig om noen av personene en del av de uvaksinerte hører på? Hvilken utdanning og hvilket yrke de har? Helt ærlig? For ofte så kommer det argumentet. De har lært fra internett. 🙂 og så er det bare noe de sier fordi det har de jo hørt. Uten å ha minste peiling på HVEM på "internett" de hører på. Eller leser fra. Du kan jo f.eks gå inn i "Skeptikergruppen", "NEI TIL VAKSINEPASS" "Erfaringer med Covid-19 vaksinen" osv på Facebook. Her postes det daglig fra f.eks Rumble, Breitbart, 'noe jeg hørte fra en lege i Tyskland', Zerohedge, Bitchute, onechan og mye annet gøy. Mener du de som skriver for Bitchute er krediterte personer man skal stole på? Eller hva med Zerohedge? At disse gruppene radikaliserer folk som er konspiratoriske er det vel lite tvil om. 2
SoWhat? Skrevet 9. desember 2021 #88 Skrevet 9. desember 2021 Anonio skrev (10 minutter siden): Du kan jo f.eks gå inn i "Skeptikergruppen", "NEI TIL VAKSINEPASS" "Erfaringer med Covid-19 vaksinen" osv på Facebook. Her postes det daglig fra f.eks Rumble, Breitbart, 'noe jeg hørte fra en lege i Tyskland', Zerohedge, Bitchute, onechan og mye annet gøy. Mener du de som skriver for Bitchute er krediterte personer man skal stole på? Eller hva med Zerohedge? At disse gruppene radikaliserer folk som er konspiratoriske er det vel lite tvil om. Nå må du roe deg ned litt. Når det gjelder coronapass, er det da mange vaksinerte også som er mot. Ærlig talt. At noen iblant poster ting i disse gruppene, betyr da ikke at alle er konspifolka! Dessuten så blir mye sensurert, og gruppene blir stengt om de ikke forholder seg til reglene! Det må du vite så inne i dette du er. Det er helt alminnelige folk som forteller om bivirkninger? Jeg har ikke hørt om noen av de du nevner. Bortsett fra Breitbart. 8
ErGlad Skrevet 9. desember 2021 #89 Skrevet 9. desember 2021 (endret) lillemy02 skrev (På 8.12.2021 den 7.46): Jo men det har kommet frem at dette ikke stemmer da mange har tatt vaksine i hjemlandet sitt uten at det er registrert her. Det stemmer ikke. Om du leser på vaksinetallene i disse landene så har de også lav vaksinegrad. De er relativt få som vaksinerer seg i Polen, Litauen og Romania. Det hjelper det lite å si at de ikke registrer seg i Norge, da de sannsynligvis ikke har tatt vaksine, og dermed ikke har registert seg i Norge. Det er ulike grunner til de ikke har vaksinsert avhenig av sin religiøse tro, vaksineskespsis, konspirasjonsteori og lav tillitt til myndighetene. Noen har kanskje ikke registrert det her, men det endrer ikke på konklusjonen. De har lavest vaksinegrad i Norge. Endret 9. desember 2021 av Visum 2
Lana01 Skrevet 9. desember 2021 #90 Skrevet 9. desember 2021 SoWhat? skrev (2 timer siden): Hvem på internett er det som lærer bort tenker du? Vet du helt ærlig om noen av personene en del av de uvaksinerte hører på? Hvilken utdanning og hvilket yrke de har? Helt ærlig? For ofte så kommer det argumentet. De har lært fra internett. 🙂 og så er det bare noe de sier fordi det har de jo hørt. Uten å ha minste peiling på HVEM på "internett" de hører på. Eller leser fra. Forskjellen er om man stoler på WHO, folk med mange års utdannelse innen for biovitenskap, De som har det som sitt fagfelt, i stedet for en random lege eller fysioterapeut. som uttaler seg kritisk til vaksine på facebook eller you tube., som fastlegen som delte vaksine kritiske nettsteder og videoer på sin FB side. Jeg setter min lit til først nevnte Bare i november har dette utløst tre advarsler fra Facebook om at informasjonen er villedende og er blitt avvist av uavhengige faktasjekkere. https://www.nrk.no/norge/frykter-vaksineskeptisk-lege-kan-ha-fort-til-lav-vaksinasjonsdekning-1.15758585 Hadde det vært min fastlege, hadde jeg krevd å få bytte tvert. Det er bare å lese her inne Hva folk legger ut av useriøse linker osv. ( som blir fjernet) Det er ogsåmange her som ikke vil/klarer/ikke evner å forstå at uvaksinerte smitter mer en vaksinerte., osv. 1
Elaine Marley Skrevet 9. desember 2021 #91 Skrevet 9. desember 2021 Tråden er ryddet for avsporinger, brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Elaine Marley Skrevet 9. desember 2021 #92 Skrevet 9. desember 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Elaine Marley, mod.
Gjest Adobyen Skrevet 10. desember 2021 #93 Skrevet 10. desember 2021 (endret) Er flere villige til å vaksinere seg om det blir krav om koronapass for å komme på jobb? Noen danske kommuner innfører dette fra neste uke, for alle kommuneansatte. Det holder vel med test, men det kan bli plundrete. Kravet vil sikkert møte mye motstand. Deler en link om noen finner interesse av det. https://voresjammerbugt.dk/alle-ansatte-i-kommunen-skal-vise-coronapas/?fbclid=IwAR2KBjsQuO5XR8FVi9ZQhNIVoQkzE3VnfyiArmDUXBhaP3vUdPoN0Glsuck Endret 10. desember 2021 av Adobyen
Anbefalte innlegg