galaxii Skrevet 14. desember 2021 #141 Skrevet 14. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 19.36): Holmlia Anonymkode: 15ad8...da0 Jeg har bodd i Holmlia område i 14 vår på forskjellige steder. Det er et undervurdert område kan jeg si. Det er flott her og kort vei til hav og strand og fiskesteder.! Hav i nærheten er et must! ! Dyrt å bo nært havet andre steder rundt om her i Oslo! Få har skjønt dette. Endret 14. desember 2021 av galaxii 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #142 Skrevet 14. desember 2021 galaxii skrev (4 minutter siden): Jeg har bodd i Holmlia område i 14 vår på forskjellige steder. Det er et undervurdert område kan jeg si. Det er flott her og kort vei til hav og strand og fiskesteder.! Hav i nærheten er et must! ! Dyrt å bo nært havet andre steder rundt om her i Oslo! Få har skjønt dette. Få har skjønt det? Holmlia er et problemområde og ikke et sted å være for familier med barn. Det skjønner vel de fleste og det reflekteres i pris. Det meste av Oslo ligger nær sjøen så med mindre du snakker om strandeiendommen, noe jeg tviler på, så er ikke Holmlia noe bedre enn de fleste andre områder i Oslo. Det er bare oppskrytt. Bare for å ta et eksempel så tar 11 minutter å sykle fra Holmlia senter til Hvervenbukta, mens det tar 17 minutter å sykle fra Årvoll senter (bydel Bjerke) til Operastranda. Dette er tall fra Google Maps. Så jeg sykler heller de 6 minuttene ekstra, men da er jeg på et mye finere strand og har alt annet av sentrumsfasiliteter i nærheten. Nå var det kanskje ikke fair å sammenligne Holmlia med Årvoll da det er et helt annet prisnivå på sistnevnte. Det er forøvrig nok den mest usentrale bydelen i Oslo. Nå tenker jeg ift. Stor Oslo-regionen. Anonymkode: f1779...e52
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #143 Skrevet 14. desember 2021 Hadde ikke flyttet til noen bydel i Oslo....siste stedet i Norge jeg ville bodd...
galaxii Skrevet 15. desember 2021 #144 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Få har skjønt det? Holmlia er et problemområde og ikke et sted å være for familier med barn. Det skjønner vel de fleste og det reflekteres i pris. Det meste av Oslo ligger nær sjøen så med mindre du snakker om strandeiendommen, noe jeg tviler på, så er ikke Holmlia noe bedre enn de fleste andre områder i Oslo. Det er bare oppskrytt. Bare for å ta et eksempel så tar 11 minutter å sykle fra Holmlia senter til Hvervenbukta, mens det tar 17 minutter å sykle fra Årvoll senter (bydel Bjerke) til Operastranda. Dette er tall fra Google Maps. Så jeg sykler heller de 6 minuttene ekstra, men da er jeg på et mye finere strand og har alt annet av sentrumsfasiliteter i nærheten. Nå var det kanskje ikke fair å sammenligne Holmlia med Årvoll da det er et helt annet prisnivå på sistnevnte. Det er forøvrig nok den mest usentrale bydelen i Oslo. Nå tenker jeg ift. Stor Oslo-regionen. Anonymkode: f1779...e52 Nei det er bare tull at det er utrygt her. Området er ganske lite samme lignet med stovner og furuset og Grorud, her er det koselig lavblokk, rekkehus, terrasse leiligheter, flotte grønt arealer, den nyeste terrasse leilighet blokka er superfin pyntet til jul! Hele blokka, og det er fan meg ikke vært at alle beboere har lagt ut lys lenker etc.. Det er veldig idyll her.! Toget går 2 ganger i timen hit og bruker 12 minutter fra Oslo S! Da får man sjø utsikt hele veien på turen eller man tan ta ekspress buss og få nyyydelig sjøutsikt, på turen hjem fra jobb ..! Jeg har også bodd på Furuset, trivdes ganske enkelt ikke samme lignet med her i området. Det er også blandet kulturelt. 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #145 Skrevet 15. desember 2021 galaxii skrev (18 timer siden): Jeg har bodd i Holmlia område i 14 vår på forskjellige steder. Det er et undervurdert område kan jeg si. Det er flott her og kort vei til hav og strand og fiskesteder.! Hav i nærheten er et must! ! Dyrt å bo nært havet andre steder rundt om her i Oslo! Få har skjønt dette. Enig, Holmlia er undervurdert. Resten av søndre Nordstrand er ganske ræl, men Holmlia farter jeg ikke at er så billig. Noen av boligene der har fantastisk sjøutsikt, og det er vel kun ca. 10 min med toget til byen. Anonymkode: 27b7f...cf2 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #146 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Få har skjønt det? Holmlia er et problemområde og ikke et sted å være for familier med barn. Det skjønner vel de fleste og det reflekteres i pris. Det meste av Oslo ligger nær sjøen så med mindre du snakker om strandeiendommen, noe jeg tviler på, så er ikke Holmlia noe bedre enn de fleste andre områder i Oslo. Det er bare oppskrytt. Bare for å ta et eksempel så tar 11 minutter å sykle fra Holmlia senter til Hvervenbukta, mens det tar 17 minutter å sykle fra Årvoll senter (bydel Bjerke) til Operastranda. Dette er tall fra Google Maps. Så jeg sykler heller de 6 minuttene ekstra, men da er jeg på et mye finere strand og har alt annet av sentrumsfasiliteter i nærheten. Nå var det kanskje ikke fair å sammenligne Holmlia med Årvoll da det er et helt annet prisnivå på sistnevnte. Det er forøvrig nok den mest usentrale bydelen i Oslo. Nå tenker jeg ift. Stor Oslo-regionen. Anonymkode: f1779...e52 Jeg synes Årvoll ligger enda mer usentralt til om man ikke sykler eller har bil. Det tar en halvtime med bussen ned til sentrum, med forsinkelser i rushtiden. Bussene går riktignok veldig ofte, men man må ofte vente lenge før det kommer 2-3 busser rett etter hverandre. jeg har bodd på Bjerke og synes det var noe herk å komme meg til/fra byen hver dag. 31-bussen må være en av de verste bussrutene i Oslo. Anonymkode: 38d51...982 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #147 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg synes Årvoll ligger enda mer usentralt til om man ikke sykler eller har bil. Det tar en halvtime med bussen ned til sentrum, med forsinkelser i rushtiden. Bussene går riktignok veldig ofte, men man må ofte vente lenge før det kommer 2-3 busser rett etter hverandre. jeg har bodd på Bjerke og synes det var noe herk å komme meg til/fra byen hver dag. 31-bussen må være en av de verste bussrutene i Oslo. Anonymkode: 38d51...982 Hva?? Jeg elsker 31-bussen jeg 😍 Hyppige avganger og går døgnet rundt. Midt på natta plukker den opp denne party-dama omtrent hvor som helst i Oslo, og kjører meg hjem til Groruddalen 😄 Anonymkode: 0d458...7de 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #148 Skrevet 15. desember 2021 Mye av østkanten, men spesielt Lambertseter, Søndre Nordstrand, Furuset, Stovner, ja, Groruddalen egentlig. Anonymkode: 59d9e...711 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #149 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Mye av østkanten, men spesielt Lambertseter, Søndre Nordstrand, Furuset, Stovner, ja, Groruddalen egentlig. Anonymkode: 59d9e...711 Lambertseter hører ikke med i denne gruppen. Anonymkode: 27b7f...cf2 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #150 Skrevet 16. desember 2021 galaxii skrev (7 timer siden): Nei det er bare tull at det er utrygt her. Området er ganske lite samme lignet med stovner og furuset og Grorud, her er det koselig lavblokk, rekkehus, terrasse leiligheter, flotte grønt arealer, den nyeste terrasse leilighet blokka er superfin pyntet til jul! Hele blokka, og det er fan meg ikke vært at alle beboere har lagt ut lys lenker etc.. Det er veldig idyll her.! Toget går 2 ganger i timen hit og bruker 12 minutter fra Oslo S! Da får man sjø utsikt hele veien på turen eller man tan ta ekspress buss og få nyyydelig sjøutsikt, på turen hjem fra jobb ..! Jeg har også bodd på Furuset, trivdes ganske enkelt ikke samme lignet med her i området. Det er også blandet kulturelt. Det var ingen som sa at det var utrygt der. Jeg sa at det var et problemområde, dvs. dårlige skoler og oppvekstmiljø. Det virker litt underlig at det ofte er mer smitte og kriminalitet på Søndre Nordstrand enn det er på Stovner til tross for at det er lavblokker da… At toget går to ganger i timen er ikke noe å skryte av, det er for dårlig for å være i Oslo. Sjøutsikt har du fra Groruddalen også. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg synes Årvoll ligger enda mer usentralt til om man ikke sykler eller har bil. Det tar en halvtime med bussen ned til sentrum, med forsinkelser i rushtiden. Bussene går riktignok veldig ofte, men man må ofte vente lenge før det kommer 2-3 busser rett etter hverandre. jeg har bodd på Bjerke og synes det var noe herk å komme meg til/fra byen hver dag. 31-bussen må være en av de verste bussrutene i Oslo. Anonymkode: 38d51...982 Fra Årvoll senter til Carl Berners plass (Grunnerløkka) bruker jeg maks 5 min med sykkel. Slå den. Fra Årvoll senter til Carl Berners plass (Grunnerløkka) bruker jeg 8 min med buss. Slå den. Fra Årvoll senter til Økern bruker jeg maks 4 min med sykkel. Maks 6 min til Løren. Fra Årvoll senter til Storo bruker jeg maks 6 min med sykkel. Det var bare for å nevne noen få eksempler. I tillegg har vi elsparkesykler her, det har man nok ikke på Holmlia da det ligger så usentralt. Poenget er at Årvoll ligger så sentralt til i Oslo at det er enkelt å komme overalt. Mens fra Holmlia så må man først kommer til Oslo S for så å bytte til tbane/buss osv. da de færreste jobber på Oslo S. Sykkel/sparkesykkel er ikke et alternativ en gang. Tar for lang tid. I tillegg så kommer det mange arbeidsplasser her i nærheten av Årvoll. Det bygges Aker sykehus, det blir mange næringslokaler på Økern, Alnabru er rett ved osv. Man har hele Oslo innen rekkevidde. Det har man ikke om man bosetter seg på Holmlia. Det er dog ikke rart at arbeidsledigheten blant Oslo bydeler er høyest i Søndre Nordstrand, samt lavest lønn. Anonymkode: f1779...e52
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #151 Skrevet 16. desember 2021 Forresten så er det helt ypperlig å bo på Årvoll under koronapandemien. Prøver å unngå kollektivtransport og bruker nå bare sykkel, elsparkesykkel og elbil. Slipper å ta med smitte hjem. Kommer nok til å fortsette med det etter koronapandemien også. Anonymkode: f1779...e52
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #152 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det var ingen som sa at det var utrygt der. Jeg sa at det var et problemområde, dvs. dårlige skoler og oppvekstmiljø. Det virker litt underlig at det ofte er mer smitte og kriminalitet på Søndre Nordstrand enn det er på Stovner til tross for at det er lavblokker da… At toget går to ganger i timen er ikke noe å skryte av, det er for dårlig for å være i Oslo. Sjøutsikt har du fra Groruddalen også. Fra Årvoll senter til Carl Berners plass (Grunnerløkka) bruker jeg maks 5 min med sykkel. Slå den. Fra Årvoll senter til Carl Berners plass (Grunnerløkka) bruker jeg 8 min med buss. Slå den. Fra Årvoll senter til Økern bruker jeg maks 4 min med sykkel. Maks 6 min til Løren. Fra Årvoll senter til Storo bruker jeg maks 6 min med sykkel. Det var bare for å nevne noen få eksempler. I tillegg har vi elsparkesykler her, det har man nok ikke på Holmlia da det ligger så usentralt. Poenget er at Årvoll ligger så sentralt til i Oslo at det er enkelt å komme overalt. Mens fra Holmlia så må man først kommer til Oslo S for så å bytte til tbane/buss osv. da de færreste jobber på Oslo S. Sykkel/sparkesykkel er ikke et alternativ en gang. Tar for lang tid. I tillegg så kommer det mange arbeidsplasser her i nærheten av Årvoll. Det bygges Aker sykehus, det blir mange næringslokaler på Økern, Alnabru er rett ved osv. Man har hele Oslo innen rekkevidde. Det har man ikke om man bosetter seg på Holmlia. Det er dog ikke rart at arbeidsledigheten blant Oslo bydeler er høyest i Søndre Nordstrand, samt lavest lønn. Anonymkode: f1779...e52 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det var ingen som sa at det var utrygt der. Jeg sa at det var et problemområde, dvs. dårlige skoler og oppvekstmiljø. Det virker litt underlig at det ofte er mer smitte og kriminalitet på Søndre Nordstrand enn det er på Stovner til tross for at det er lavblokker da… At toget går to ganger i timen er ikke noe å skryte av, det er for dårlig for å være i Oslo. Sjøutsikt har du fra Groruddalen også. Fra Årvoll senter til Carl Berners plass (Grunnerløkka) bruker jeg maks 5 min med sykkel. Slå den. Fra Årvoll senter til Carl Berners plass (Grunnerløkka) bruker jeg 8 min med buss. Slå den. Fra Årvoll senter til Økern bruker jeg maks 4 min med sykkel. Maks 6 min til Løren. Fra Årvoll senter til Storo bruker jeg maks 6 min med sykkel. Det var bare for å nevne noen få eksempler. I tillegg har vi elsparkesykler her, det har man nok ikke på Holmlia da det ligger så usentralt. Poenget er at Årvoll ligger så sentralt til i Oslo at det er enkelt å komme overalt. Mens fra Holmlia så må man først kommer til Oslo S for så å bytte til tbane/buss osv. da de færreste jobber på Oslo S. Sykkel/sparkesykkel er ikke et alternativ en gang. Tar for lang tid. I tillegg så kommer det mange arbeidsplasser her i nærheten av Årvoll. Det bygges Aker sykehus, det blir mange næringslokaler på Økern, Alnabru er rett ved osv. Man har hele Oslo innen rekkevidde. Det har man ikke om man bosetter seg på Holmlia. Det er dog ikke rart at arbeidsledigheten blant Oslo bydeler er høyest i Søndre Nordstrand, samt lavest lønn. Anonymkode: f1779...e52 Det er fint at du sykler, skulle ønske at jeg også kunne det, men pga en skade har jeg ikke muligheten. Da jeg bodde på Bjerke var bussen eneste alternativet til å komme meg til jobb i sentrum hver dag. 31-bussene var så fulle at jeg ofte måtte stå i 40 min på vei hjem om ettermiddagen. Det var helt forferdelig! Bor ikke så veldig sentralt nå heller. Men jeg kan velge mellom trikken som går hvert 5.min som tar 18 min eller toget som tar 5 min til byen. I tillegg har jeg en fantastisk fjordutsikt og luften er bedre. Anonymkode: 38d51...982 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #153 Skrevet 16. desember 2021 Enten Holmenkollen eller Grønland, klarer ikke å bestemme meg. Anonymkode: e4dd8...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #154 Skrevet 16. desember 2021 En hvit mann ligger bevisstløs i snøen på Holmlia, men ingen gidder å hjelpe. Oppsummerer Holmlia-område, enkelt og greit. https://www.oslodebatten.no/en-mann-ligger-bevisstlos-i-snoen-pa-holmlia/o/5-131-2225 Anonymkode: f1779...e52 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #155 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er fint at du sykler, skulle ønske at jeg også kunne det, men pga en skade har jeg ikke muligheten. Da jeg bodde på Bjerke var bussen eneste alternativet til å komme meg til jobb i sentrum hver dag. 31-bussene var så fulle at jeg ofte måtte stå i 40 min på vei hjem om ettermiddagen. Det var helt forferdelig! Bor ikke så veldig sentralt nå heller. Men jeg kan velge mellom trikken som går hvert 5.min som tar 18 min eller toget som tar 5 min til byen. I tillegg har jeg en fantastisk fjordutsikt og luften er bedre. Anonymkode: 38d51...982 Vel, du kunne tatt trikken/tbanen til sinsenkrysset for så å ha byttet til buss. Jeg har tatt 31-bussen tidligere og det er ikke mer enn 20 min til Oslo S. Men jeg har jobbet på Løkka så det tok bare 7 min så var jeg på jobben. Trikken din og toget ditt går dessverre ikke om natta. Jeg har også fjordutsikt, jeg kan også se byen. Jeg har marka og Grefsenkleiva rett ved. Er egentlig nabo til profilerte folk som Martine Lunde og Omar Elabdellaoui. Her er det rolig og gode skoler. Anonymkode: f1779...e52
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #156 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, du kunne tatt trikken/tbanen til sinsenkrysset for så å ha byttet til buss. Jeg har tatt 31-bussen tidligere og det er ikke mer enn 20 min til Oslo S. Men jeg har jobbet på Løkka så det tok bare 7 min så var jeg på jobben. Trikken din og toget ditt går dessverre ikke om natta. Jeg har også fjordutsikt, jeg kan også se byen. Jeg har marka og Grefsenkleiva rett ved. Er egentlig nabo til profilerte folk som Martine Lunde og Omar Elabdellaoui. Her er det rolig og gode skoler. Anonymkode: f1779...e52 Heldig du, som både har god helse og god råd. Vi andre må nøye oss med å bo i søndre Nordstrand eller groruddalen og tro det eller ei, så trives vi svært godt her. Anonymkode: 87b97...fda 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #157 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Heldig du, som både har god helse og god råd. Vi andre må nøye oss med å bo i søndre Nordstrand eller groruddalen og tro det eller ei, så trives vi svært godt her. Anonymkode: 87b97...fda TDI Årvoll ligger i bydel Bjerke så jeg bor i Groruddalen. Anonymkode: f1779...e52 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #158 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vel, du kunne tatt trikken/tbanen til sinsenkrysset for så å ha byttet til buss. Jeg har tatt 31-bussen tidligere og det er ikke mer enn 20 min til Oslo S. Men jeg har jobbet på Løkka så det tok bare 7 min så var jeg på jobben. Trikken din og toget ditt går dessverre ikke om natta. Jeg har også fjordutsikt, jeg kan også se byen. Jeg har marka og Grefsenkleiva rett ved. Er egentlig nabo til profilerte folk som Martine Lunde og Omar Elabdellaoui. Her er det rolig og gode skoler. Anonymkode: f1779...e52 Nei, bussen tok lengre tid enn som så i rushtraffikken. Det er mye forsinkelser. Det er flott at du trives på Årvoll. Du er heldig som både kan sykle og har bil. Men du må tåle at andre ikke opplever det samme. vi har forskjellige liv, behov og preferanser. Hva har Martine Lunde med saken å gjøre forresten? Jeg har også profilerte naboer uten at det har noe å si. Anonymkode: 38d51...982 1
Doktor Dyregod Skrevet 16. desember 2021 #159 Skrevet 16. desember 2021 Hva heter den delen igjen da??? Jo. Oslo heter den. Dit vil jeg aldri flytte.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #160 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, bussen tok lengre tid enn som så i rushtraffikken. Det er mye forsinkelser. Det er flott at du trives på Årvoll. Du er heldig som både kan sykle og har bil. Men du må tåle at andre ikke opplever det samme. vi har forskjellige liv, behov og preferanser. Hva har Martine Lunde med saken å gjøre forresten? Jeg har også profilerte naboer uten at det har noe å si. Anonymkode: 38d51...982 Mye av problemet i rushtiden er nok borte fordi det er ikke lenger lov å kjøre med elbil i rushtiden med mindre du har en ekstra passasjer med deg. Og det er de færreste som har. Det gjør at busstrafikken flyter bra da det er tilnærmet ingen biler i kollektivfeltet. Har ikke man barn så er det greit å bo på Søndre Nordstrand, jeg nevnte bare at det er det siste stedet i Oslo jeg hadde flyttet til. Det sier litt at folk med penger velger å bosette seg her selv om de kunne bodd andre steder. Anonymkode: f1779...e52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå