baldrian Skrevet 9. desember 2021 #101 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har ikke de tatt over hele Oslo nå? Er for redd til å bo der. Anonymkode: 913fb...035 Hvem? 3
Cole Skrevet 9. desember 2021 #102 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For noe sludder! Har hatt barn og ungdommer her i mange år, og dette stemmer ikke. Innlegget ditt bærer preg av at du har gjort deg opp noen antagelser, men jeg tviler på at du har noen personlig erfaring å fare med. Anonymkode: ff46b...380 Jeg kjenner mange med bakgrunn fra Holmenkollen. De snakker alle om disse utfordringene, selv om de selv har hatt det fint. Det er dog ekstremt vestkantete å benekte at bydelen har sine utfordringer. 9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #103 Skrevet 9. desember 2021 Natta1980 skrev (På 8.12.2021 den 1.45): Var på Furuset senter på dagtid en gang da jeg skulle på do der. Møtte en eldre dame som blødde fra ansiktet fordi hun hadde blitt slått ned og rana inne på damedoen av en utenlandsk mann. Syns det er jævlig. Kan ikke føle seg trygg der på dagtid engang. Ikke rart, han bodde vel trangt da. Anonymkode: 1bd61...cb6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #104 Skrevet 9. desember 2021 Et sted jeg ikke trenger å gå med vaffeljakke. Anonymkode: 2b47a...952 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #105 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har ikke de tatt over hele Oslo nå? Er for redd til å bo der. Anonymkode: 913fb...035 hvem er de?? spar deg for rasistisk kvalme! Anonymkode: 97531...721 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #106 Skrevet 9. desember 2021 Jeg liker østkanten og Groruddalen, men jeg tror faktisk Romsås er et sted jeg ikke ville bodd. Selve blokkene har jo flott beliggenhet midt i marka og med kveldssol. Men det er ingenting annet der, kun blokkbebyggelse (Ammerud like ved har jo en god miks av hus og blokk) og et veldig slitent senter. Svømmehallen er fin og oppusset, men jeg lurer litt på hvor mye den er brukt. For å komme deg til Tbanen må du ta heis ned hvis jeg husker riktig. Det kan være litt guffent sent på kvelden. Anonymkode: 89033...d89 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #107 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Haugerud Anonymkode: 25519...86c Vært der? Anonymkode: b80dd...c61 1
miss summers Skrevet 9. desember 2021 #108 Skrevet 9. desember 2021 Vil helst ikke bo i Oslo igjen. Men skulle jeg ville jeg bodd på Manglerud. Der trivdes jeg så godt ❤️
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #109 Skrevet 9. desember 2021 Området Schaus Plass/Trondheimsveien/Legevakten. Anonymkode: 50668...68a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #110 Skrevet 9. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Området Schaus Plass/Trondheimsveien/Legevakten. Anonymkode: 50668...68a okey, akkurat der er litt dystert. Men er vel ikke akkurat noen leiligheter der? kontorbygg? trikkestasjon? Anonymkode: 92497...095
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #111 Skrevet 9. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: okey, akkurat der er litt dystert. Men er vel ikke akkurat noen leiligheter der? kontorbygg? trikkestasjon? Anonymkode: 92497...095 Mitt i krysset er det kanskje akkurat så mange leiligheter, men lenger opp i Tr.heimsveien og den som går mot Grünerløkka så er det noen. Det er noe med hele området og går man ned mot Vaterland langs Akerselva er det mye tvilsomt. Ikke stedet jeg ville tatt en pikknik for å si det sånn. Anonymkode: 50668...68a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #112 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 22.24): Furuset, Søndre Nordstrand, Tøyen, ville ikke likt å ha barna på skoler med over 90% elever med minoritetsbakgrunn. Anonymkode: a4dd6...793 Jeg bor på mortensrud og det er ikke sånn at 90% her har minioritetsbakgrunn Anonymkode: bdfe6...ea3 1
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2021 #113 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 21.48): Noen av de "billigste" utleieleilighetene i byen ligger der og bak slottet. Mange soverom, trekkfulle, mye fukt og generelt ganske jævlige. Har kjent flere som har bodd i kollektiv ved Gunerius. De hadde fortsatt do på gangen som da ble delt av 2 X 7 mennesker. Det var larver i veggene og rotter i gangen. Studenter tar til takke med mye triste greier for å bo sentrumsnært. Anonymkode: dc170...ccd Hvordan er slikt lovlig?
Natta1980 Skrevet 10. desember 2021 #114 Skrevet 10. desember 2021 Entern skrev (16 timer siden): Sagene f.eks. vil jeg si har blitt hyggeligere på mange måter, færre fylliker og narkomane i alle fall. På den annen side pleide Oslos triveligste cafe å ligge der, og den er selvsagt forlengst borte. 😟 Sagene har blitt bedre. Flere kafeer og mer normale folk som bor der nå som boligprisene er veldig høye der. Jeg bodde der for noen år siden og vet at det fortsatt er en del blokker der som er kommunale, hvor det bor narkomane. Og på Torshov og Sandaker likeså. Har hørt om på nyhetene folk som blir truet med kniv midt på dagen der. Og av og til drap mener jeg å ha lest om. Det er jo noen brune puber der, så jeg husker jeg pleide å stadig se alkiser. Det er ikke for å snakke nedsettende om narkomane eller alkiser, men det er bare engang sånn at man legger merke til det. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #115 Skrevet 10. desember 2021 STOVNER Anonymkode: fd378...0c0
Cole Skrevet 10. desember 2021 #116 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mitt i krysset er det kanskje akkurat så mange leiligheter, men lenger opp i Tr.heimsveien og den som går mot Grünerløkka så er det noen. Det er noe med hele området og går man ned mot Vaterland langs Akerselva er det mye tvilsomt. Ikke stedet jeg ville tatt en pikknik for å si det sånn. Anonymkode: 50668...68a Et par dager siden du gikk ved Akerselva eller? Det du sier var sant for 15 år siden. Nå derimot? Not so much. Kommunen har satt inn store tiltak som faktisk har fungert. Natta1980 skrev (7 timer siden): Sagene har blitt bedre. Flere kafeer og mer normale folk som bor der nå som boligprisene er veldig høye der. Jeg bodde der for noen år siden og vet at det fortsatt er en del blokker der som er kommunale, hvor det bor narkomane. Og på Torshov og Sandaker likeså. Har hørt om på nyhetene folk som blir truet med kniv midt på dagen der. Og av og til drap mener jeg å ha lest om. Det er jo noen brune puber der, så jeg husker jeg pleide å stadig se alkiser. Det er ikke for å snakke nedsettende om narkomane eller alkiser, men det er bare engang sånn at man legger merke til det. Jeg har veldig sansen for Sagene, veldig koselig der. Men det er bydelen i Oslo med lavest gjennomsnittsalder.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #117 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg bor på mortensrud og det er ikke sånn at 90% her har minioritetsbakgrunn Anonymkode: bdfe6...ea3 På Mortensrud skole er det ca. Det. Finnes sikkert områder innad på Mortensrud hvor det ikke stemmer, men for området generelt er det nok tilnærmet sant. En del eldre etnisk norske som trekker ned da. Anonymkode: 27b7f...cf2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #118 Skrevet 10. desember 2021 6 hours ago, Cole said: Jeg har veldig sansen for Sagene, veldig koselig der. Men det er bydelen i Oslo med lavest gjennomsnittsalder. Må skyldes størrelsen på leiligheter. Vi bodde 7 år på Sagene, og siste år søkte etter noe større, hadde en søk på finn for noe større enn 95 kvm. Det er veldig sjeldent det dukket opp noe som helst. 😱🙈 Treroms på 68 kvm blir fort for smått for en vanlig familie med to voksne og to barn. Anonymkode: 92497...095 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #119 Skrevet 10. desember 2021 Natta1980 skrev (20 timer siden): Sagene har blitt bedre. Flere kafeer og mer normale folk som bor der nå som boligprisene er veldig høye der. Jeg bodde der for noen år siden og vet at det fortsatt er en del blokker der som er kommunale, hvor det bor narkomane. Og på Torshov og Sandaker likeså. Har hørt om på nyhetene folk som blir truet med kniv midt på dagen der. Og av og til drap mener jeg å ha lest om. Det er jo noen brune puber der, så jeg husker jeg pleide å stadig se alkiser. Det er ikke for å snakke nedsettende om narkomane eller alkiser, men det er bare engang sånn at man legger merke til det. Er denne kommentaren ment som tull? «Mener å ha lest om drap»??? Mener å ha lest om drap i Svelvik i det siste, uten at det sier noen ting om Svelvik som bosted eller noe annet. Anonymkode: b80dd...c61 10
Natta1980 Skrevet 10. desember 2021 #120 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er denne kommentaren ment som tull? «Mener å ha lest om drap»??? Mener å ha lest om drap i Svelvik i det siste, uten at det sier noen ting om Svelvik som bosted eller noe annet. Anonymkode: b80dd...c61 Jo, men husker ikke om det var på Sagene, Sandaker eller Torshov. De stedene henger sammen for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå