Gå til innhold

Hva er det siste stedet i Oslo du hadde flyttet til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aker Brygge, Sørenga og Frogner.

Anonymkode: 37e37...796

Skrevet
KrXs skrev (17 timer siden):

Født og oppvokst i oslo, ville aldri flytta tilbake, da skulle jeg ha fått myyyye i betaling.

Blitt et dritthøl de siste 20 årene. så INGEN steder i Oslo. kunne til nøds ha flyttet til bærum eller asker.

Hvorfor synes du Oslo er et «høl»? Bare nysgjerrig. 

Anonymkode: 234b0...c0c

Skrevet

Løren: grått, tett, fuglekasse-arkitektur og langt til grøntareal. Jeg er for å bygge tett og høyt, men Løren er prakteksempelet på hvordan det IKKE skal gjøres.

Sørenga: grått, dødt og upersonlig samt at det er forbløffende langt til den delen av sentrum med gode matbutikker og restauranter.

Anonymkode: 6d0f4...bba

• Liker 12
Skrevet

Sentrum. Bor utenfor byen selv, har katt som liker å gå litt ut og jeg liker stillheten, så det er helt perfekt her.

Anonymkode: 34efe...a4b

• Liker 1
Skrevet
KrXs skrev (17 timer siden):

Født og oppvokst i oslo, ville aldri flytta tilbake, da skulle jeg ha fått myyyye i betaling.

Blitt et dritthøl de siste 20 årene. så INGEN steder i Oslo. kunne til nøds ha flyttet til bærum eller asker.

Helt motsatt med meg. Født og oppvokst i Oslo, og flytter aldri ❤️. Kunne bodd overalt i Oslo. selv om det er noen steder jeg foretrekker foran andre selvfølgelig. Når det gjelder steder jeg aldri flytter til, så er det de fleste stedene utenfor Oslo.

Anonymkode: b80dd...c61

• Liker 8
Skrevet
KrXs skrev (20 timer siden):

Født og oppvokst i Asker. Bodd i Oslo siste 20 årene, men ville aldri flyttet tilbake til Asker, da skulle jeg fått myyyye i betaling 😂

Asker og Bærum er dritthøl og har alltid vært det 🤪

Anonymkode: 16264...a31

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Født og oppvokst i Asker. Bodd i Oslo siste 20 årene, men ville aldri flyttet tilbake til Asker, da skulle jeg fått myyyye i betaling 😂

Asker og Bærum er dritthøl og har alltid vært det 🤪

Anonymkode: 16264...a31

Hahaha, ja sant, var med et nødskrik jeg "sa" men hadde nok aldri skjedd. koser meg på vestlandet.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor synes du Oslo er et «høl»? Bare nysgjerrig. 

Anonymkode: 234b0...c0c

Nei føles som jeg ikke bor i Norge der, kunne like godt bodd i mogadishu. Stress og møkkete er det der også. Og prisene på boliger er ikke verd det de går for i mine øyne. Liker frisk luft

og fin natur, blide og hyggelige folk som hilser på naboen. Å kunne gå hjem på kvelden uten å kikke meg over skulderen konstant. ran, tigging,  u name it. BTW jeg er fra Oslo øst.

Eneste jeg savner er å grille i parken på sommeren samt tilgang og utvalg på hva man får tak i av varer og tjenester. Samt venner og bekjente. Ellers Nope. ferdig m Oslo.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt motsatt med meg. Født og oppvokst i Oslo, og flytter aldri ❤️. Kunne bodd overalt i Oslo. selv om det er noen steder jeg foretrekker foran andre selvfølgelig. Når det gjelder steder jeg aldri flytter til, så er det de fleste stedene utenfor Oslo.

Anonymkode: b80dd...c61

Ja jeg kjenner mange som er slik som du :) dessverre er ikke jeg en av dem. kjenner ikke igjen den byen det var på 90 tallet.

• Liker 3
Skrevet

Nær Grønnmo søppelfylling..

Skrevet

Vinderen.

Sikkert fint og flott, men jeg trives ikke på Vestkanten. Jeg trives ikke spesielt godt på Furuset heller, men faktisk bedre. 

Anonymkode: bb9ae...da4

Skrevet

Jeg tror faktisk sentrum-sentrum. Er noen leiligheter der. Men er jo ingen matvarebutikker, ingen lekeplasser, ingenting grønt. 🤷 Bare kontorbygg, butikker og noen få leiligheter.. 

En annen plass som jeg synes er litt trist, er Ullern/Røa den delen som er liksom "i dumpa". Lite sol og alltid til kaldere der. Virker trist. 

Ellers er jeg jo ikke kjent med alle områder, men føler nesten alle områder har "perler". Enten fine gamle bygårder med spennende utsikt eller fine bakgård, eller parker/skog, eller vann i nærheten. Noe som hever livskvaliteten jo. 

Anonymkode: 92497...095

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg tror faktisk sentrum-sentrum. Er noen leiligheter der. Men er jo ingen matvarebutikker, ingen lekeplasser, ingenting grønt. 🤷 Bare kontorbygg, butikker og noen få leiligheter.. 

En annen plass som jeg synes er litt trist, er Ullern/Røa den delen som er liksom "i dumpa". Lite sol og alltid til kaldere der. Virker trist. 

Ellers er jeg jo ikke kjent med alle områder, men føler nesten alle områder har "perler". Enten fine gamle bygårder med spennende utsikt eller fine bakgård, eller parker/skog, eller vann i nærheten. Noe som hever livskvaliteten jo. 

Anonymkode: 92497...095

Jeg bor i Ullern bydel, vi har da sol hele dagen når det er sol. Kaldere enn hvor da? 

Anonymkode: 57457...2bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg bor i Ullern bydel, vi har da sol hele dagen når det er sol. Kaldere enn hvor da? 

Anonymkode: 57457...2bc

Bor vel nær Ullerntoppen du da? 

Anonymkode: ea136...32d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 19.22):

Furuset

Anonymkode: 48183...5b1

Furuset er supersjarmerende, bare gå et par minutter unna t-banen, så finner du rekkehus, trehus, villabebyggelse, en fin park, hundejorder, hester på tur, marka... 

Anonymkode: bebf5...844

• Liker 1
Skrevet
KrXs skrev (På 6.12.2021 den 19.42):

Hahaha, ja sant, var med et nødskrik jeg "sa" men hadde nok aldri skjedd. koser meg på vestlandet.

Nei føles som jeg ikke bor i Norge der, kunne like godt bodd i mogadishu. Stress og møkkete er det der også. Og prisene på boliger er ikke verd det de går for i mine øyne. Liker frisk luft

og fin natur, blide og hyggelige folk som hilser på naboen. Å kunne gå hjem på kvelden uten å kikke meg over skulderen konstant. ran, tigging,  u name it. BTW jeg er fra Oslo øst.

Eneste jeg savner er å grille i parken på sommeren samt tilgang og utvalg på hva man får tak i av varer og tjenester. Samt venner og bekjente. Ellers Nope. ferdig m Oslo.

Ja jeg kjenner mange som er slik som du :) dessverre er ikke jeg en av dem. kjenner ikke igjen den byen det var på 90 tallet.

Jeg vokste også opp i oslo øst på 80 og 90-tallet og syns at det var mye bedre der da så klart. 

Men min mening og erfaringer er at det begynte å bli ganske jævlig der allerede rundt 1993. 

Mye gærne, syke folk man møtte ute på gaten. Folk som virkelig var gærne og farlige. Gjenger. Taggermiljøet. Bråk på enkelte utesteder i byen for fjortiser som f.eks HIT House og Gruben. Jentegjenger. 

Syns Oslo er en mørk, grå, og dyster by. Ingen koselige steder der man føler at wow her var det fantastisk fint å være.

Men for å svare på op, jeg ville aldri ha bosatt meg i bysentrum, Grønland, Tøyen, Holmlia, Furuset.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Furuset er supersjarmerende, bare gå et par minutter unna t-banen, så finner du rekkehus, trehus, villabebyggelse, en fin park, hundejorder, hester på tur, marka... 

Var på Furuset senter på dagtid en gang da jeg skulle på do der. Møtte en eldre dame som blødde fra ansiktet fordi hun hadde blitt slått ned og rana inne på damedoen av en utenlandsk mann. 

Syns det er jævlig. Kan ikke føle seg trygg der på dagtid engang.

• Liker 4
Annonse
Skrevet

Oslo generelt.. 

Anonymkode: 87d07...c70

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 22.20):

Kan se mange grunner til at folk ikke vil bo på Klemetsrud, men at det er gangsta heaven er litt uforståelig for meg, hva mener du med det?

Anonymkode: 87b97...fda

Ikke meg du siterer, men hvis man er ung og inn i Klemetsrud miljøet, så skjønner man hvorfor det er gangstah heaven. Kanskje ikke ganstha, men mye badboys og badgirls der, men lite utlendinger faktisk 😶 ihvertfall for 10 år siden da jeg hang der. Jeg er godt kjent i miljøet og har utrolig mange gode minner fra den tiden. Festa mye der... good times. 

Det er også veldig fint der. Mye fin natur, vann osv. 

Anonymkode: 778b6...d94

• Liker 2
Skrevet
Natta1980 skrev (7 timer siden):

Var på Furuset senter på dagtid en gang da jeg skulle på do der. Møtte en eldre dame som blødde fra ansiktet fordi hun hadde blitt slått ned og rana inne på damedoen av en utenlandsk mann. 

Syns det er jævlig. Kan ikke føle seg trygg der på dagtid engang.

Ikke akkurat dagligdags det der. :)

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke meg du siterer, men hvis man er ung og inn i Klemetsrud miljøet, så skjønner man hvorfor det er gangstah heaven. Kanskje ikke ganstha, men mye badboys og badgirls der, men lite utlendinger faktisk 😶 ihvertfall for 10 år siden da jeg hang der. Jeg er godt kjent i miljøet og har utrolig mange gode minner fra den tiden. Festa mye der... good times. 

Det er også veldig fint der. Mye fin natur, vann osv. 

Anonymkode: 778b6...d94

Det er masse utlendinger der, og ikke minst Veldig mye rom-folk. I tillegg er detVi knapt kollektivtransport som går dit. Det er den ene sl bussen liksom…

Anonymkode: 27b7f...cf2

• Liker 2
Skrevet

Oslo.. 

Anonymkode: 0719e...0ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...