Gå til innhold

Hva er det siste stedet i Oslo du hadde flyttet til?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Løren, Ensjø og Sørenga.

Anonymkode: d81b2...2ab

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Løren, Grunerløkka og Søndre Nordstrand 

Anonymkode: 8d27a...c31

Hva er galt med Løren? 

Anonymkode: c8c48...f10

• Liker 2
Skrevet

Frogner

Anonymkode: 38d51...982

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er galt med Løren? 

Alt

• Liker 10
Skrevet

Unngår alle rud'er

Anonymkode: 4cb7e...10b

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

grorudalen, alnabu, lambertseter, søndre nordstrand. 

Anonymkode: 4ce5b...d3e

Hvorfor?

Anonymkode: 92e8a...1f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Alt

Men kan du ikke prøve å fortelle og forklare hvorfor da? Misliker du byen generelt (hele Oslo) men de stedene (Løren) i særdeleshet, eller hva er det med nettopp Løren? Jeg synes det virker som et fint sted, jeg. Men jeg har ikke noe i mot blokkbebyggelse da, det må man jo nesten i områder som Løren.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men kan du ikke prøve å fortelle og forklare hvorfor da? Misliker du byen generelt (hele Oslo) men de stedene (Løren) i særdeleshet, eller hva er det med nettopp Løren? Jeg synes det virker som et fint sted, jeg. Men jeg har ikke noe i mot blokkbebyggelse da, det må man jo nesten i områder som Løren.

Jeg kan bare svare for meg selv, men synes det er bygd alt for tett der, med nesten ikke noe grøntområde bortsett fra noen trær. Føles klaustrofobisk i tillegg til at det er svindyrt. 

Jeg har et vennepar som nylig har kjøpt seg leilighet der for 25 mill. Hadde jeg hatt så mye som 25 mill å bruke på bolig, er det definitivt mange andre finere steder jeg heller ville bodd i Oslo. 

Anonymkode: 38d51...982

• Liker 20
Skrevet

Området rundt Alnabru. Digre veier og veikryss og varehus og bare rot. En gang for mange år siden tok jeg taxi til en butikk der for å handle noe jeg ikke fant andre steder. Det var et helvete å komme seg tilbake til sentrum. Hadde på forhånd funnet ut noen busser jeg kunne ta, men problemet var å komme seg til busstoppet til fots. Fikk litt "Los Angeles"-følelse: Altså at alt er basert på at du har bil. Er du til fots, kan du bare glemme å bevege deg rundt i området. 

Anonymkode: 31f5a...30c

• Liker 15
Skrevet

Holmen. Løren. Ensjø. Kværnerbyen. Alt som er innen 200 m fra en av europaveiene eller ring 2 eller 3. 

Anonymkode: 16264...a31

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ikke bodd på beste vestkant: holmenkollen, Vinderen, Røa, Ullern osv. Hadde faktisk foretrukket noen av de mest østlige bydelene fremfor dette. Og det har utelukkende med klientellet å gjøre, sikkert pent ellers. Men generelt vil jeg ikke bo for usentralt, og heller ikke for sentrumsnært. Jeg liker marka mer enn the urba life, lissom

(Har funnet den perfekte mellomting: Tonsenhagen/Årvoll).

Anonymkode: 46636...728

• Liker 6
Skrevet

<sørenga

Alt for mye folk om sommeren + faktisk ganske langt å gå til Jernbanetorget. Ser ikke så langt ut, men det er et godt stykk, så kollektivtilbudet er et stykke unna.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klemetsrud, aka Gangsta’ heaven.

Anonymkode: 1bd61...cb6

Kan se mange grunner til at folk ikke vil bo på Klemetsrud, men at det er gangsta heaven er litt uforståelig for meg, hva mener du med det?

Anonymkode: 87b97...fda

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Løren, Ensjø og Sørenga.

Anonymkode: d81b2...2ab

+ nydalen

• Liker 2
Skrevet

Enkelte av stedene i Groruddalen og Søndre Nordstrand.

Anonymkode: 57457...2bc

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om jeg hadde trivdes på Stovner og Romsås. Er oppvokst på Vestli på 80 og 90-tallet og det var trygt og fint da. Bodde på Romsås som tenåring og moren min bor der nå, men jeg er ikke sikker på hvordan miljøet der har blitt nå. Har hørt det er flere gjenger ved senteret blant annet. 

Anonymkode: 234b0...c0c

• Liker 1
Skrevet

Født og oppvokst i oslo, ville aldri flytta tilbake, da skulle jeg ha fått myyyye i betaling.

Blitt et dritthøl de siste 20 årene. så INGEN steder i Oslo. kunne til nøds ha flyttet til bærum eller asker.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

grorudalen, alnabu, lambertseter, søndre nordstrand. 

Anonymkode: 4ce5b...d3e

Lambertseter? I alle dager...

Anonymkode: e0a12...1b9

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Lambertseter? I alle dager...

Anonymkode: e0a12...1b9

Enig, Lambertseter er jo et helt vanlig middelklassestrøk blitt.

Anonymkode: 27b7f...cf2

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...