Gå til innhold

Hva er det siste stedet i Oslo du hadde flyttet til?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Natta1980 skrev (16 timer siden):

Jo, men husker ikke om det var på Sagene, Sandaker eller Torshov. De stedene henger sammen for meg.

I rest my case.

Anonymkode: b80dd...c61

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I rest my case.

Anonymkode: b80dd...c61

Du har ingen "case". Wth, haha 😂

• Liker 1
Skrevet
On 12/9/2021 at 11:38 PM, Peonjenta said:

Hvordan er slikt lovlig?

Nei, si det. Mange av bygårdene i sentrum (og ellers i Oslo) er eid av firmaer eller familier som har eid dem i en liten evighet da sånt kunne kjøpes for nesten ingenting. Ingen regulering av byggene, utover at mange er fredet selvfølgelig. Så da lar eierne byggene råtne på rot, mens de leier ut 5-, 7- og 9-roms leiligheter til 4000-7000 per rom (uten å legge seg opp i hvor mange som faktisk deler rommene).

Så håper de vel at byggene blir i så dårlig forfatning at de heller kan rive dem og bygge nytt om noen år, fremfor å utbedre og ivareta. For øvrig har jo det åpne narkosalget flyttet seg til rundt Gunerius (for en del år siden nå), det har også ført til mer støy og annet bråk i området som gjør det lite attraktivt for de fleste å bo der.

Anonymkode: dc170...ccd

• Liker 1
Skrevet

Sofienberg ved Trondheimsveien. Synes ikke det er noe hyggelig område.

Anonymkode: ca0e4...1f7

• Liker 1
Skrevet
Natta1980 skrev (18 timer siden):

Jo, men husker ikke om det var på Sagene, Sandaker eller Torshov. De stedene henger sammen for meg.

De områdene er forsåvidt ganske like (ville ikke blandet sammen selv tror jeg men jeg har vært der mye, og fortsatt litt usikker på hvor Torshov slutter og Sandaker begynner 😄).

Skrevet

Holmenkollen, og ellers alt annet som er usentralt. Jeg liker å bo i byen, enten det er Frogner eller Grønland.

• Liker 1
Skrevet
miss summers skrev (På 9.12.2021 den 23.09):

Vil helst ikke bo i Oslo igjen. Men skulle jeg ville jeg bodd på Manglerud. Der trivdes jeg så godt ❤️

Enig - har bodd på Manglerud i mange år. Problemet jeg har nå er at jeg kjenner til så mange av bydelene i Oslo at ingenting annet sted er «bra» nok for meg lenger - dvs innenfor det lommeboka mi har råd til.
Uansett enig i at Alnabru ville vært det siste stedet jeg ville bodd. Helt umulig sted på alle nivåer.

Anonymkode: 7e18a...4f8

• Liker 1
Skrevet

Er ekte «oslogutt». Født og oppvokst. Bodd fra øst til vest.

Nå vil jeg nok aldri flytte tilbake til Oslo noen gang, men om det mot formodning skulle skje, så hadde det nok blitt til Torshov eller Smestad/Borgen.

Skrevet

Oslo.

Anonymkode: c01b9...593

Skrevet
Cole skrev (På 9.12.2021 den 8.50):

Ammerud ser veldig trist ut fra Rv4 pga. blokkene, men mesteparten av bebyggelsen er faktisk eneboliger, tomannsboliger og atriumhus. Om man faktisk beveger seg i de indre veiene, så ser man at det er et veldig koselig sted med tilgang til det meste innen kort avstand.

Bare en tanke om hvordan skinnet kan bedre, spesielt fra hovedveiene, T-banen, toget osv.

Helt enig! Veldig mange områder i Groruddalen har dårlig rykte blant annet fordi det ser helt jævlig trist ut fra hovedveiene og banelinjene, men med en gang man kommer seg av rv4 eller e6 er det masse koselige områder med rekkehus, tomannsboliger, småhusbebyggelse og tvillastrøk med eplehager og det hele.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Oslo.

Anonymkode: c01b9...593

Støtter den.

Anonymkode: a1535...d7e

Skrevet

Romsås!

Jeg gikk av t-banen der en gang for å besøke noen jeg kjenner der. Vi var 14-15 personer som gikk av t-banen den kvelden på den stasjonen, og jeg var den eneste etnisk norske.

Anonymkode: c8c48...f10

• Liker 3
Skrevet

Trådener ryddet for nedsettende innhold. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Frogner og Løren 

Anonymkode: 68960...faf

Skrevet

Frogner og Løren 

Anonymkode: 68960...faf

Annonse
Skrevet

Hvor som helst på østkanten. Grensen går på Majorstuen

Skrevet

Ullern.

Anonymkode: eea06...207

Skrevet

Det siste stedet jeg hadde flyttet til i Oslo måtte ha vært Søndre Nordstrand med unntak av delbydelen Holmlia Nord kanskje.

Usentralt, ingenting resten av Oslo ikke har ligger her, høy innvandrerandel, dårlige skoler, langt fra skisenter osv.

Bydel Nordre Aker + Årvoll/Tonsenhagen er nok de beste områdene i Oslo for barnefamilier pga. sin beliggenhet ift. sentrum og marka, samt skisenter. Her bor også høyest andel av akademikerne så man slipper snobberimiljø på Oslo vest, gettomiljø på Oslo øst og støy/bråk/narkomaner i Oslo sentrum.

Anonymkode: f1779...e52

• Liker 2
Skrevet

Ikke Oslo,  men close enough: Sandvika 

Anonymkode: 2723d...cee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...