Entern Skrevet 8. desember 2021 #61 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 20.36): Området rundt Alnabru. Digre veier og veikryss og varehus og bare rot. En gang for mange år siden tok jeg taxi til en butikk der for å handle noe jeg ikke fant andre steder. Det var et helvete å komme seg tilbake til sentrum. Hadde på forhånd funnet ut noen busser jeg kunne ta, men problemet var å komme seg til busstoppet til fots. Fikk litt "Los Angeles"-følelse: Altså at alt er basert på at du har bil. Er du til fots, kan du bare glemme å bevege deg rundt i området. Anonymkode: 31f5a...30c Enig, kunne aldri tenkt meg å bo der. Ser strengt tatt ingen fordeler i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #62 Skrevet 8. desember 2021 Siste stedet jeg hadde flyttet til i Oslo må vel være innenfor ting 1 og 2. Liker å bo nærme markagrensa. Anonymkode: a417c...771
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #63 Skrevet 8. desember 2021 Sentrum. Møkkete, slitent, mye elendighet å se og altfor mye folk. Anonymkode: 64560...59d 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #64 Skrevet 8. desember 2021 Må nok si hele byen. Østkanten er i for stor grad som å komme til et annet land, og er full av anakronismer, mens vestkanten er altfor fisefin og konform. Anonymkode: a8390...f2a
Cole Skrevet 8. desember 2021 #65 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Kunne aldri bodd innenfor Ring 1. Det er så ukoselig og en turistfelle store deler av året. Løren, Ensjø, Ulven og Alna virker veldig lite hyggelig pga. utformingen av blokkene og alle store veiene. Det er heller ikke alle steder på vestkanten jeg hadde ønsket å oppdra barn, pga. de generelle holdningene og verdiene, selv om jeg hadde elsket en byvilla på Frogner, Uranienborg osv. For øvrig veldig kjedelig med alle dere som bare kommer med et sted og ingen begrunnelse for hvorfor... Endret 8. desember 2021 av Cole
Cole Skrevet 8. desember 2021 #66 Skrevet 8. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 19.36): Så langt fra sentrum som man kommer. Vil helst bo så sentrumsnært som mulig. Hæ? Dette var da selvmotsigende. Endret 8. desember 2021 av Cole 3
baldrian Skrevet 8. desember 2021 #67 Skrevet 8. desember 2021 Cole skrev (5 minutter siden): Hæ? Dette var da selvmotsigende. Jeg tolker det slik: "Så langt fra sentrum som man kommer" er svaret på spørsmålet ("hvor er det siste stedet i Oslo du ville flyttet til?"). "Vil helst bo sentrumsnært" er begrunnelsen. 2
Cole Skrevet 8. desember 2021 #68 Skrevet 8. desember 2021 baldrian skrev (5 minutter siden): Jeg tolker det slik: "Så langt fra sentrum som man kommer" er svaret på spørsmålet ("hvor er det siste stedet i Oslo du ville flyttet til?"). "Vil helst bo sentrumsnært" er begrunnelsen. Aha. Ja, det var jo en artig tolkning av spørsmålet. Er så vant til Oslo-haterne her inne at jeg ikke tok høyde for en Oslo-elsker 🙂 2
baldrian Skrevet 8. desember 2021 #69 Skrevet 8. desember 2021 Cole skrev (1 minutt siden): Aha. Ja, det var jo en artig tolkning av spørsmålet. Er så vant til Oslo-haterne her inne at jeg ikke tok høyde for en Oslo-elsker 🙂 Det betyr vel at vedkommende liker Oslo sentrum og derfor ikke vil bo i randsonene mot Viken.
Cole Skrevet 8. desember 2021 #70 Skrevet 8. desember 2021 baldrian skrev (Akkurat nå): Det betyr vel at vedkommende liker Oslo sentrum og derfor ikke vil bo i randsonene mot Viken. Absolutt, og noe jeg kan forstå. Oslo sentrum er jo mye mer moro en randsonene. Hovedgrunnen til at man havner utover er vel økonomi.
AprilLudgate Skrevet 8. desember 2021 #71 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 19.35): Sentrum, rundt gunerius/legevakta/brugata. Det har jeg forsøkt før, aldri igjen Anonymkode: a4827...dbe Den kom jeg ikke på engang, hjelpes 😅😬 Ok, den inkludert nederste Hausmannsgate osv. Økern, inntil motorvei uansett sted. Klemetsrud, Grønmoområdet, Alnabru, sentrum generelt. Majorstuen rundt t-banen. Ellers er det jo mange andre steder jeg ikke hadde foretrukket som beste sted å bo, men som jeg sikkert fint hadde klart å bo på likevel: Skøyen, Frogner, deler av Groruddalen (de mest trafikkerte), Vestli, Holmenkollen (fordi folkene og de jævlige svingene på t-banen 😅), Frøen. Langs ringene inntil veien i det hele tatt uansett sted.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #72 Skrevet 8. desember 2021 Natta1980 skrev (17 timer siden): Jeg vokste også opp i oslo øst på 80 og 90-tallet og syns at det var mye bedre der da så klart. Men min mening og erfaringer er at det begynte å bli ganske jævlig der allerede rundt 1993. Mye gærne, syke folk man møtte ute på gaten. Folk som virkelig var gærne og farlige. Gjenger. Taggermiljøet. Bråk på enkelte utesteder i byen for fjortiser som f.eks HIT House og Gruben. Jentegjenger. Syns Oslo er en mørk, grå, og dyster by. Ingen koselige steder der man føler at wow her var det fantastisk fint å være. Men for å svare på op, jeg ville aldri ha bosatt meg i bysentrum, Grønland, Tøyen, Holmlia, Furuset. Jeg vokste også opp på Oslo øst på 80-901tallet. Synes det var fint da, og fint nå. Generelt høyere levestandard hos folk nå. Da jeg vokste opp var det «fyllik-haug» med masse løse fugler hver dag rett ved skolen. Nå er det nye, fine leiligheter og hyggelige lekeplasser samme sted. Aldri noen ravende fylliker ravende rundt lenger. Alt var ikke bedre før. Anonymkode: b80dd...c61 2
Djungelvrål Skrevet 8. desember 2021 #73 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 19.35): Sentrum, rundt gunerius/legevakta/brugata. Det har jeg forsøkt før, aldri igjen Anonymkode: a4827...dbe Hva opplevde du? Og er det mulig å bo i sentrum? Koster ikke en husleie det 50 000 tusen pr måned eller noe slikt? 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #74 Skrevet 8. desember 2021 2 hours ago, Peonjenta said: Hva opplevde du? Og er det mulig å bo i sentrum? Koster ikke en husleie det 50 000 tusen pr måned eller noe slikt? Noen av de "billigste" utleieleilighetene i byen ligger der og bak slottet. Mange soverom, trekkfulle, mye fukt og generelt ganske jævlige. Har kjent flere som har bodd i kollektiv ved Gunerius. De hadde fortsatt do på gangen som da ble delt av 2 X 7 mennesker. Det var larver i veggene og rotter i gangen. Studenter tar til takke med mye triste greier for å bo sentrumsnært. Anonymkode: dc170...ccd 4
Natta1980 Skrevet 8. desember 2021 #75 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vokste også opp på Oslo øst på 80-901tallet. Synes det var fint da, og fint nå. Generelt høyere levestandard hos folk nå. Da jeg vokste opp var det «fyllik-haug» med masse løse fugler hver dag rett ved skolen. Nå er det nye, fine leiligheter og hyggelige lekeplasser samme sted. Aldri noen ravende fylliker ravende rundt lenger. Alt var ikke bedre før. Anonymkode: b80dd...c61 Det er sant Enkelte områder har blitt bedre. Men da noen mye verre. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #76 Skrevet 8. desember 2021 Oslo. Har ikke råd til å bosette meg noen steder i byen. Anonymkode: 94035...3b5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #77 Skrevet 8. desember 2021 Bodde i sånn parleilighet på Anker Studentbolig, verste pisshølet jeg kan tenke meg. Anonymkode: a3dbe...372 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #78 Skrevet 8. desember 2021 Furuset, Søndre Nordstrand, Tøyen, ville ikke likt å ha barna på skoler med over 90% elever med minoritetsbakgrunn. Anonymkode: a4dd6...793 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #79 Skrevet 8. desember 2021 Ikke sånn ekstremt godt kjent utenfor ring 3, men Alna ser nitrist ut, Linderud, Ammerud, Grorud, alle -rudene også.. Røa ser ut som et utrolig kjedelig sted. Deler av Grønland er litt for slitent og skittent. Kværnerbyen som ligger i en dump uten sol. Jeg jobber i Barcode og hadde faktisk aldri bodd på Sørenga heller. Mye mas på sommeren og nitrist på vinteren. Blokkene kloss i hverandre sånn at du ser rett inn til naboen. Føles også nesten litt usentralt ut for å liksom være sentralt, langt å gå til tuppen der. Kvadraturen, for mye prostituerte og turister. Anonymkode: 505b5...eb9 2
AprilLudgate Skrevet 8. desember 2021 #80 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 19.41): Hva er galt med Løren? Anonymkode: c8c48...f10 For meg: ta t-banen dit og gå fra stasjonen og ned til Bymiljøetaten mot Økern. Helt bedriten ekstremutnyttelse spør du meg. Sjeldent jeg får angstfølelse av p spasere steder - men har det ett sted fra hjembyen samt den delen av Løren. Det er bare så jævlig trist og ekstremmonotont i mengder. Om man går mot Sinsen er saken en helt annen, og jeg synes det umiddelbare nærområdet rundt t-banen er helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå