Gå til innhold

Hva tenker dere om mødre som alltid har noe å klage på ang. andres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv er jeg en annen mammatype. Det skal MYE til før jeg f.eks.: banker på døren til naboen min for å klage på noe hennes barn har gjort. Selv har jeg en bekjent som stadig har klaget over ting som mitt og hennes barn sammen har funnet på. Eksempler: De har lagt fra seg kjekspapir i nabolaget, eller de har forsynt seg med boller uten å spørre hjemme hos sønnen til denne moren som stadig klager. Det jeg har reagert på er at hver eneste gang mitt barn har lekt med dette barnet, har moren kommet til meg og klaget. Sier jeg må ta en alvorsprat med min sønn osv. kjenner jeg blir irritert. Dette er en mor som ikke jobber og som derfor sikkert har mye tid til overs for å finne feil/ reflektere over ting. Jeg reagerer sikkert fordi jeg er motsatt av henne. Jeg setter grenser for min sønn og tar alvorspraten med ham, men jeg har overhodet ikke behov for å gå direkte til andre mødre for å klage på deres barn. Etter siste klagen får ikke min sønn lenger lov til å leke med dette barnet. Jeg er lut lei av å få klager fra moren. 

Skjønner virkelig ikke greia 🤷‍♀️

Anonymkode: d3e5f...678

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå syns jeg du kanskje reager litt sterkt på det jeg vi anse som div småting som gjerne man vil lære ungene, som kalles folkeskikk… Kanskje så er det sånn at ditt barn er drivkraften bak disse påfunnene? Og at denne mamman slett ikke ønsker at de bare går å tar boller, forsøpler osv. Greit at du er laidback hos deg, men ditt barn må følge reglene dit de kommer… 

Anonymkode: ee12c...4e0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå syns jeg du kanskje reager litt sterkt på det jeg vi anse som div småting som gjerne man vil lære ungene, som kalles folkeskikk… Kanskje så er det sånn at ditt barn er drivkraften bak disse påfunnene? Og at denne mamman slett ikke ønsker at de bare går å tar boller, forsøpler osv. Greit at du er laidback hos deg, men ditt barn må følge reglene dit de kommer… 

Helt greit at man gir beskjed om slikt av og til, men denne moren har klaget til meg HVER gang disse to har lekt sammen. Jeg er jo som sagt ikke en person som klager til andre med mindre det er noe alvorlig som har skjedd. 
Kanskje det bare er kjemien mellom meg og denne moren som ikke stemmer. Men jeg har aldri tidligere opplevd at andre foreldre har kommet til meg og klaget over noe mitt barn har gjort/ har vært med på.

Ts

• Liker 3
Skrevet

De har vel lekt sammen ca. 10-12 ganger til sammen vil jeg tro.

Ts 

Skrevet

Noen liker jo bare å klage, enten det er på egne barn eller andre sine barn. 

Så lenge de ikke er kjempeknyttet til hverandre så kan man like gjerne luke den slags ut fra starten av, er jo synd for barnet med slike foreldre da men når foreldrene er vanskelige å forholde seg til så går det dessverre utover barna og.

• Liker 1
Skrevet

Jeg klager ikke.. Stort sett. Det er noen bsrn jeg muligens burde klagd på, fordi de rett og slett mangler folkeskikk. 

Hvis ditt barn er oppdratt, så bare dropp det. Men husk at for de fleste er terskelen høy å klage, så ikke bruk det som noe bevis.. 

Anonymkode: be035...18f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 20.23):

Jeg klager ikke.. Stort sett. Det er noen bsrn jeg muligens burde klagd på, fordi de rett og slett mangler folkeskikk. 

Hvis ditt barn er oppdratt, så bare dropp det. Men husk at for de fleste er terskelen høy å klage, så ikke bruk det som noe bevis.. 

Anonymkode: be035...18f

Kan jeg spørre hva du mente med bevis? 🤔

Det er synd st det blir slik at barna ikke kan leke sammen mer. Men jeg har fått nok av klagingen.

TS

• Liker 1
Skrevet

Tenker de mødrene har lav markedsverdi, tenk dere hvor mye småting de sutrer over innenfor husets fire vegger.

Anonymkode: 7f427...a2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 19.12):

Men denne moren må da klare å si fra til barna når de er der om slike mindre ting? Når vi har barn på besøk, kan det hende de finner på å hoppe i senger eller herje, da snakker jeg jo med dem. Hadde aldri gått å klaget til foreldrene over slike ting. Har vært et par mer seriøse episoder, det tok jeg opp med moren til en venn av sønnen min. Men hadde de tatt boller hjemme.. Det hadde jeg sagt fra til ungene der og da. 

Anonymkode: af549...010

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er synd for guttene som er venner at du som mor ikke snakker med sønnen din om at hos denne familien ønsker de bla bla bla og oppmuntrer til å akseptere mennesker som er ulik oss selv i regler og ønsker. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker de mødrene har lav markedsverdi, tenk dere hvor mye småting de sutrer over innenfor husets fire vegger.

Anonymkode: 7f427...a2a

Sukk 🙈

hva betyr innlegget ditt? At de har tid til å fokusere på problemer? 😅

Anonymkode: 77bde...b79

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 19.18):

De har vel lekt sammen ca. 10-12 ganger til sammen vil jeg tro.

Ts 

Hva er det hun klager på da?

Skrevet

H is noen ringte meg og fortalte at min sønn hadde bare tatt boller. Så hadde jeg sakt, takk for beskjed, skal ta en prat med han jeg. Syntes det er værre med foreldre som blir sure for minste lille tilbakemelding. De skjønner ikke at oftest så er disse samtalene for at barna i seg selv skal fungere bedre sammen. 

Ok, noen overaporterer tilbake. Og tenker jo at hadde en unge på besøk, bare tatt noe som ikke var ment for dem. Hadde jeg tatt det opp med ungen og ikke foreldrene. Gir det handler også om å sette litt grenser i eget hjem. Så i dette tilfellet tenker jeg også den andre mora over reagerer litt, med mindre dette er et problem som ikke løses ved å ta den praten med ungen. Og at det gjentar seg ofte. Da er det jo greit foreldrene vet det og tar en prat med ungen sin. Da det også handler om at din unge skal også lære seg å tilpasse seg til omgivelsene. 

Å lage det til big Deal og masse konflikt, er jo ingen tjent med

Anonymkode: 91c5a...4b0

• Liker 1
Skrevet

Hedvig Montgomery slår i alle fall et salg for å være enda mer tålmodig og raus med andres barn enn sitt eget. Jeg irriterer meg nok mer over ting andre barn gjør enn mitt eget, men det er veldig sjeldent jeg sier noe. Jeg merker selv hvor sårt det er når noen sier noe negativt om mitt barn, så jeg prøver å ikke utsette andre for det. 

Anonymkode: 0b93d...297

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hedvig Montgomery slår i alle fall et salg for å være enda mer tålmodig og raus med andres barn enn sitt eget. Jeg irriterer meg nok mer over ting andre barn gjør enn mitt eget, men det er veldig sjeldent jeg sier noe. Jeg merker selv hvor sårt det er når noen sier noe negativt om mitt barn, så jeg prøver å ikke utsette andre for det. 

Veldig enig. Det skaper dårlig naboskap/ miljø generelt når den eneste kontakten du har med en person handler om at man får klager. 

TS

• Liker 1
Skrevet

Jdg har høy takhøyde! Barn skal få gjøre mye rart, og nå være ille før jeg evt sier ifra! 

Anonymkode: 7c189...04c

• Liker 1
Skrevet

Tenker at de er usikre på seg selv som blander seg i andres oppdragelse.

• Liker 1
Skrevet

Ungene skal oppføre seg skikkelig ille her før jeg forteller barnas foreldre om oppførselen spesifikt. Bryter barnet på besøk våre regler (og blitt forklart reglene før) tar jeg det med barnet- uavhengig av alder, og sier at sånn vil jeg ikke ha det hos oss.  Jeg kan si at ungene kranglet for eksempel, men jeg klager ikke til foreldrene om ungen.  Jeg kan diskutere med egne barn etterpå så eget barn forstår hva jeg var misfornøyd med.

Anonymkode: 3e5f5...f26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Veldig enig. Det skaper dårlig naboskap/ miljø generelt når den eneste kontakten du har med en person handler om at man får klager. 

TS

ja og atpåtil klager på det kjæreste man har! Jeg tar gjerne kritikk på mye, men når det gjelder barna så er man jo veldig sårbar. Klart vil jeg høre det om det er noe ille, men sånne filleting, det vet vi jo selv.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...