Gå til innhold

Juleselskap med 18 gjester, brunsj eller middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom smittesituasjonen tillater det skal vi ha hele storfamilien her til selskap en av juledagene. Vi blir 18 voksne og noen barn. 

Jeg vurderer å invitere til brunsj istedenfor middag. Tenker at det er litt enklere å servere til så mange siden det ikke er varm mat. Kan evt ha noe som er varmt/lunt som karbonader i tillegg til alt mulig av julepålegg, oster osv.  

Hva ville du som gjest tenkt om det? 

Har du noen gode tips til pålegg/tilleggsregler?

Anonymkode: b4efe...b97

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Tilleggsretter

Ts

Skrevet

Jeg hadde satt pris på å bli invitert til brunsj. Det er noe med at det skjer så mye i jula pluss at man gjerne er sliten etter stress og forberedelser at det er godt å få slappe av hjemme på ettermiddagen og kvelden juledagene. Spesielt i år når juleferien er så kort på grunn av at helligdagene er i helgene.

Risikoen for deg kan jo være at kanskje noen av gjestene ikke kjenner sin besøkelsestid, men blir og blir og aldri går hjem.

Skrevet

Jeg ville satt pris på brunsj 🙂

Anonymkode: 42173...25e

• Liker 4
Skrevet

Hvis det er brunsj ala koldtbord tar jeg det over middag 100 ganger i uka😍

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom smittesituasjonen tillater det skal vi ha hele storfamilien her til selskap en av juledagene. Vi blir 18 voksne og noen barn. 

Jeg vurderer å invitere til brunsj istedenfor middag. Tenker at det er litt enklere å servere til så mange siden det ikke er varm mat. Kan evt ha noe som er varmt/lunt som karbonader i tillegg til alt mulig av julepålegg, oster osv.  

Hva ville du som gjest tenkt om det? 

Har du noen gode tips til pålegg/tilleggsregler?

Hvilken juledag?

Anonymkode: 59f4f...b7d

Skrevet

Takk for svar. Det blir 2.juledag,  med mindre mange har andre planer da. Men det tror jeg ikke..

Forslag til litt spennende innslag på menyen? Sånn bortsett fra alt av "vanlig" julepålegg.. og når klokken er det passe å invitere til? 

Og det med å ha litt kveld var en av grunnene til at vi kom på brunsj istedet for middag. Deilig å ha litt tid til å slenge beina på bordet på kvelden. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Det blir 2.juledag,  med mindre mange har andre planer da. Men det tror jeg ikke..

Forslag til litt spennende innslag på menyen? Sånn bortsett fra alt av "vanlig" julepålegg.. og når klokken er det passe å invitere til? 

Og det med å ha litt kveld var en av grunnene til at vi kom på brunsj istedet for middag. Deilig å ha litt tid til å slenge beina på bordet på kvelden. 

Sen brunch kl 12-13.

Koldbord og tapas.

• Liker 4
Skrevet

Ville gått for lunsj og ikke brunsj. Invitert til klokka 13 eller 14. hjemmebakte rundstykker, rødbetsalat, medisterkaker, medisterpølser, kald ribbe, eggesalat, sylte og god sennep, røkelaks og eggerøre, sursild, roastbeef, leferuller, spekeskinke, fruktsalat til dessert.

Anonymkode: edc53...de0

• Liker 8
Skrevet

Sikkert koselig for gjestene med brunsj, men mye, mye mer arbeid for deg enn en varmrett. 

Hvis du ikke har gjort noe slikt før (noe jeg tipper du ikke har siden du antar at brunsj er enklest) vil du nok få deg en overraskelse over hvor enormt mye arbeid og logistikk en slik brunsj krever. Lykke til!

Anonymkode: d4dd1...3f5

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville gått for lunsj og ikke brunsj. Invitert til klokka 13 eller 14. hjemmebakte rundstykker, rødbetsalat, medisterkaker, medisterpølser, kald ribbe, eggesalat, sylte og god sennep, røkelaks og eggerøre, sursild, roastbeef, leferuller, spekeskinke, fruktsalat til dessert.

Anonymkode: edc53...de0

jeg hadde droppet julemat, da det er mye julemat ellers. Det siste okay, forskjellge oster. reker i masjones, kylling pålegg.

• Liker 5
Skrevet

kokte egg, speilegg, bacon.

Brus, (eple)juice.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

kokte egg, speilegg, bacon.

Brus, (eple)juice.

og julebrus,

• Liker 4
Skrevet

leverpostei med agurk :) smør og majones

Skrevet

Tenker du kaffe og kaker etterpå i stua?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sikkert koselig for gjestene med brunsj, men mye, mye mer arbeid for deg enn en varmrett. 

Hvis du ikke har gjort noe slikt før (noe jeg tipper du ikke har siden du antar at brunsj er enklest) vil du nok få deg en overraskelse over hvor enormt mye arbeid og logistikk en slik brunsj krever. Lykke til!

Anonymkode: d4dd1...3f5

Det er forsåvidt sant, hvis du ombestemmer deg ts. vil jeg anbefale viltgryte med potetstappe.

• Liker 6
Skrevet

Har hatt mange selskaper tidligere då vet hva jeg går til. Syntes det er vanskelig med middag til så mange fordi maten skal være varm, men vet at det er mye jobb uansett. Tenker at vi kan bruke endel tid første juledag på forberedelser og jeg har heldigvis en mann som elsker å lage mat. 

Men det er mye jobb ja ! Noen som har tips i forhold til det?  

• Liker 2
Skrevet

Og ja. Lunsj! Sikkert greit at gjestene ikke kommer så tidlig 🙂

• Liker 2
Skrevet

Har hatt mange selskaper tidligere då vet hva jeg går til. Syntes det er vanskelig med middag til så mange fordi maten skal være varm, men vet at det er mye jobb uansett. Tenker at vi kan bruke endel tid første juledag på forberedelser og jeg har heldigvis en mann som elsker å lage mat. 

Men det er mye jobb ja ! Noen som har tips i forhold til det?  

ribberull

Skrevet

Og ja. Lunsj! Sikkert greit at gjestene ikke kommer så tidlig 🙂

kl 14 tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...